Annons

Fototräff Göteborg 14/4

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är sugen på att komma men kan nog inte. Men ett tips på fotomotiv kan vara de klättrare som säkert kommer att ge sig ut och bouldra (klättra på stenblock) på Hönö.
 
Jag har också planer på att hänga med :)

Missade ju den första träffen, så nu får jag väl ta mig i kragen och visa mig :)

Jag har bil, 850 sedan, skruttig liten sak men bra utrymme att lasta i ;)

har varit utåt öarna en gång, men skall nog hitta iaf :) med lite hjälp kanske :)

som det ser ut har jag plats för fyra i bilen, (ev tre men inget säkert än).

eftersom en lite vovve skall med, så gissar jag att det inte finns någon pälsdjursallergiker på trippen? ;)

har lite småplaner på att ta med en iller :)
 
Ulrika!

Tänk bara på att en iller och en liten hund på en fototräff, kan bli mer vakta hund och iller än fotografering.
 
Illerfantasten skrev:
Jag har också planer på att hänga med :)

Missade ju den första träffen, så nu får jag väl ta mig i kragen och visa mig :)

Jag har bil, 850 sedan, skruttig liten sak men bra utrymme att lasta i ;)

har varit utåt öarna en gång, men skall nog hitta iaf :) med lite hjälp kanske :)

som det ser ut har jag plats för fyra i bilen, (ev tre men inget säkert än).

eftersom en lite vovve skall med, så gissar jag att det inte finns någon pälsdjursallergiker på trippen? ;)

har lite småplaner på att ta med en iller :)

Låter kanon!
Såg för ett år sedan ett par som var ute o vandrade med varsin iller, hade ingen aning om att man kunde ha dom som husdjur!

Om du vill så kan vi mötas vid Nils erikssonterminalen enligt info här nedan!

Har tidigare skrivit mötesplatser, tider o övrig info i forumet, skriver ner dom en gång till så ingen missar vad som är planerat!

Ang grillningen: Enklast är om alla tar med sina egna grejer och engångsgrillar. Titta på listan vilka som ska med, och prata runt så går det säkert att dela upp det! Tror det skulle bli för krångligt om jag går in o försöker styra o ställa i det.

Ang Transport: för er som kommer åka buss så förstår jag att det inte är så kul att släpa på allt. Jag har en kombi med helt ok lastutrymme så jag kommer stå vid på/avstigningszonen som ligger på nils erikssons terminalen (stora parkeringen vid bussarna) så kan ni lasta in så mycket utrustning som jag har plats för!
Jag har en mörkblå ford kombi och det står "Prodoc" i silver på sidan på den, så den är rätt lätt att känna igen!

Busstider: Buss 240 från Nils erikssons terminalen. Avgår: 12.54 Framme: 13.35
(jag kommer stå vid terminalen från 12.30 enligt angiven plats, för er som ska samåka med mig så sammanstrålar vi här!)

Jag åker sällan buss så kolla gärna länken så att jag har läst rätt (här är även tidtabell för bussen för hela dygnet): http://www.vasttrafik.se/internet.a...d=&line=240

Färja: går 1 gång varje 20 minuter har jag för mig!

Efter färjan: vet inte exakt vart vi ska vara på öckerö, ska få kontakt med deras turistbyrå under dagen. Så för att slippa gå eller åka runt några längre sträcker så kommer jag köra alla fram o tillbaka till där vi ska vara!

Finns det fler som kommer ta bil så skriv gärna det nedanför (även om ni skrivit tidigare) så kanske jag kan få hjälp med att köra fram o tillbaka!

Mitt mobilnummer: 0733 - 80 90 83


Det finns fortfarande plats och utrymme för fler att hänga med! skriv upp er i listan bara!
 
Jag bor på Öckerö så jag kommer nog och hälsar på er :) Bland ställena som nämts tycker jag personligen inte att Hästen och Lapposand är några höjdare för fotografering. Däremot Ersdalen(Hönö) och Hummerviken(Öckerö) tycker jag är bra för "allround-foto".
 

Bilagor

  • huvud1_2.jpg
    huvud1_2.jpg
    41.9 KB · Visningar: 265
Hans-C skrev:
Jag bor på Öckerö så jag kommer nog och hälsar på er :) Bland ställena som nämts tycker jag personligen inte att Hästen och Lapposand är några höjdare för fotografering. Däremot Ersdalen(Hönö) och Hummerviken(Öckerö) tycker jag är bra för "allround-foto".

Kanonbild!
Kul med någon som är från öarna!
Jag åker ut idag eftermiddag för att reka öarna.
Slå gärna en signal om du har en stund över så får du gärna va med o hjälpa!
0733-809083
 
Har plats i min bil...

åker från Gråbo, och planerar att anlända Lilla Varholmen strax innan kl. 14.00...
Mitt tel nr finns här, http://www.wdc.se/
Jag tar även med extra stativ om någon behöver låna.
 
Re: Har plats i min bil...

JAVA skrev:
åker från Gråbo, och planerar att anlända Lilla Varholmen strax innan kl. 14.00...
Mitt tel nr finns här, http://www.wdc.se/
Jag tar även med extra stativ om någon behöver låna.

Hmm.. det är ju lite synd, jag är ju just nu stationerad ute i Olofstorp.. men eftersom jag skall ta med en styck vovve är det väl bäst att köra egen bil.. Förhoppningsvis så har jag också lyckats övertala en granne att hänga på.. hon är medlem här på Fotosidan, men aldrig varit med på några träffar
 
Inga problem, kan också ställa mig vid NE, har tre platser i min bil om någon vill hänga på :)

12.30, skall se om jag hittar platsen först bara ;)

det låter väl lovande?? :)
 
feskarn skrev:
Nu är jag (nästan) helt säker på att jag kommer med. Antagligen tar jag egen bil eftersom jag måste stressa lite men jag möter er vid färjeläget. Ang. platser så är ju som sagt Hummerviken(http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/904709.htm?set=lp ) ett bra ställe, men också fyrarna på Fotö, http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/933773.htm?set=lp, kanske har nämnts tidigare.
Sen vet jag inte fler ställen så det är ju bra att få med någon från öarna.
Gött Hampus!

Jag skulle gärna vilja till fyrarna på fotö, har faktiskt aldrig varit där, men snyggt verkar det vara!
 
Såå, imorgon är det dags! =D
Hur blir det med grillning för folk, har inte noterat något snack kring det? Så har alla tänkt släpa med sig varsin engångsgrill, eller vad är det som händer?
Är iallafall på jakt efter någon som vill grilla med mig. ^^
 
Jag funderade också på det där med grillningen. Det känns lite onödigt att alla ska släpa med sig var sin grill och var sitt korvpaket eller vad man nu vill grilla så jag kan tänka mig att köpa en del korv och bröd om någon skulle vilja dela med sig av sin grill. Kan också ta med ketchup om nån är sugen.
 
Hampus, om jag fixar en grill, bjuder du på korv med bröd då eller? Om du tar med ketchup så slänger jag med lite rostad lök.

Annars, om nån har ork att ta med ved och eldplats finns nånstans(?) så skulle vi kunna göra en riktig eld.
 
Jag har funderat lite omkring grillning också, är det någon som vill vara med och dela på en engångsgrill? ...
 
Ramon, jag tänkte ta med min grillhink och lite grillkol,
så du behöver inte ta med dig någon grill du kan grilla med mig om du vill.....
 
Fabian Fogelberg (Fabian Fogelberg) skrev:
Hampus, om jag fixar en grill, bjuder du på korv med bröd då eller? Om du tar med ketchup så slänger jag med lite rostad lök.

Annars, om nån har ork att ta med ved och eldplats finns nånstans(?) så skulle vi kunna göra en riktig eld.
Visst! Jag tar med korv, bröd och ketchup så kan vi se om vi grillar på "riktigt" eller inte.
 
En man i sina bästa år söker efter en grillvän!

Antingen kan jag ta med mig korv och/eller bröd, eller om jag kan köpa in mig hos någon som har både grill och mat? :)
 
Tips!

15 personer som skall grilla korv.. dom kan man serva med totalt 2 engångsgrillar.. jag har testat :) Tror man får plats med 10 korvar på varje engångsgrill :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.