Annons

Fototräff Göteborg 14/4

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag heter Tissla och det är jag som är hunden som tänkte följa med och jag tar med mig extramatte också.. bara så ni vet.. hon heter Agnetha och kan vara lite tjötig ibland, men jag brukar stänga öronen och låssas som jag inte hör, när hon ropar på mig.. lovar det funkar super, för när jag väl kommer har hon alltid en godis till mig

Grillad korv tycker jag är smaskens.. så jag hoppas min extramatte orkar stanna så länge så jag kan vara med och grilla

Hejdå, vi ses på lördag
 

Bilagor

  • tissla2.jpg
    tissla2.jpg
    53.1 KB · Visningar: 216
Gersemi skrev:
Hej!

Jag heter Tissla och det är jag som är hunden som tänkte följa med och jag tar med mig extramatte också.. bara så ni vet.. hon heter Agnetha och kan vara lite tjötig ibland, men jag brukar stänga öronen och låssas som jag inte hör, när hon ropar på mig.. lovar det funkar super, för när jag väl kommer har hon alltid en godis till mig

Grillad korv tycker jag är smaskens.. så jag hoppas min extramatte orkar stanna så länge så jag kan vara med och grilla

Hejdå, vi ses på lördag

görsöt hund!
Bischon havanais?
 
Jag kanske kan ha några tips på platser ni kan fotografera på - vad för typ av bilder längtar ni efter att ta?

Fyrar, fiskebåtar, bodar, berg och stenar, vatten, macro, landskap?

/Catarina
 
Aaaah...
då får ni åka till... Hönö eller Fotö... Öckerö eller Hälsö... hihihi.

Ensfyrarna på Fotö är ju himla populära, men då får ni kliva i bergen litegrann.
På Fotö finns även mycket fin gammal bebyggelse för den som vill fotografera hus med snickarglädje.

På Hönö finns en plats med bodar som är ganska gamla, vägen dit går in mellan Golfen och affären Olinders. Grusväg. Man kör till den tar slut och kliver sedan in mellan bodarna.

Fyren i Hönö Klåva så klart, men även massvis med stora och små fiskebåtar i hamnen på Hönö.

Vackra berg och stenar finns i Ersdalen på Hönö.

Hummerviken på Öckerö ligger rätt bra till för solnedgång, men även fyren i Klåva, tror jag blir bra (jag har inte riktigt koll på var solen går ned så här års)

Vid bron till Hälsö finns en länga med bodar som blir rätt snygga på bild.

Även här på Hälsö finns en liten fyr, men den är lite knepig att hitta från land.

Några bilder finns ju i mina album... om ni vill se - men det har blivit en hel del macro det senaste.

Ja, det var väl det jag kommer på just nu.

Vad sa Turistbyrån?

/Catarina
 
camag skrev:
Aaaah...
då får ni åka till... Hönö eller Fotö... Öckerö eller Hälsö... hihihi.

Ensfyrarna på Fotö är ju himla populära, men då får ni kliva i bergen litegrann.
På Fotö finns även mycket fin gammal bebyggelse för den som vill fotografera hus med snickarglädje.

På Hönö finns en plats med bodar som är ganska gamla, vägen dit går in mellan Golfen och affären Olinders. Grusväg. Man kör till den tar slut och kliver sedan in mellan bodarna.

Fyren i Hönö Klåva så klart, men även massvis med stora och små fiskebåtar i hamnen på Hönö.

Vackra berg och stenar finns i Ersdalen på Hönö.

Hummerviken på Öckerö ligger rätt bra till för solnedgång, men även fyren i Klåva, tror jag blir bra (jag har inte riktigt koll på var solen går ned så här års)

Vid bron till Hälsö finns en länga med bodar som blir rätt snygga på bild.

Även här på Hälsö finns en liten fyr, men den är lite knepig att hitta från land.

Ja, det var väl det jag kommer på just nu.

Vad sa Turistbyrån?

/Catarina

Kanon! tack för tipset!

Turistbyrån tipsade mig om följande platser:

-Hästen

-Lappasands badstrand

-Ersdalens

-Hjelvik

Ska åka ut och reka området på fredag eftermiddag och titta ut något bra ställe!
 
Det låter som om Turistbyrån gjorde det lite lätt för sig. Det där var ju som att säga: Hela västra delen av kommunen är vacker... :)

/Catarina
 
camag skrev:
Det låter som om Turistbyrån gjorde det lite lätt för sig. Det där var ju som att säga: Hela västra delen av kommunen är vacker... :)

/Catarina

haha! ok!

