Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototräff i Stockholm 2/1 eller 3/1

Produkter
(logga in för att koppla)
oskard skrev:
Från Skanstull tar du buss 3 mot Karolinska, det är bara några hållplatser. Eller buss 66 från södra station. Kolla på sl.se

Magnus: nu blandar du nog ihop kyrkorna på söder.

Ja de gör ja... ja mena Katarina... =)

Oskar, angående buss 66 det är inte så att du skrev fel och det ska vara buss 55? För annars förstår jag mig inte på sl.se :)
Jag skrev att jag ville åka från Skogås till Sofia kyrka
Den bytte då ut Sofia Kyrka till Sofia och sa att jag skulle ta buss 55.

Nja, jag valde kartan. Sofia är en bit ifrån kyrkan enl SL.

Från Skogås tisdag 2 januari kl 07:33 till Renstiernas gata (på Bondeg) ca kl 08:13

Ta pendeltåg från Skogås mot Kungsängen.
Det går från Skogås 07:33
och kommer till Stockholms södra 07:49.

Vid Södra station(på Swedenborgsg) byter du till buss 66 mot Sofia.
Den går från Södra station(på Swedenborgsg) 08:05.
Du är framme vid Renstiernas gata (på Bondeg) ca 08:13.

Gå cirka 350 meter till Plats vald från karta.
Restid 40 minuter.

Tack så mycket, visste inte ens att man kunde välja ifrån en karta. Men då syns vi imorgon kl 08:30 vid kyrkan, vid ingången?

Just det angående sena mötet, runt 10:00 eller så, så kanske vi ska ta och bestämma plats om det finns folk som vill mötas då. Jag känner inte till söder så bra, så vet inte vart man egentligen kan gå för att få bra bilder. När jag gått i stan har jag inte haft några bestämda mål, utan går tills jag tröttnar och sedan vänder hemmåt.

Senast ändrad:
Men vart blir andra träffen nu da? Vore bra om vi kan få det bestämt för de som ej vill följa med på morgonen.

Jag lämnar mitt telefonnummer här om det är så att någon skulle vilja höra om något. 0709-703917. Dock vet jag inte så mycket mer än som står i tråden.

Ni får gärna bestämma allt sådant här, om ni inte kommer fram till något så säger vi medborgarplatsen 10:00. Som andra träff, och så vore det ju great om man kanske kunde säga till antingen via forumet innan imorgon kl. 07:00 eller via SMS om man tänker komma på först andra träffen så vi vet om det blir fler än oss som träffas vid 08:30. Så kan nog allt lösas.

Senast ändrad:
granden- skrev:
Men då syns vi imorgon kl 08:30 vid kyrkan, vid ingången?

Ja. Sen kan vi se till att vara vid Medborgarplatsen kl 10 (trappan utanför Medborgarhuset ?) om det är fler som vill hänga med. Att förklara var man är kan ju vara besvärligt. Om inte någon annan har ett bättre förslag på mötesplats?

oskard skrev:
Ja. Sen kan vi se till att vara vid Medborgarplatsen kl 10 (trappan utanför Medborgarhuset ?) om det är fler som vill hänga med. Att förklara var man är kan ju vara besvärligt. Om inte någon annan har ett bättre förslag på mötesplats?

Det låter perfekt.
Då hörs vi imorgon och God Natt på er.

Ses vid Sofia då. OBS ösregnar det väntar vi väl till 10.00? (Det ska bli bättre väder frammåt dan och vid ösregn får vi ingen soluppgångsbild i alla fall...)

Från Sofia kyrka (som inte alls var ett bra ställe att fotografera soluppgångar på - alldeles för myket träd)

Bilagor

• sofia.jpg
    sofia.jpg
    14.2 KB · Visningar: 161
Till Medis för att se om det fanns några eftersläntrare. Inte när vi kom dit.
Sen via Slussen till Gamla Stan:

Bilagor

• pendel.jpg
    pendel.jpg
    27.1 KB · Visningar: 158
Efter att ha försökt mata svanar med vidvinkelobjektiv var vi tillbaka i Gamla Stan där vi efter en matpaus besökte Kungen.

Bilagor

• lejon.jpg
    lejon.jpg
    5.7 KB · Visningar: 154
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar