Annons

Leica M10 på Ullevi?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag blev stoppad i Rom på Olympiastadion, D700 + 70-200/2,8. Vakten ville inte släppa in kameran för han var rädd att jag skulle kasta den på någon, Det kom en annan vakt och talade om vad prylarna kostade och sa att det där kastar man inte :cool: SÅ fick jag gå in med kameran. Satt högst upp så ett 500 mm hade varit bättre. Blev ett blogginlägg
 
På EM i friidrott 2006 gick jag in med Nikon D100 + 70-200 ser jag när jag kollar.

På EM i friidrott i Helsingfors 2012 blev det en Sony Nex 5N

På VM i fotboll 2006 i Köln (Sverige-England) hade jag också D100 + 70-200 utan problem

På Madonnas konsert på Ullevi 2012 smugglade jag in min Sony Nex 5N längst ner i ryggsäcken...det var inte tillåtet men jag lyckades...

På Rolling Stones på Friends nu i slutet av juli var kompaktkameror tillåtna, hade med mig Leica D-lux 7

Leica M8 hade jag med utan problem på Svedalas festival 2010

osv

Alltid kul med utbyte av erfarenheter.

Låter lovande. Jag har ingen väska, så min tanke är att ha den ledigt över axeln och rak rygg… inte reflektera över det ens. Så får vi se om de säger något. Säger de något så kommer jag göra mitt bästa för att argumentera :)
 
Jag hade inte vågat ta med mig en Leica. Har blivit stoppad med Fujifilm XT2 på både Ullevi och Partille arena konsert, trots litet objektiv. Jag har hittills varit på alla Håkans Ullevi konserter och på de två senaste hade jag Sony Rx100iii som gick bra.
Lycka till! Magisk konsert för övrigt.
Visa bilaga 166541

ingen minns en fegis 😅
Jag har en filmrulle i fickan, och jag är inte rädd för att använda den och lotsas att m10:an är en analog kamera :)
 
Jag blev stoppad i Rom på Olympiastadion, D700 + 70-200/2,8. Vakten ville inte släppa in kameran för han var rädd att jag skulle kasta den på någon, Det kom en annan vakt och talade om vad prylarna kostade och sa att det där kastar man inte :cool: SÅ fick jag gå in med kameran. Satt högst upp så ett 500 mm hade varit bättre. Blev ett blogginlägg

Haha, finns helt klart billigare vapen!! 😅😅
 
Reglerna är korkade och gammalmodiga, som sagt. Alla har mobiler och de mest avancerade mobilerna kan ta bilder som någorlunda skulle kiunna användas kommersiellt.
Jag kom in på Laleh i juni med EOS RP och ett 55-250 gömt i min frus kasse. Man får se trevlig och ärlig ut bara. Och sjunga Valborg.
 
Senast ändrad:
Reglerna är korkade och gammalmodiga, som sagt. Alla har mobiler och de mest avancerade mobilerna kan ta bilder som någorlunda skulle kiunna användas kommersiellt.
Jag kom in på på Laleh i juni med EOS RO och ett 55-250 gömt i min frus kasse. Man får se trevlig och ärlig ut bara. Och sjunga Valborg.

frågan är om man ska rulla in den i jackan, lägga jackan i en kasse och lägga en påse godis på eller nått 🤷‍♂️
 
Reglerna är korkade och gammalmodiga, som sagt. Alla har mobiler och de mest avancerade mobilerna kan ta bilder som någorlunda skulle kiunna användas kommersiellt.
Jag kom in på Laleh i juni med EOS RP och ett 55-250 gömt i min frus kasse. Man får se trevlig och ärlig ut bara. Och sjunga Valborg.

Tack och bock för inspiration! Första försöket gick åt skogen, då hängde den på axeln. Andra försöket gick bättre, efter ett besök i godisaffären, lite godis, en ppåse och en burk Trocadero rikare. Allt fokus hamnade på Trocaderon som jag fick slänga (något jag räknade med 😅) trevlig kväll på er!
 

Bilagor

  • 17EEE0A7-221B-47BC-ADF6-52F3FCB32997.jpeg
    17EEE0A7-221B-47BC-ADF6-52F3FCB32997.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 21
Tack och bock för inspiration! Första försöket gick åt skogen, då hängde den på axeln. Andra försöket gick bättre, efter ett besök i godisaffären, lite godis, en ppåse och en burk Trocadero rikare. Allt fokus hamnade på Trocaderon som jag fick slänga (något jag räknade med 😅) trevlig kväll på er!
Lycka till! Posta gärna någon bild efteråt. Jag ska se Håkan imorgon. 🙂
 
Lycka till! Posta gärna någon bild efteråt. Jag ska se Håkan imorgon. 🙂

Efter att ha börjat en bit vänster om scenen pressade jag mig fram till cirka 4-5 meter från spetsen av scenen/gången. Där stod jag lite mer än halva konserten. Här kommer ett par jpeg direkt från kameran, sittandes på tåget hem😁 Helt otrolig konsert!
 

Bilagor

  • A5B1D467-045F-47F1-8B71-E115E2DFA397.jpeg
    6.2 MB · Visningar: 72
  • BE5B068D-8EF5-4C60-87B5-2A244314761E.jpeg
    11 MB · Visningar: 65
Efter att ha börjat en bit vänster om scenen pressade jag mig fram till cirka 4-5 meter från spetsen av scenen/gången. Där stod jag lite mer än halva konserten. Här kommer ett par jpeg direkt från kameran, sittandes på tåget hem😁 Helt otrolig konsert!
Stiliga bilder! Tack för att du delar med dig! Själv sitter jag på läktaren ikväll och prövar lyckan med en liten Sony RX100. Regn är utlovat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.