Annons

Fototräff Göteborg 14/4

Produkter
(logga in för att koppla)
Det här låter kul! Hoppas att jag kan följa med men jag tränar fram till ett på lördagen så jag får se om jag hinner.
Christian: Om du frågar riktigt snällt skulle du kunna få prova mitt gråfilter och 17-40:an(muta kan behövas;)).
Hoppas vi ses!

//Hampus
 
Hanna me!!

Jag vill också följa med, men ångrar mig nog om vädret ser ut som idag... Fast vem har sagt att man inte kan fota i regnet!?
Ses på lördag.

/Hanna
 
Jag skulle kanongärna åkt med. Låter ju gôrskoj. Men men jag är uppbokad tredubbelt just den dagen så det fungerar inte nu. Men jag ska lägga en bevakning på fotokompis och hoppas att jag kan nästa gång.
 
Känn ingen oro om du inte kan följa med till denna träffen, håller på planera ett par stycken till här för sommarn, förhoppningsvis kommer jag även dra ihop någon weekend-resa mot sommarn också! som tidigare sagt...alla förslag är välkomna!
 
Tjäna alla.
Tydligen ett kanon-väder på gång. Har jag tur blir det lite forsärlor på morgonen innan jag åker ut till lilla varholmen 14:00.
För er som behöver "lift" kan jag plocka upp/lämna efter vägen från/till Kortedala. Har för mig det finns ett naturreservat som heter Ersdalen på Hönö som skall vara fint. Mycket fåglar för Hampus och Fabian!!....och mig själv om tillfälle ges.
Mvh Thomas
 
Som föregående konstaterar jag att det skall bli gött väder, upp till 18-20 grader spås. Det gäller väl inte i kustbandet men jag ser fram mot detta.

Fråga till Carl Henrik: Finns det någon planering för dagen som du kan dela med dig av. Jag var inte med på förra träffen och kan inte upplägget.

Startar träffen med samling och sedan egna aktiviteter med återsamling och diskussion
eller
går vi tillsammans och fotar som grupp och diskuterar under tiden?


/Jan
 
jansta skrev:
Som föregående konstaterar jag att det skall bli gött väder, upp till 18-20 grader spås. Det gäller väl inte i kustbandet men jag ser fram mot detta.

Fråga till Carl Henrik: Finns det någon planering för dagen som du kan dela med dig av. Jag var inte med på förra träffen och kan inte upplägget.

Startar träffen med samling och sedan egna aktiviteter med återsamling och diskussion
eller
går vi tillsammans och fotar som grupp och diskuterar under tiden?


/Jan

Hej Jan!

Planering, aktiviteter och agenda för den här och även kommande fototräffar kommer för det mesta alltid att se olika ut, vissa träffar med späckat schema och andra med mer "fri" tid.

För den här träffen tänkte jag köra ungefär som förra träffen: först ska vi se till att alla är på plats, fika och kort presentation av dom som dykt upp och dagens agenda i stort, samt diskution om foto som naturligt växer fram. Sedan fri foto i området (ska höra med öckerö kommuns turist ansvarige idag för tips i området) efter några timmars fotande så får dom som vill grilla (hoppas att vädergudarna är med oss!)

Förra träffen var väldigt oplanerad, och blev också väldigt lyckad. För dom träffar där det inte finns något klart schema så vill jag lyfta fram och göra det som deltagarna själva säger att dom är intresserade av för att få en bra mix av tankar, åsikter och erfarenheter.
 
Hejsvejs västkustbor, roligt se lite liv och rörelse .

Tänkte ta tillfället i akt och tips om en liten bildvisning vi i FotoVäst drar igång den 19 april.

Temat är Nya Zealand. Ni kan läsa mer här:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=75678

Såg att flera nya i andra trådar undrat vad FotoVäst var för något ? Samt varför vår stavningen av gruppen var så märklig ?

Enkla först FotoVäst är en löst sammansatt grupp människor med ett stort intresse av fotografering. Det är gammal som ung det är mellanformatsvänner till hardcore digitalfreak. Vi har rena nybörjare till arbetande proffsfotografer. Just den härliga mixen av människor tycker vi själva är ytterst stimmulerande.

Det krävs inget medlemskap annat än medlemskapet på Fotosidan. Men detta är blott egentligen till för att kunna kommentera eller lägga upp sina tagna bilder i vår egen bildpool. FotoVäst är alltså INTE någon sluten klubb på något sätt ! Alla fotointresserande människor på västkusten får deltaga och medverka.

FotoVäst har arrangerat allt från fotoutflykter till Dalsland, Köpenhamn och Sörmland. Vi har haft otaliga fikaträffar och bildvisisningar. Studiebesök på allt från Hasselblad till Beredskapsmuseet i Helsingborg.

Nu har FotoVäst legat ganska tyst snart ett år av personliga skäl då flera av oss drivande helt enkelt ej hunnit med. Men nu är det dax dra igång lite FotoVäst aktiviteter känner vi. Så håll gärna utkik i vårt eget forum.

Till sist Carl-Henrik, jättekul du själv drar igång lite aktiviteter här på västkusten ! Jag hoppas det var ok med lite förklarande ord från oss i FotoVäst i din tråd !!!

Än engång lycka till på er foto utflykt ! :)

//Håkan - För FotoVäst

P.s. Namnet är en ordlek och vi följer våra egna stavningsregler så det så ;-)
 
henrikgbg skrev:
Hej Jan!

Planering, aktiviteter och agenda för den här och även kommande fototräffar kommer för det mesta alltid att se olika ut, vissa träffar med späckat schema och andra med mer "fri" tid.

För den här träffen tänkte jag köra ungefär som förra träffen: först ska vi se till att alla är på plats, fika och kort presentation av dom som dykt upp och dagens agenda i stort, samt diskution om foto som naturligt växer fram. Sedan fri foto i området (ska höra med öckerö kommuns turist ansvarige idag för tips i området) efter några timmars fotande så får dom som vill grilla (hoppas att vädergudarna är med oss!)

Förra träffen var väldigt oplanerad, och blev också väldigt lyckad. För dom träffar där det inte finns något klart schema så vill jag lyfta fram och göra det som deltagarna själva säger att dom är intresserade av för att få en bra mix av tankar, åsikter och erfarenheter.

Låter bra! Tack

/Jan
 
Detta låter ju kul,
kan man vara med några timmar bara eller hur länge är det tänkt att ni håller på?

vågar inte anmäla ännu, finns så många som har åsikter vad jag skall göra med min tid ;)
 
Nemesis skrev:
Detta låter ju kul,
kan man vara med några timmar bara eller hur länge är det tänkt att ni håller på?

vågar inte anmäla ännu, finns så många som har åsikter vad jag skall göra med min tid ;)

Hej!
Du är välkommen att vara med så länge som du önskar!
 
Håkan, FotoVäst verkar bra men problemet som jag ser det är att inte trådarna visas på förstasidan. Därför har inte jag startat några trådar där för att ingen hittar dit, tyvärr.
 
Ligger hemma och är sjuk men jag hoppas och tror att jag blir frisk till helgen.

Verkar som om vi blir några stycken i helgen:
peter_gbg
Rhythm
MikaelKreutz
d-play
henrikgbg
johnniedunberg (kanske)
jansta
Gersemi (och hund) ;)
ramphot
JAVA
feskarn (eventuellt)
tanthanna
Fabian Fogelberg
solvargen
Nemesis (är med några timmar)

15 personer och en hund. Inte illa!

henrikgbg: Grillning låter väldigt trevligt. Har du planerat/tänkt något angående det eller skall folk ta med sig engångsgrillar och tilltugg? Kan vara bra att diskutera det lite innan så inte alla tar med sig engångsgrillar tex.

Mvh

Peter
 
peter_gbg skrev:
Ligger hemma och är sjuk men jag hoppas och tror att jag blir frisk till helgen.

Verkar som om vi blir några stycken i helgen:
peter_gbg
Rhythm
MikaelKreutz
d-play
henrikgbg
johnniedunberg (kanske)
jansta
Gersemi (och hund) ;)
ramphot
JAVA
feskarn (eventuellt)
tanthanna
Fabian Fogelberg
solvargen
Nemesis (är med några timmar)

15 personer och en hund. Inte illa!

henrikgbg: Grillning låter väldigt trevligt. Har du planerat/tänkt något angående det eller skall folk ta med sig engångsgrillar och tilltugg? Kan vara bra att diskutera det lite innan så inte alla tar med sig engångsgrillar tex.

Mvh

Peter

Kanonbra med listan Peter! ÄR jättetacksam att du tagit dig tid för att uppdatera den!

Hunden tycker jag ska bli ett roligt tillskott i vårt gäng!

Ang grillningen: Enklast är om alla tar med sina egna grejer och engångsgrillar. Titta på listan vilka som ska med, och prata runt så går det säkert att dela upp det! Tror det skulle bli för krångligt om jag går in o försöker styra o ställa i det.

Ang Transport: för er som kommer åka buss så förstår jag att det inte är så kul att släpa på allt. Jag har en kombi med helt ok lastutrymme så jag kommer stå vid på/avstigningszonen som ligger på nils erikssons terminalen (stora parkeringen vid bussarna) så kan ni lasta in så mycket utrustning som jag har plats för!
Jag har en mörkblå ford kombi och det står "Prodoc" i silver på sidan på den, så den är rätt lätt att känna igen!

Busstider: Buss 240 från Nils erikssons terminalen. Avgår: 12.54 Framme: 13.35
(jag kommer stå vid terminalen från 12.30 enligt angiven plats, för er som ska samåka med mig så sammanstrålar vi här!)

Jag åker sällan buss så kolla gärna länken så att jag har läst rätt (här är även tidtabell för bussen för hela dygnet): http://www.vasttrafik.se/internet.a...54&menu=0&location=False&locationId=&line=240

Färja: går 1 gång varje 20 minuter har jag för mig!

Efter färjan: vet inte exakt vart vi ska vara på öckerö, ska få kontakt med deras turistbyrå under dagen. Så för att slippa gå eller åka runt några längre sträcker så kommer jag köra alla fram o tillbaka till där vi ska vara!

Finns det fler som kommer ta bil så skriv gärna det nedanför (även om ni skrivit tidigare) så kanske jag kan få hjälp med att köra fram o tillbaka!

Mitt mobilnummer: 0733 - 80 90 83


Det finns fortfarande plats och utrymme för fler att hänga med! skriv upp er i listan bara!
 
Grymt bra att du tagit tag i detta Carl-Henrik! Ser fram emot en solig dag ute i skärgården.

Om någon har plats kvar i sin bil hänger jag gärna med i den - annars får det bli bussen för mig helt enkelt. Så säg till om ni har plats över. =)
 
Så!
Nu har jag pratat med Öckerös turistinfo, fått lite tips om vart man kan vara!

Men i vilket fall så åker jag ut på fredag efter jobbet och kollar runt en stund!
Någon som vill följa med?

Åker från stan runt 16-18 tiden mot öckerö, om det är någon som vill hänga med så plockar jag upp dig på vägen!
Alltid kul med sällskap!
 
Rhythm skrev:
Grymt bra att du tagit tag i detta Carl-Henrik! Ser fram emot en solig dag ute i skärgården.

Om någon har plats kvar i sin bil hänger jag gärna med i den - annars får det bli bussen för mig helt enkelt. Så säg till om ni har plats över. =)
Finns en plats kvar i min bil
 
ANNONS