Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fotoväst
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
DanneL
Aktiv medlem
Såg att http://www.madeco.se/ hade en hel drös med västar och jackor när jag var där. Funderar själv på någon fiffig fotovänlig klädsel.
Madeco ligger i Värtan.
Madeco ligger i Värtan.
diver1
Aktiv medlem
Köpte en "Fiskeväst" på Ö&B innan semestern och upptäckte att den sväljer en hel del utrustning utan att bli obekväm.
Fick tom. plats med en Tokina 400/5,6 i ena fickan och SB-24:an med sladdar och sånt i andra.
Fotoväst eller inte? Vill man betala extra för märket så säger jag inget om det men lägger man helst pengana på film så duger vilken som helst.
Snygg väst med 13 fickor för 149:-, funkar bra för mig. Komplettera sedan med ett märke från din lokala fotoklubb och den är perfekt
Fick tom. plats med en Tokina 400/5,6 i ena fickan och SB-24:an med sladdar och sånt i andra.
Fotoväst eller inte? Vill man betala extra för märket så säger jag inget om det men lägger man helst pengana på film så duger vilken som helst.
Snygg väst med 13 fickor för 149:-, funkar bra för mig. Komplettera sedan med ett märke från din lokala fotoklubb och den är perfekt
Jag har en väst från Banana Republic som en snubbe på en tidning beställde från USA för ett par år sedan. Den har typ 40-50 fickor, lägger jag mobilen i en ficka hittar jag den inte.
Har använt västen en gång, kan tänka mig att den är praktisk för vissa. Men jag blev bara förvirrad...
Har använt västen en gång, kan tänka mig att den är praktisk för vissa. Men jag blev bara förvirrad...
Japp. Därför använder jag alltid min Domke-väska. Väst känns lite nördigt...Iallafall om jag plåtar på stan. I skogen är det väl annorlunda, men där är jag ju sällan;-)Jeppe skrev:
Tycker det räcker...man ska ju hitta grejorna..eller hur Calle..... ;p
Naturkompaniet och tidningen Foto säljer en väst som är bra. Jag har använt den sedan 1993 och är nöjd. Den alra bästa och dyraste är nog Domkes www.atphototech.se
spn
Aktiv medlem
arleklint skrev:
Hej,
Jag är allt mer och mer ute i naturen och fotar. Jag funderar nu på att skaffa mig en s.k fotoväst. Det kan göra det enkelt att snabbt komma åt sina pryttlar och pinaler.
Är det någon som har tips om var man bäst införskaffar en sådan.
http://www.mattssonsfoto.se/
Dem har västar.
046-14 85 00
Hasse
duckie
Aktiv medlem
En reflektion...
jag förstår inte riktigt nyttan med en väst i naturen, när jag fotograferar hamnar jag förr eller senare (oftast förr) på magen och då måste det väl vara riktigt obekvämt med en massa saker framtill? ...eller?
Å andra sidan är alla kanske inte sådana krälare som jag ;-)
/AK
jag förstår inte riktigt nyttan med en väst i naturen, när jag fotograferar hamnar jag förr eller senare (oftast förr) på magen och då måste det väl vara riktigt obekvämt med en massa saker framtill? ...eller?
Å andra sidan är alla kanske inte sådana krälare som jag ;-)
/AK