Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotouppgift och diskussion i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte komma förbi, men jag har inte hunnit fota något på temat. Får gräva en stund i samlingarna i kväll och se om jag hittar något lämpligt. Kommer direkt från jobbet, så vi får se om 18 exakt funkar...

Jag tänkte komma, men utan bild den här gången. Fantasin står på noll (eller mjä, i min vildaste fantasi kan jag komma på en del äckligheter, men det är såpass att jag faktiskt inte vill).

Mvh,
Richard

För egen del ser jag ut att få svårt att hinna tillbaka till Storstan och Stockholm i tid. Jag räknar därmed (i skrivande stund) med att tyvärr utebli från fotofikat ikväll. Hoppas ni får en trevlig och givande kväll.
Med vänlig hälsning,/ Lasse Å

Vi har gått igenom temat Bad taste och sett allt från foppatofflor till citron med mjölk :) Sen pratar vi ljussättning för porträtt och den lilla appen Light Studio för iFån (möjligen finns motsvarande även för andra Fånar). Den rekommenderas av Casimir.

Nästa gång kör vi två teman, men man måste välja vilket man ska visa, det går inte att komma med båda. Deklarera i tråden när du har bestämt dig. Detta är ett experiment som vi får utvärdera sen.

Tema 1: Fame-wannabes, alltså folk som gör sitt bästa för att sticka ut och synas

Tema 2: Sorg

Nästa gång är torsdag 14 juni, som vanligt på Café Avenyn klockan 18.00.

Trevligt med såpass god mötesrapportering. Känns nästan som om jag var på plats. För egen del vill jag försöka mig på ämnet sorg till nästa gång. Fame-wannabes lät iof också spännande...
Med vänlig hälsning/ Lasse Å

Promenad efteråt blev det, och det blev ett par gatubilder jag är nöjd med (båda har ett lugn i sig som faller mig på läppen just ikväll).

Bilagor

• IMG_3886.jpg
    IMG_3886.jpg
    89.1 KB · Visningar: 175
  • IMG_3889.jpg
    IMG_3889.jpg
    78 KB · Visningar: 175

Bilagor

• FX-00220-0040 (small).jpg
    FX-00220-0040 (small).jpg
    21.6 KB · Visningar: 152
  • FX-00220-0019 (small).jpg
    FX-00220-0019 (small).jpg
    23 KB · Visningar: 152
  • FX-00220-0013 (small).jpg
    FX-00220-0013 (small).jpg
    19.5 KB · Visningar: 152
Jahaja, jag har inte fått ihop nån stor mängd bilder till på torsdag, bara en... men det är å andra sidan en bild jag har funderat på ett tag, i stora drag, nu gällde det bara att finna den i verkligheten.

Temat är valt, jag valde "sorg".

Vilka hade tänkt komma?

Mvh,
Richard ( har nån tänkt ta med sig en dator som kan läsa USB-minnen? )

Jag är trippelbokad, fest på jobbet, kompisarna spelar på Anchor och fotogrunkan. Blir vårfest med jobbet och efterfest på Anchor för mig, men ta med er kameran och kom dit och plåta ett kul band vet jag! Det lär i alla fall vara efter fotomötet. TYvärr börjar jobbfesten redan 17 dock...

Drälla förbi Anchor efteråt kan jag tänka mig... beror lite på hur trött jag känner mig (min sömn varierar för närvarande, så vissa dagar är lite trötta).

Mvh,
Richard

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar