Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fråga ang hockey

Produkter
(logga in för att koppla)

davidsson.henrik

Aktiv medlem
Har en Minolta 5D och ett sigma objektiv 18-50. Ska upp till JKPG ikväll och titta på HV71 tror ni att detta räcker någolunda från läktaren eller är det onödigt att släpa med kameran?
 
50mm räcker knappt även om du sitter precis vid sargkanten. Om du inte har något längre så tror jag tyvärr att du kommar ett bli besviken över dina bilder. Passa på att njuta av matchen i stället.

Dessutom: Bilder tagna från en hög position (läktaren) blir inte lika spännande som bilder tagna från marknivå. Min personliga åsikt.
 
Ok få nog lämna den hemma. Ska åka och titta på störe objektiv i dag men vänta nog med att köpa det lite. Ska sitta på rad 8 men vet ej hur långt det är till isen därifrån.
 
Ett tips, HV71-spelarna är lättast att plåta. De rör sig sakta och ligger ofta på isen och leker halvdöda. Om du riktar kameran mot Färjestadspelarna blir det mer vackra och konstnärliga bilder men det är lätt att få gul/lila streck i horisontal riktning då det ofta går undan. Målvakten i det lila laget kan vara lämpligt objekt annars då han i lång perioder står still.
 
matnyttige skrev:
Ett tips, HV71-spelarna är lättast att plåta. De rör sig sakta och ligger ofta på isen och leker halvdöda. Om du riktar kameran mot Färjestadspelarna blir det mer vackra och konstnärliga bilder men det är lätt att få gul/lila streck i horisontal riktning då det ofta går undan. Målvakten i det lila laget kan vara lämpligt objekt annars då han i lång perioder står still.

Haha ... Jaså det tror du, vi får väl se när kvällen är över. Jag tror att du läser tidningarna för mycket. *S*
 
stiligman skrev:
Haha ... Jaså det tror du, vi får väl se när kvällen är över. Jag tror att du läser tidningarna för mycket. *S*
Eller så har jag sett de lila pöjkera för möe. ;-)
SM-finalerna -81 (mot AIK) -98 (mot Djurgården) var fin fina minnen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.