ANNONS
Annons

Fotouppgift och diskussion i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är på väg, men eftersom SL inte klarar av att tala om att det är trafiksyörningar så att man kan ge sig iväg tidigare så blir jag sen...

Lars och jag är ... aningen sena, vi befinner oss i Vallentuna och nästa buss (*) går 16:01. Vi är nog på kafét en timme senare.

Mvh,
Richard (har fina bilder på kor ;-))

(*) ja, buss. Ersättningsbuss på grund av banarbete runtom Vallentuna.

Förstår er, Martin.

Nu har vi på kafét tittat på lite motsatser och en hörg bilder från förra helgens zombie walk, samt beslutat om nästa träff.

Nästa träff blir 22a september på Café Avenyn som vanligt, kl 16.
Temat inför den träffen är vingar, borde kunna tolkas rätt vitt.

Det pratas om fotorunda innan, lite utanför stan men inte så långt ut. Återkommer om det.

Mvh,
Richard

Det pratas om fotorunda innan, lite utanför stan men inte så långt ut. Återkommer om det.

Mvh,
Richard

Just det, precis efter det att Richard skrivit detta kom vi på att vi kanske skulle göra en vansinnesutflykt till Paris (ja, du läste rätt!). Morgonflyget 07 från Skavsta på lördagen, framme lunch, plåta em och tidig kväll, från 21.30 på La Lucha och sen första metron till flygbussen vid 05.30. Hem med flyget vid 9, sova på flyg och flygbuss, hemma igen vid 15 på söndagen. (Ja, det funkar, been thre, done that, men den här gången var det mest ett skämt faktiskt. Fast någon gång kanske trots allt... dock inte den 22:a)

Var precis det jag varnade för när det gällde för tidig start :p

Nja inte riktigt utan snarare att vi gick upp 04:00 sen att det inte blev något bra alls som fick luften att gå ur en. Vi var ute och vandrare i skogen i Vallentuna under eftermiddagen också och tyckte inte det riktigt var värt att köra in till city då.

Efter idén om vansinnesresan till Paris (alltså, det vore frestande! ;-)) så sansade vi oss och kom fram till att Djurgården kan bjuda på en hel del variation om man bara kommer förbi den mer bebyggda delen (inte stanna till på Skansen eller Grönan med andra ord!).

Mvh,
Richard

Hur fungerar de här träffarna? Är det bara att dyka upp med en kamera och glatt humör?

Är ny här på fotosidan så har inte riktigt koll på saker som eventuellt förakt mot nya fotografer, ålder, penisförlängare etc..

Please enlighten me!

Mvh Arnold

Det är bara att dyka upp, med eller utan kamera, men med bilder (helst, man kan komma utan också). Det är träffarna på caféet som är huvudgrunkan, så det var det som blev lite snett förra helgen, men man vet inte innan man har testat et koncept ju, så givetvis skulle det utvärderas. (Gör man någon mer morgonövning så är det nog bra att åka hem vid 12 och sova och ställa klockan och komma till caféet sen :) ). Så vi provar oss alltså fram lite med olika grunkor. De gånger då träffarna ligger på en vardag är det sällan fotorunda, utan då är det bara träff (vi ses var 20:e dag, så att det flyttar runt på olika veckodagar, ifall man har någon grej som alltid går en viss veckodag, då missar man bara en träff oc inte alla, så är tanken)

Dags för nytt möte och ev fotorunda...

Dags att få lite grepp om vilka som tänker dyka upp under morgondagen. Det gäller naturligtvis både till fotorunda och dagens huvudpunkt, fika vid café Avenyn klockan 16.00.

För egen del ser jag ut att få förhinder. Med endast liten sannolikhet hinner jag in till cafémötet.
Vågar dock inte lova något då ett "grindmonteringsprojekt" behöver lite uppmärksamhet och företräde på hemmafronten.

Mvh/ Lasse Å

Jag insåg lite sent att jag redan hade planerat helgen för annat. Jag kommer alltså inte att dyka upp imorrn.

Mvh,
Richard

Men inte är det väl möte i morgon, lördag? Var det inte en lördag sist? (och det är ju aldrig samma veckodag i sträck). Men jag är tokstressad just nu, så jag kan mycket väl ha fel. Är det i morgon så kan jag i alla fall, men vet inte om jag hinner hitta någon lämplig bild.

Jo, det är tydligen i dag, vid 16. Tema vingar. Men är det några som kommer? Skriv här eller på Fejjan, annars åker jag inte in heller...

Bara att bestämma ett nytt tillfälle då. Det enklaste är väl att helt enkelt ta om 20 dagar, dvs fredag 12 oktober?
(jag kommer troligen inte att kunna närvara då heller, men det borde inte hindra resten ;-))

Mvh,
Richard

Alternativt är just fredagar och lördagar olämpliga, så att vi ska hålla oss till söndagar samt må-to, vad tror folk? (jag har nog inte heller möjlighet den 12:e)

*skratt* hmm, för mig är fredag och lördag inte nödvändigtvis olämpliga. Tisdagar är det däremot (tangon, den heliga tangon). Så om man ska tänka så så skulle man kanske begränsa sig till må, on-to, sö?

Fast ärligt talat, nä, jag tror inte riktigt på det. Det var olyckligt att det var så illa den här gången, men vi har väl haft fungerande fredagar och lördagar förr, eller?

Mvh,
Richard

Jag vet faktiskt inte, några gånger har det ju varit två pers, men jag minns inte vilka. Själv föreslår jag givetvis måndagar trots att jag repar då, men för att jag tror att flera andra kan. Men om frågan om fredagar och lördagar inte har något fog, så glöm den, jag hade bara en känsla, men jag frågade eftersom den såklart kan vara fel :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar