Casimir
Aktiv medlem
Nästa träff är imorgon, måndag 13:e augusti, kl. 18 på Café Avenyn.
Två teman även denna gång: dröm / brus.
dyker upp imorgon med tre bilder på dropbx och padda
/Casi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nästa träff är imorgon, måndag 13:e augusti, kl. 18 på Café Avenyn.
Två teman även denna gång: dröm / brus.
På FB kan man välja att göra bilden/albumet offentligt, så att människor utan FB också kan titta på dom, men det går inte att lägga upp bilder utan att registrera sig.
Är det någon som ska ut imorgon? Isf hänger jag nog på. Är trött på springa runt på samma ställen hela tiden. Om ingen ska ut så vill jag gärna ha förslag på vart man kan vara i alla fall =) Brukar gå runt på gamla stan,medborgarplatsen och dom trakterna.
Imorrn?
Mvh,
Richard
Ja jag tänkte det. Men har absolut ingen aning om vart.
Uhmmm, om du var ute efter att föreslå en fotoutflykt imorrn får du nog mer gehör om du skapar en egen tråd ;-)
Mvh,
Richard
Föreslagen tid är att vi tänker avfärd från centrala Stockholm kl 8
Mvh,
Richard ( ålderman )
Mm, jag fnyste väl också lite roat när den tiden föreslogs... fast jag kan inte helt vägra heller, då jag åkte till Nyfors i söndags (!) vid liknande tid.8, som i 8 på morgonen? En söndag? HAHAHAHAHAHAHAHA
Oj, sorry, men ni får gärna skriva vart ni åker, så kan man komma när man vaknat Jag går inte ens hemifrån 8 på en vardag, funkar inte alla den tiden på dygnet
Ehhhh, den diskussionen minns jag faktiskt inte... jag har mest associerat helger med att ta det lite tidigare, men med tanke på att jag har flera kretsar som fikar tillsammans regelbundet och att hanteringen av helger varierar från en grupp till en annan så kan man lugnt säga att jag nog är aningen förvirrad på den fronten.Vi har väl tidigare pratat om att inte ha söndagsträffarna före 18, utan att det är lördagarna som drar igång tidigare. Hur ställde mötet sig till detta? (Anledningen är ju att på en söndag går man oftast inte vidare, utan går hem efter mötet.) Jag tror bara detta pratades om helt löst, så det kanske inte ens var någon som kom ihåg det, men jag undrar inför framtida söndagar, även om denna är spikad annorlunda.
Vi satt länge på fiket idag, Casimir, Lars, Lennart och jag (jo, jag tog mig dit till slut)... det var inte så himla mycket bilder till dagens tema, jag tog tillfället i akt att beundra Casimirs analoga kamera, vi tittade på en del andra bilder (en massa som Lars hade tagit), och diskuterade vad som skulle hända nästa gång.
Nästa träff är nämligen en söndag, den 2:a september kl 16!
Temat blir motsatser (spännande!).
"Traditionen" bjuder att vi har en gemensam fotopromenad innan träffen när det infaller en helgdag, och då vi fyra gemensamt verkade tycka att stan började kännas tjatig pratade vi om en fotodag lite längre ut.
Vi kom fram till att en fotoutflykt med kriteriet utanför tullarna och åtkomligt med SL.
Det finns ett par förslag på var vi kan bege oss, men vi vill gärna ha in fler så det finns lite mer att välja mellan.
Föreslagen tid är att vi tänker avfärd från centrala Stockholm kl 8 (anpassat till vad det nu finns för bussar och dyl.), sen är man ute och plåtar tills man stupar eller tills man tar sig tillbaka till stan.
Hittills föreslagna ställen för fotoutflykt:
- Angarnsjöängen, som bland annat lockar en mängd fåglar (vadare vid den här tiden på året, vad jag fattar)
- Tyresta nationalpark (förslagsvis tar man sig till byn och vandrar därifrån)
Förutom kamera rekommenderas vettiga skor att gå omkring i, något att äta och vatten.
Mvh,
Richard ( ålderman )