Annons

Fototräff Göteborg 14/4

Produkter
(logga in för att koppla)
d-play skrev:
En man i sina bästa år söker efter en grillvän!

Antingen kan jag ta med mig korv och/eller bröd, eller om jag kan köpa in mig hos någon som har både grill och mat? :)

Christian du får nyttja min grillhink...
så du kan släppa det nu :)

Skall för övrigt bli kul att träffa er alla imorgon,
kul att det händer lite i vår region.
 
JAVA skrev:
Christian du får nyttja min grillhink...
så du kan släppa det nu :)

Skall för övrigt bli kul att träffa er alla imorgon,
kul att det händer lite i vår region.

Tack Johan, då vet jag. :)

Ingen annan som har mat över, eller som vill äta av min mat? Känns onödigt att slänga hälften. Jag betalar halva om någon redan köpt.
 
Det här känns riktigt bra!
Kul med mycket aktivitet i forumet så här dagen innan!

Jag var ute ett par timmar idag och kikade runt på ön, väldigt glad dock att det finns lite erfarenheter och egna önskemål om ön. Planen kommer vara att när vi anlänt på ön så åker vi alla till en och samma plats, där fanns även grillmöjligheter vad gäller brasa o liknande för dom som kanske vill stanna lite längre!

Rekommenderar riktigt bra skor samt varm tröja, det blir fortfarande kallt väldigt snabbt, och efter att ha skuttat runt på klippor och sten i ett par tunna sneakers hela eftermiddagen så blir nog skovalet ett annat för morgondagen!

jag hoppas det finns tillräckligt mycket bilar så att alla får plats, ingen ska iaf behöva åka ut buss helt själv (om det inte är självvalt).

Vi ses enligt angiven tid imorgon (eller idag, klockan är över 00!). jag kommer stå på plats från 12.30 på Nisse P

Jag äter mest vegetariskt (alt, fisk) så jag slänger med min egna grill imorgon så mina morötter och majskolvar får va ifred! :D
 
nej det behöver du inte, oavsett om du har plats i bil eller inte så är 12,45 en helt ok tid att komma! Tänk bara på att bussen går 12,50 ifall du inte har någon plats i någon bil!
 
Jag ska försöka komma imorgon, och i så fall så har jag med mig bil och svänger förbi centralen om någon vill åka bil istället för buss.
 
Rhythm skrev:
Får man också vara med och dela grill? =P

Det verkar vara en del som tar med sig grill så det löser sig nog!

Skulle grillarna bli för få eller maten ta slut så ligger både ICA och Statoil i närheten så vi snabbt kan köpa!
 
Vet inte om nån fortfarande kollar forumet såhär sent, men jag får inte riktigt grepp om tiderna.. 12,50 går en buss pratar ni om, är det från nils-eric? varför är folk isf vid färjelägret redan vid 12.20-tiden? bussen tar långlång tid på sig!
 
De samlas på terminalen efter 12.30 ungefär har jag fattat det som. Men var någonstans är det mer exakt?
 
Damme skrev:
Vet inte om nån fortfarande kollar forumet såhär sent, men jag får inte riktigt grepp om tiderna.. 12,50 går en buss pratar ni om, är det från nils-eric? varför är folk isf vid färjelägret redan vid 12.20-tiden? bussen tar långlång tid på sig!

Hej Daniel!

Ang resan från Göteborg till Öckerö/hönö:

Uppsamling 1, nils erikssons terminalen. Stora parkeringen utanför buss-gaterna.
Jag kommer stå där man kan släppa av och lasta i folk. Min bil är en ford focus kombi, mörkblå med silvriga logotyper där det står "prodoc".

Buss som går från nilserikssons terminalen avgår därifrån 12.54 (brukar vara väldigt exakt eftersom den ska passa färjan).
Bussen heter 240 eller 242 och har "lilla varholmen" som ändhållplats, där ska dom som tar bussen kliva av.

Uppsamling bör ju ske en stund innan bussen går. jag kommer därför vara på plats på nils erikssons terminalen 12.30.

När vi alla samlats på lilla varholmen, tar vi nästkommande färja som går till öckerö/hönö.

(vid hållplatsen lilla varholmen ligger en kiosk precis där bussen stannar, jag kommer ställa mig där och se till så att alla är på plats innan vi tar färjan)

Färjan till hönö/öckerö går väldigt ofta (har för mig det är en gång i kvarten eller så)

Efter vi har hoppat av färjan är det några minuter med bil till där vi ska vara, i händelse att alla inte har plats i bil så kommer jag köra fram till platsen, släppa av folk och sedan åka tillbaka för att hämta resterande.

Några frågor/förseningar eller annat så slå en signal till mig: 0733 - 80 90 83

Är allt solklart för alla när, var o hur vi ska mötas?
 
jäcklar! Jag mår ingen bra idag och måste hoppa av. och precis när det blev en så härlig dag! Ni kommer att ha det verkligen kul.
Jag som ville testa min ny objektiv... attans! =/

Men lyckat till alla! och hoppas vi ses snart igen

/Ramon
 
Hehehehe, kanske e lite bakissjuka Ramon ;)

Visst, nu har vi nog bättre pejl på läget (iallafall jag, känner jag!). Så då ses vi allihop runt kl.12.45 då!
Cya soon! =D
 
Nu var det solklart! :)

Jag kommer åka egen bil till lilla varholmen. Min broder följer med.

Buss 240
12:54 Nils Ericson Terminalen
13:35 Lilla Varholmen

så samling vid kiosken strax innan 13.30 då!
 
Jag delar gärna grill CH så får vi slå våra grönsaker ihop =)

Åker gärna bil med fall det finns plats....sticker neråt stationen strax....
 
Jag tar med mig mitt lilla stativ. Tanken var väl ändå att fota solnedgång. :)

Jag har precis varit och köpt 10 korvar+korvbröd, så om du Kent känner att du klarar dig på 5 korvar så får du gärna dela med mig.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.