Jag har vart lite grann på Hönö och öckerö tidigare så kan lite om området, vet att det finns väldigt mycket intressanta platser m.m. där man kan vara på, ska bara hitta det bästa!
 
Ja, det är klart - endast det bästa är gott nog... hihi.

Jag önskar att jag var hemma i helgen, men jag skall iväg och sova i vindskydd i skogen. Man kan ju inte vara med överallt... suck.

/Catarina
 
Hade gärna gjort dig sällskap men jag skall tyvärr på släktkalas den dag och tiden.

/Peter


henrikgbg skrev:
Så!
Nu har jag pratat med Öckerös turistinfo, fått lite tips om vart man kan vara!

Men i vilket fall så åker jag ut på fredag efter jobbet och kollar runt en stund!
Någon som vill följa med?

Åker från stan runt 16-18 tiden mot öckerö, om det är någon som vill hänga med så plockar jag upp dig på vägen!
Alltid kul med sällskap!
 
Suck, kan inte vara med i helgen, men ser fram emot nästa träff! Gärna lite foto i konstiga industri- eller viaduktmiljöer eller skumma kinesrestaurangbåthamnar på Ringön eller så, där man inte vågar gå ensam med fet kamera på kvällen, eller någon ruin eller andra underliga byggnader, någon gång. Men vacker natur är verkligen inte fel heller!
Det var riktigt kul och inspirerande med stadsparkspromenaden första april.

Ha det så bra vid havet, allihop!
 
Ellix skrev:
Suck, kan inte vara med i helgen, men ser fram emot nästa träff! Gärna lite foto i konstiga industri- eller viaduktmiljöer eller skumma kinesrestaurangbåthamnar på Ringön eller så, där man inte vågar gå ensam med fet kamera på kvällen, eller någon ruin eller andra underliga byggnader, någon gång. Men vacker natur är verkligen inte fel heller!
Det var riktigt kul och inspirerande med stadsparkspromenaden första april.

Ha det så bra vid havet, allihop!

Hej Elli!
Synd att du inte kan komma, men det kommer fler träffar!
Har en plan för just temat industri och det kommer komma på en framtida träff här under året!

Höll tidigare på med BMX cykling och höll mycket till i industriområdena, just för att det fanns möjlighet till många platser att öva på samt att man slapp folksamlingar runt sig så fort man börjar öva på sina trix!
 
henrikgbg skrev:
Finns en plats kvar i min bil

Underbart! Får jag boka den sista platsen då? ;)
Kanske kan hänga med dig på fredag. Måste avvakta ifall jobbet behöver mig på fredagkväll. Men jag hör av mig om jag kan hänga på! =)
 
Rhythm skrev:
Underbart! Får jag boka den sista platsen då? ;)
Kanske kan hänga med dig på fredag. Måste avvakta ifall jobbet behöver mig på fredagkväll. Men jag hör av mig om jag kan hänga på! =)

Tjena! jepp, platsen är din!
Har för tillfället fullsatt bil, kan bli ändring ifall någon hoppar av, så kika in i forumet samma dag som träffen, har jag skrivit att det finns en plats ledig så skicka ett mess!

Annette: skicka sms eller slå en pling till min mobil ifall du vill hänga med på fredagen!
mitt mobbenummer: 0733 - 80 90 83
 
Jag tror att jag kommer med också, förhoppningsvis i alla fall. Har varit där ute på öarna en gång tidigare och det skulle vara kul att komma dit nu igen!
 
Imorgon smäller det!

Och vädret ser ju ut att bli kanon!

Se länken till SMHI:

Jag har fått en avbokning i bilen, så vill någon åka med så finns en plats ledig!
 
missade länken!
men det gick tydligen inte att länka ändå, så här kommer lite kort info: STOR sol över öckerö och ca 12-17 grader. 2 meter/sekund (nästan vindstilla!)

Hoppas på att många kommer!
 
Jag åker ut enligt plan och tittar ut över området i eftermiddag!

Framtida fototräffar:
Har börjat planera ytterligare två träffar som kommer ske inom kort.

En av träffarna kommer vara en tävling på temat "sommarlängtan" och kommer ske senare i Maj/Juni!
Mer info kommer!
 
ANNONS