ANNONS
Annons

Fototräff i Stockholm 2/1 eller 3/1

Produkter
(logga in för att koppla)

granden-

Aktiv medlem
Hej
Jag och en annan fotointresserrad vet ej om han finns registrerad här har tänkt att träffas och ta en fotorundvaandring eller vad det nu kan tänkas heta.

Dag har vi inte bestämt förutom att det blir på Tisdag eller Onsdag nästa vecka. Alltså v. 1 den 2/1 eller 3/1.

Det finns inte så mycket planerat vart i Stockholm vi hade tänkt röra oss tror jag, om inte han har några planer. Så ni får gärna hänga på, det vore väldigt roligt. Då kan jag och han säkert lära oss mycket av er lite mer erfarna fotografer. Vi kan nog säga att båda är engagerade nybörjare.

Vill ni inte följa med av en eller annan anledning så kan ni ju även komma med förslag. Jag tror både han och jag är öppna för det mesta, är det någon som vill utanför stockholm men inte allt för långt så kan säkert det ordnas så också om alla är med på det.

1. Andreas Grandin
2. Johan (Har nu snokat fram namnet på honom)
3.
4.
5.

Senast ändrad:
Skriv gärna lite mer om vilken dag och vilken tid, så ska jag kolla om jag kan hänga med. Det är alltid trevligt att gå och fota.

I'm on!

Jag är på :)

Anna, grejen är att båda jag och Granden är lediga då. Så antingen tisdag eller onsdag, om fler hänger med så kan vi ju då anpassa oss efter dem! Håller du medd granden?

Det är exakt så jag tänkte, att eftersom jag och Johan har vinterlov så är vi väldigt flexibla och kan anpassa os dag och tid efter dem som inte är men som ändå vill följa med. Så Anna kom med förslag, så kan vi ha det som preliminär dag och tid tycker jag.

Då tycker jag vi preliminärt bestämmer Tisdag den 2/1 2007, 10:00. Elller vill vi upp ännu tidigare så vå är där till soluppgången?

Plats: Jag och Johan har diskuterat lite och vi kom fram till att det blir nog söder, tänkte träffas vid medborgarplatsen och får sedan se hur vi rör oss, funderade lite på att röra oss bortåt tantolunden.

Ser ut som att jag kan. Ska försöka åka in lite tidigare för att få med morgonljuset också. Någon som är på redan vid 8.30?

Var på Medborgarplatsen ska vi ses, den är rätt stor?

Anna Jo visst är den stor men jag kommer inte på något bra ställe på medborgarplatsen såhär bara. Men finns det inte en isbana eller något där. Vi kanske kan träffas vid den, lär ju se varandra om man har stativ och kamera i högsta hugg :)

Jag är gärna på redan vid 8:30. Det låter bra tycker jag, hoppas det blir en bra soluppgång imorgon då.

Det låter intressant, jag kommer. Fast vill vi fota en soluppgång (08:47 idag) kanske vi inte bör vara mitt bland husen på Söder? Om det nu blir nån sol och inte bara mulet, regn och fyra nyanser av grått...

Oskar Vi behöver kanske inte börja inne vid söder eller så, kannske kan ta soluppgångsbilder någon annan stans. Bara att komma med förslag och se vad resten av gruppen tycker.

Vill vi se soluppgång är det väl bättre att ses vid Skanstull, eller kanske uppe vid Sofia kyrka? Solen borde gå upp i sydost om jag inte tänker helt fel, så vi vill väl ha fri sikt i den riktningen.

Jag tycker sofia kyrka låter intressant har själv aldrig varit där och fotograferat nämligen. Kan vara roligt med lite nya ställen, varit en del vid slussen.

Sofia Kyrka 8:30 tycker jag ivf låter som en jättebra idé! Och för dom som är lite morgontrötta av sig så kan vi ju säga att vi är vid Medborgarplatsen halv tio?

08:30 imorgon bitta uppe vid Sofia kyrka då. Hoppas Anna (som kom med morgonidén) läser detta och inte står vid Medis och väntar.

Jag läser :)

Sofia låter bra. Men frågan är om Medis är bästa platsen därefter, eller om vi ska omlokalisera "eftersläppet"? Vartåt är bra att gå från Sofia? Kan vi lista ut det är det llättare att hitta en bra mötesplats för de som inte vill vara så tidiga.

Nu läser jag inte forum igen förrän lite sent ikväll, men jag lovar att kolla av det.

Mitt nummer finns i min illa uppdaterade portfolio, som man hittar genom profilen.

Vi kanske ska kolla om det är någon som är intresserad av att följa med fast ej på morgonturen. Om inte så kan vi se vart fötterna bär imorgon.

Så hur många tänker komma imorgon men vill inte gå upp så tidigt utan vill träffas runt kl 10:00?

Samt hur tar man säg lättast till Sofia kyrkan, jag funderade på att ta mig till Skanstull till klockan 08:00 och sedan gå, men det är mest för att jag inte vet hur det är med bussar och så. Så är det någon som vet hur man lätt tar sig dit säg gärna till. Jag kommer antingen in med Pendeltåg till södra eller med tunnelbanna till ja vilken station som nu är bäst, skulle tippa på skanstull.

granden- skrev:
Vi kanske ska kolla om det är någon som är intresserad av att följa med fast ej på morgonturen. Om inte så kan vi se vart fötterna bär imorgon.

Så hur många tänker komma imorgon men vill inte gå upp så tidigt utan vill träffas runt kl 10:00?

Samt hur tar man säg lättast till Sofia kyrkan, jag funderade på att ta mig till Skanstull till klockan 08:00 och sedan gå, men det är mest för att jag inte vet hur det är med bussar och så. Så är det någon som vet hur man lätt tar sig dit säg gärna till. Jag kommer antingen in med Pendeltåg till södra eller med tunnelbanna till ja vilken station som nu är bäst, skulle tippa på skanstull.

Slussen södra.. dvs om du kommer med tåg söderut så är det längst fram i färdriktningen. Sen knallar man bara högalidsgatan (?) uppåt...

Från Skanstull tar du buss 3 mot Karolinska, det är bara några hållplatser. Eller buss 66 från södra station. Kolla på sl.se

Magnus: nu blandar du nog ihop kyrkorna på söder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar