Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotouppgift och diskussion i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Jag har just upptäckt denna tråd och har efter några år av "oinspireation" fått tillbaka ett fotosug.
Jag kan dessvärre inte komma ikväll (upptäckte detta för sent) men kanske blir det fler tillfällen.

Bidrar dock med ett "inträdesprov" eftersom jag ändå hade en röd knopp tillgänglig =).

Så, nu när jag skrivit i tråden ska det väl plinga till när det blir dags igen.

Trevlig kväll
Pia

Bilagor

• Copy 400 IMG_3518.jpg
    Copy 400 IMG_3518.jpg
    84.7 KB · Visningar: 148
Håkan: du har skrivit ovan att du tänkte gå rundan, men du har alltså ändrat dig? (det får man såklart, jag vill bara kolla).

Casimir, Rickard, kommer ni? Vem tar dator? jag hade sist och bär ogärna sådan på runda (samt ärenden jag ska göra före cafét i stan dessutom). Gärna något som tar usb, eftersom bilderna på FB blir ganska små.

PS Välkommen Pia, ditt inlägg dök upp precis efter det att jag postat mitt ovan. Vi kör var 20:e dag.

Tyvärr har det hänt lite väl mycket idag, jag känner mig rätt stressad, så jag bangar den här gången.
Ledsen att jag sa till så sent.

Mvh,
Richard

Håkan: du har skrivit ovan att du tänkte gå rundan, men du har alltså ändrat dig? (det får man såklart, jag vill bara kolla).

Casimir, Rickard, kommer ni? Vem tar dator? jag hade sist och bär ogärna sådan på runda (samt ärenden jag ska göra före cafét i stan dessutom). Gärna något som tar usb, eftersom bilderna på FB blir ganska små.

Tyvärr bara en iPad med mig. På plats om 20 minuter

Anna lät precis meddela att hon är på plats.

(jahaja, så var man på nätet och fick leka sambandscentral då ;-))

kvällens träff

Anna lät precis meddela att hon är på plats.

(jahaja, så var man på nätet och fick leka sambandscentral då ;-))

Vi blev tre personer som tittade på bilder ikväll. Mest blommor som knoppades och lite rött. Lennart lyckade skilja sig från mängden som vanligt och visade en bild på en röd räv som knoppade.

Som bonus fick vi se bilder från spelningen på Anchor och lite kartbilder med fart.

Nästa träff blir tisdagen den 24:e juli kl 18.00 på Café Avenyn.

Två teman att välja på: Arkitektur och Svart-Vitt. Välj ett av teman för dina bilder.

Välkomna både nya som gamla besökare.

Tack för en trevlig kväll, och för hjälpen Rickard (Fotosidan är inte iFånvänlig direkt).

Vi hade också några planer för kommande, bland annat en mörkerfotograferingsrunda i Hammarby sjöstad (på tal om arkitektur) samt ett tema med mycket brus i bilden. Jag lägger det här som inspiration, så får kommande möten ta ställning till om det är bra saker att satsa på. I augusti kan man också gå på grönan och fota med långa tider på åkattraktionerna, det blir rätt najs (just augusti för att kvällarna är mörkare, men ännu inte så kalla).

Kan man säga "knoppa" i Stockholm? ;)
Lite redigerad efter feedback från träffen. Tack!

Bilagor

• 20120628 - Skansen 140.jpg
    20120628 - Skansen 140.jpg
    18.1 KB · Visningar: 285
Finare med hela örat tycker jag, nu blev det en kanonbild. Och ja, i Stockholm går man och knoppar = går för att sova (hela natten eller en tupplur)

Äschhhhh, har plåtat en massa skoj arkitektur och så ska jag vara i Uppsala och guida runt mina franska besökare på tisdag. Dubbeläschhhhh! Får väl be om dispens och visa det gången efter.

Den 4/8 är det något som heter After Art på en bar i Stockholm. Det är en massa konstnärer av olika slag (målare, fotografer, musiker, tv-personligheter osv) som ses och tar ett glas tillsammans och har det trevligt. Några av er träffade initiativtagaren när ni var på Anchor (killen som sålde plattor). Om ni vill ha en inbjudan, kontakta mig på lämpligt sätt så fixar jag det (vill bara inte lägga det öppet på hela Internet, men alla som vill får komma). Det är i alla fall jättetrevligt och detta är första efter ett litet sommaruppehåll, så det blir säkert rätt bra drag.

Jag hade tänkt dyka upp idag, någon annan?

Sen har jag inte gjort så himlans mycket för idag... fast en bild har jag ändå fixat, lite med glimten i ögat. Det blev temat arkitektur, lite med en glimt i ögat ;-)

Mvh,
Richard

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar