Annons

Fotoväska med plats för laptop

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne B

Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha lite råd/tips angående köp av kameraväska med plats för en 17" laptop.
Har svårt att hitta några större, än för 15,4"..
Det får gärna vara en ryggsäck, men går med axelväska också.

Har du hittat/fått tag på någon bra väska, så får du gärna delge det här.

Om du kan tänka dig en slingmodell så kan du ju kolla på Crumplers utbud, jag har en Daily 750(XXL) & den rymmer en hel del förutom en 17" laptop, enda nackdelen med den är att den kan bli lite väl tung att kånka på en hel dag om man fyller den med prylar, vilket man lätt gör eftersom det finns så gott om plats... =)

Kom på att det är en utgången modell men tror att den heter New Dehli nu för tiden!!

Lycka till med väsk/ryggsäcks letandet.

Mvh / Sladdfantomen

Om du kan tänka dig en slingmodell så kan du ju kolla på Crumplers utbud, jag har en Daily 750(XXL) & den rymmer en hel del förutom en 17" laptop, enda nackdelen med den är att den kan bli lite väl tung att kånka på en hel dag om man fyller den med prylar, vilket man lätt gör eftersom det finns så gott om plats... =)

Kom på att det är en utgången modell men tror att den heter New Dehli nu för tiden!!

Lycka till med väsk/ryggsäcks letandet.

Mvh / Sladdfantomen

Tack för tipset... ska kollas!
Kom gärna med mer förslag..

Edit: Kollade på New Dehli modellen på "Scandinavian Photo" men det står att den bara har plats för 12"-13"..
Det var denna modellen: Crumpler - New Delhi 510
Finns det någon större?

Senast ändrad:
Jag skulle vilja ha lite råd/tips angående köp av kameraväska med plats för en 17" laptop.
Har svårt att hitta några större, än för 15,4"..
Det får gärna vara en ryggsäck, men går med axelväska också.

Har du hittat/fått tag på någon bra väska, så får du gärna delge det här.

Hej Danne!

Jag rekomenderar dig en Lowepro Fastpack 350.
Har själv en 250 och är väldigt nöjd med den.
350 säcken har lite fler spännremmar.
Du får i en liten termos och typ en tunnare fliströja.

Kolla denna länk: http://www.focustrading.se/Product/MAINITEM_660

//Mats

Är inte alla 17-tums laptoppar ungefär lika stora, eller har din 17-tummare radikalt annorlunda mått än Apples 17-tummare?

Det står att man får in en dator som har mått upp till 39.4 x 27.9 x 5 cm (fast det är angivet i tum) så det är ju bara att mäta på din dator.

(Det finns en svensk distributör/återförsäljare av Tamrac, men jag minns inte vad den heter. Google vet nog.)

Senast ändrad:
Det vet jag inte.. men vad jag fattat genom att läsa olika annonser och annat så verkar det som att Apples Macbook är mindre än vanliga PC-laptops. Men jag kan ha fattat fel..
Dock antar jag att det har att göra med att Macbooken inte har så mycket runt skärmen som vissa PC har.

Eftersom den inte nämts ännu så e mitt tips Kata 3N1-33, den rymmer inte min laptop men den e något tjockare på ena sidan än de flesta laptops..ang Mac så ja de nyare modellerna både PRO och sur är tunnare än std pc laptops vad jag sett, möjligen att Sony har ngt liknande. Lycka till i valet av väska, har du möjlighet så ta med den utr du vill få ner o gå till en butik o provpacka..

Efter att ha vuxit ur min Lowepro Slingshot 100 så kollade jag nästan allt som fanns på marknaden, oavsett pris.

Mina krav:

Plats för ett normalstort hus med monterad normalzoom.
- Ytterligare plats för en 70-200 2,8
- Plats för laddare, kortläsare och vårdutrustning

Plats för laptop 15 "
- Laddare och datatillbehör

Ej se ut som en "fotoryggsäck"- Stöldrisk
Stativfäste
Tysta, låsbara och vattentäta dragkedjor

Väga runt 2 kilo tom
Svart

Alla ovan krav uppfylldes utav Tamrac Evolution 8, som jag köpte och är väldigt nöjd med :)
Lastad med allt väger den 8 kilo och jag kan gå med den genom trängseln på stan utan att någon rycker upp en dragkedja och plockar ut något. Även på flyget kan jag vara lugn för att ingen stoppar ner något trollpulver som jag skall smuggla åt dom :O Detta löstes med karbinhakar på dragkedjorna. Den har plats för allt och känns mycket solid. Jag har den med mig vart jag än går :)

Köpte precis en Kata Bumblebee PL-220. Har plats för 17" laptop. Aluminium ram för att skydda utrustningen. 1.82kg tom. Fäst för stativ både på sidan och bak mitt på (för bättre balans vid längre bärande
Vattentät, regnskydd.

Smart var att det sitter två löstagbara rader (miniväskor) för objektiven. Så har du mycket prylar så kan man skaffa fler sådana att byta med hemma.

Finns också flertalet extra väskor som går att bygga på väskan. Bröstväska för pengar och snabbfack för kamera. Rygg (under originalväskan) väska för kläder, tält etc. Finns midjeväskor, vattenväskor etc etc etc.

Den var lite dyr med sina 2700, men efter att ha tillbringat 3h på Scandinavianphoto och provat alla så blev det den. Egentligen enda större, men bättre väskan, enligt mig är Lowepros Trecker, men då pratar vi 4.200kr och uppåt.

Köpte precis en Kata Bumblebee PL-220. Har plats för 17" laptop. Aluminium ram för att skydda utrustningen. 1.82kg tom. Fäst för stativ både på sidan och bak mitt på (för bättre balans vid längre bärande
Vattentät, regnskydd.

Smart var att det sitter två löstagbara rader (miniväskor) för objektiven. Så har du mycket prylar så kan man skaffa fler sådana att byta med hemma.

Finns också flertalet extra väskor som går att bygga på väskan. Bröstväska för pengar och snabbfack för kamera. Rygg (under originalväskan) väska för kläder, tält etc. Finns midjeväskor, vattenväskor etc etc etc.

Den var lite dyr med sina 2700, men efter att ha tillbringat 3h på Scandinavianphoto och provat alla så blev det den. Egentligen enda större, men bättre väskan, enligt mig är Lowepros Trecker, men då pratar vi 4.200kr och uppåt.

Jag var också 3 timmar på Scandinavian och provade :)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto