Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototräff Trollhättan med omnejd.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jonis: Du är så välkommen så! Har du möjlighet att ta dig till Uddevalla på morgonen? eller åtminstone halva vägen så kan jag hämta upp dig?
Kan hämta i Trollhättan också i krisfall, men det blir en lååång morgon!
Tänkte åka vid 10-tiden. Färjorna till Lysekil går heltimme, 20 över och 20 i.

Någon mer som vill med?
 
Tyvärr kan jag inte komma med p g a en fotskada jag ådrog mig förra veckan. Är beroende av kryckor. Hoppas på fler tillfällen.
 
nu är det 14e maj och det verkar som att allt rann ut i sanden.

Ska vi kanske försöka sätta ett datum med lite framförhållning och ha spikat något cirka en vecka i förväg? Jag föreslår söndagen den 27e maj.
 
Jag är på fyll på listan ni som är med...



1.Jonis Bader
2.Åke Johansson
3.Christian Berg
 
Om ni meddelar tid och plats på denna sida får jag se senare om jag kan komma. Det är ju morsdag på denna söndag 27 maj och det är svårt att i förväg veta om några barn tänker dyka upp med kort förvarning som vanligt!

Om jag ej kommer med kan ni väl tillsammans när ni träffas komma överens om en ev ny tid att träffas t ex i mitten av juni eller början av juli.
 
Jadu, Birgitta. Då det bara verkar vara vi tre som kan på söndag så går det nog lika bra att flytta fram det?

Vad tror ni andra?
 
Jag är på fyll på listan ni som är med...

1.Jonis Bader
2.Åke Johansson
3.Christian Berg
4.Therese Nilsson

....
Jag törs inte lova stensäkert. Men jag är i U-a den här helgen och söndagen är inte helt inbokad.

Vad har vi isåfall för planer? Vart bär det och vilken tid?
 
Hej på er som skall ut och fota. Jag kan tipsa om det kan vara av intresse att 6 lag från olika räddningstjänster tävlar mot varandra i natuern runt Ragnerudssjön på lördag. Ett bra tillfälle att fota både fin natur och action för de som vill.

Tävlingen börjar 8.00 vid campingen.

Kan vara ett alternativ, själv kommer jag att vara där och fota.


Jan
 
Det är kul om vi är fem eller sex personer. Det ser lite osäkert ut. Bra om det finns något förslag på var vi ska fota inför ev kommande träff. Föreslår att vi avvaktar,
Själv skall jag fota på Billingen på lördag.

Mvh Åke
 
jansta skrev:
Hej på er som skall ut och fota. Jag kan tipsa om det kan vara av intresse att 6 lag från olika räddningstjänster tävlar mot varandra i natuern runt Ragnerudssjön på lördag. Ett bra tillfälle att fota både fin natur och action för de som vill.

Tävlingen börjar 8.00 vid campingen.

Kan vara ett alternativ, själv kommer jag att vara där och fota.

Jan

Jag kan ev. byta söndagen mot lördagen...om nån annan kan? Jag vet var sjön ligger också.
 
Det var kanske ofint av mig att kapa tråden som jag gjorde och jag ber om ursäkt för det.

Ville bara flagga för ett roligt event där svettiga brandmän kämpar med uppdrag på olika stationer och samtidigt hat de att forcera väglöst land på kortast tid.

Det finns gott om tillfällen att fota natur och en tidig morgon runt Ragnerud bjuder på fina naturmotiv

Det går att ta sig med bil i närhetan av de flesta stationer. Den som vill testa och få en bild publicerad så finns det möjlighet då bilder söks till artikel som lämnas till branschtidningar. Tror inte att ersättning är att påräkna.



Jan
 
Re: När / var??

Snabelvarg skrev:
Hej lite intresserad av att hänga på :)
Vilket datum är det som gäller ??

Jag vet inte riktigt! :)
Jan kapade tråden som sagt, men om nån mer än jag är intresserad av svettiga brandmän (det lät väl seriöst? ;) ) så är lördagen ett alternativ. Natur finns det där också.

Annars var det den sön 27:e som gällde för listan nedan men vart vet jag inte:

Jag är på fyll på listan ni som är med...

1.Jonis Bader
2.Åke Johansson
3.Christian Berg
4.Therese Nilsson (ev)
5.Ola Svanberg
 
Re: När / var??

Snabelvarg skrev:
Hej lite intresserad av att hänga på :)
Vilket datum är det som gäller ??

Nu på lördag 26/5
Plats Ragnerudssjöns Camping. Kör mot Högsäter, sväng vid skylten Ragnerudssjöns Camping och följ skyltarna.
För karta se eniro sök Camping och Högsäter.
Telefon till camping 0528-40064


Kl 08.00 går första starten och kl 09.00 sista start.
Lämpligt att vara där 07.30.
6st 5 manna lag startar

Banan beräknas ta ca 3-4 tim, det innebär att tävlingen är slut ca 12-13.00

Kontrollerna på västra sida sjön kan nås med bil
aktivitet vid kontroller
Bårbäring i svår terräng
Skytte på älgmål
Stakning av flotte över sjön
Forcering av nät
Montering av släckutrustning och vattensprutning
Kast med frälsarkrans

På östra sidan finns svåra terrängavsnitt att forcera och dessutom ingår ett antal stämpelkontroller.

Jag kan ordna kartor med kontroller utmärkta.
Vi kan avsluta med eftersnack och fika eller lunch på campingen.
 
Senast ändrad:
Har fått ett annat uppdrag och kommer att få nog att göra med det.
Ev. kan kanske det blir en glugg på söndagen men det är tveksamt.
 
hur blir det med söndagen?
Rinner det ut i sanden denna gången oxå eller???
verkar som det är svårt att få till något.. jag jobbar lördag så jag kan tyvärr inte då men söndagen som vi pratat om funkar för mig men nu börjar det dra ihop sig..vilka vill med och var ska vi?
 
Hur blir det? Var skall vi fota, har tänkt mig runt Trollhättan och söndag förmidag. Jag följer med om det blir klart vart vi ska och tid och plats för start.

Hälsningar Åke

PS Idag åker jag på fotoutflykt till Billingen verkar få tur med vädret.
 
Hej på er!

Är det ok om jag hänger med er på nån fototräff också?

Har ni träffats än eller har något planerat träffdatum?

Ibland när man är på populära fotoplatser träffar man på andra fotografer men dessa har oftast varit äldre män som fotat med frun väntandes vid sidan och tyvärr har det inte blivit så mycket prat vid de tillfällena.

Mvh, Carina
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.