Damme skrev:
Vet inte om nån fortfarande kollar forumet såhär sent, men jag får inte riktigt grepp om tiderna.. 12,50 går en buss pratar ni om, är det från nils-eric? varför är folk isf vid färjelägret redan vid 12.20-tiden? bussen tar långlång tid på sig!
Hej Daniel!
Ang resan från Göteborg till Öckerö/hönö:
Uppsamling 1, nils erikssons terminalen. Stora parkeringen utanför buss-gaterna.
Jag kommer stå där man kan släppa av och lasta i folk. Min bil är en ford focus kombi, mörkblå med silvriga logotyper där det står "prodoc".
Buss som går från nilserikssons terminalen avgår därifrån 12.54 (brukar vara väldigt exakt eftersom den ska passa färjan).
Bussen heter 240 eller 242 och har "lilla varholmen" som ändhållplats, där ska dom som tar bussen kliva av.
Uppsamling bör ju ske en stund innan bussen går. jag kommer därför vara på plats på nils erikssons terminalen 12.30.
När vi alla samlats på lilla varholmen, tar vi nästkommande färja som går till öckerö/hönö.
(vid hållplatsen lilla varholmen ligger en kiosk precis där bussen stannar, jag kommer ställa mig där och se till så att alla är på plats innan vi tar färjan)
Färjan till hönö/öckerö går väldigt ofta (har för mig det är en gång i kvarten eller så)
Efter vi har hoppat av färjan är det några minuter med bil till där vi ska vara, i händelse att alla inte har plats i bil så kommer jag köra fram till platsen, släppa av folk och sedan åka tillbaka för att hämta resterande.
Några frågor/förseningar eller annat så slå en signal till mig: 0733 - 80 90 83
Är allt solklart för alla när, var o hur vi ska mötas?