Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototräff Trollhättan med omnejd.

Produkter
(logga in för att koppla)
Man utbyter tjänster. Både fotograf och modell ställer upp gratis.
Fotografen får träna, modellen får istället en eller flera bilder till ex. för att bygga upp en bildportfolio på sig själv.
Man kommer överens om i förväg hur bilderna får användas.
 
peter_wahlström skrev:
Är det någon som är intresserad av studio/ljussättning? Mvh /Peter


Visst hänger vi på och fotar.

Men det är kanske bara Peter och Ola som har sån där studio utrustning, så man får väl vänta tills de meddelar något datum när de har tid.


MVH
.
 
Hej på er!

Jag har varit inaktiv i forumet ett tag pga mycket jobb. Just nu känns det svårt att få till ett datum, men längre fram på hösten kan det nog tunna ur. Det år åtminstone inte lika många bröllop. Och det är väl främst helgerna vi pratar om...

Det kanske lutar åt att vi får vara inomhus och fotografera. Då blir genast lokal ett belymmer. Eller är det någon som sitter på större ytor med bra takhöjd?

Visst går att fota ute när det är vinter också, men det är roligare om man inte hindras av kyla, regn eller blåst. Eftersom det är workshop så är det bäst om man har gott om tid att fotografera.

Jag har också en modell som kan tänkas ställa upp. Dock inte från trakten.

Vi får väl fortsätta spåna lite och tillslut så kommer vi säkert på något.

Varför inte köra en "traditionell" fototräff på berget eller i närheten sålänge.... Eller någon annanstans... bara så vi får tjôta lite! =o)

//Peter
 
Jag vågar inte föreslå ett datum, för då kan jag säkert inte =o) Men lördagarna V46-47 står rätt så tomma än sålänge. Lördag är väl bäst? Eller söndag?

//Peter
 
Hej

Skall vi prova och boka lördagen v.46 då?

Jag har länge funderat på att gå upp tidigt och foto en disig morgon med kanske en soluppgång, men jag har inte kommer ur sängen tidigt nog. :)

Fast ni kanske inte är så sugna på det?. (Känner mig tveksam själv då jag går upp senast 5.30 varje vardagsmorgon).

/Tobias
 
Jag tycker också det är skönt att sova lite längre på helgen MEN jag tycker ändå att det var en jättebra idé så jag kan tänka mig att masa mig upp för en morgonfotografering, helt klart!
Nu är det ju fortfarande mörkt vid sju så det behöver ju inte bli så farligt.
 
Förr har vi gjort så att de som vill kan träffas tidigt och fotografera morgondimman. Sedan möts man upp efter ett par timmar och fotograferar något annat.

En klassiker är Eldmörjan på morgonen och Kvarnfallet när solen har gått upp. Det är vackert.

Före 0700 är nästan ingen idé att träffas. Men det kan ju vara bra att vara i tid så att man hinner placera ut sig. Men vi kan hålla tiden lite öppen. Det är ju snart vintertid och i skrivandets stund är det faktiskt ljust vid 0800 (0700).

När vi har tröttnat på vattenfall och dimslöjor ligger bergagårdens café nära till hands.

Eller har någon ett annat förslag på plats? Finns säkert hur många ställen som helst, men jag vet inte vad som kan vara finast på just morgonen...

Lördag morgon den 17 november (V46) låter som en bra dag för flera av oss.

//Peter
 
Tävlingen låter riktigt kul, men det känns lite som en mer individuell satsning. Jag har dock ingen större erfarenhet av sådana fotomaraton.

Jag är inte så noga med fotograferingen utan sätter tillfället att träffas och prata i första hand ...om foto då såklart. =o)

/Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.