Annons

Fototävling i Lerum 17:e November

Produkter
(logga in för att koppla)
Vi anser att normal redigering är det som gäller.
Ingen manipulering är tillåten, alltså ta bort/lägga till saker i bilden,
för övrigt är det fritt.

Bilden skall avspegla det ni fotograferade.
Inte vara en efterkonstruktion.

*avslöja inte för mycket om era bilder & idéer innan röstningen är klar :)

Men givetvis är det som Martin skriver, intressant att veta vad ni tyckte om tävlingen/upplägget/kategorierna......så skriv gärna lite om det utan att beskriva era tävlingsbilder.
 
JAVA skrev:
Vi anser att normal redigering är det som gäller.
Ingen manipulering är tillåten, alltså ta bort/lägga till saker i bilden, för övrigt är det fritt.

Bilden skall avspegla det ni fotograferade.
Inte vara en efterkonstruktion.

Låter bra. :)
 
JAVA skrev:
*avslöja inte för mycket om era bilder & idéer innan röstningen är klar :)

Men givetvis är det som Martin skriver, intressant att veta vad ni tyckte om tävlingen/upplägget/kategorierna......så skriv gärna lite om det utan att beskriva era tävlingsbilder.

Tycker att bildtemana var jämnsvåra, eller på något sätt låg på samma nivå, även om vi nu allihop lyckas bättre med något tema än något annat.
Linjer/diagonaler tyckte jag var kul, inte för att det var i svartvitt utan för att det är en typ av formfotografi som jag inte ägnar mig så mycket åt. Nytt möter gammalt var svårt att få till något kul och originellt, som man ju gärna vill.

Ni, Johan och Ingela, får gärna göra om en sådan här tävling. Dagens övning var exemplariskt och mycket trevligt skött.
Och med tanke på att deltagaravgiften gick till en minnesfond efter en mobbad kille vore det kanske en idé att också något enstaka tema handlade om något som sätter detta i centrum. Tema kan vara vänskap, motsättning, tillsammans.. et cetera.
 
Kijana skrev:
Och med tanke på att deltagaravgiften gick till en minnesfond efter en mobbad kille vore det kanske en idé att också något enstaka tema handlade om något som sätter detta i centrum. Tema kan vara vänskap, motsättning, tillsammans.. et cetera.

Tack för din input Kenneth.
Vi diskuterade den tanken under lång tid, men valde faktiskt bort att koppla en kategori till minnesfonden.
 
Jag tycker personligen kategorierna var jätteintressanta.. men ack så svåra.. Det satte verkligen kreativiteten och hjärnverksamheten att jobba på högtryck idag..

Hoppas också det blir fler sådana här fototillfällen och tävlingar..

Var också väldigt roligt med alla frågor och kommentarer från alla Lerumsbor.. bla sprang jag på en äldre herre.. som berättade att han själv började fotografera för 65 år sedan.. Det ni och hade tydligen tävlat en hel del på sin tid.. bla vunnit någon stor tävling Pentax hade.. för längesedan.

Sådana möten är så härliga tycker jag när man är ute och fotograferar.. det mest överraskande människor dyker upp och berättar intressanta ting
 
Kan bara hålla med var kanon trevligt nu när jag sovit 4 timmar.

Så akta en när ni dricker era öl och skall vidare kan vara en trött och stel fotograf som hämtar er *ler*

Anders
 
Taxi skrev:
Kan bara hålla med var kanon trevligt nu när jag sovit 4 timmar.

Så akta en när ni dricker era öl och skall vidare kan vara en trött och stel fotograf som hämtar er *ler*

Anders


Tur man inte skall åka taxi idag då utan avverkade den sysslan igår kväll
 
Tack Johan & Ingela för ett perfekt genomförande av fototävlingen idag.
Det var mycket trevligt och inspirerande!

Hoppas på att vi kan ha en ny träff någon gång i Lerum.

//Mattias
 
Super tack till Johan och Ingela för en trevlig fototävling,hoppas på fler sådana.

Nu har jag mailat i väg mina tävlingsbidrag.

mvh
/Putte
 
Re: Några bilder

d-play skrev:
Nu har jag skickat in mina bidrag. Vad gör ni då? ;)

Såna här filurer fanns det gott om i Lerum...

Men du!! Denhär var inte snäll någonstans!!!

Men jag bjuder på den. Du kan ju dock ha det i åtanke att jag har bra hämningsmaterial ;)

För övrigt så vill jag tacka för en otroligt fin dag och ett fint arrangemang :)

Det var jättetrevligt :)

Men jag upptäckte ju ganska snart att mitt inköpsplanerande gick åt skogen...finns visst andra objektiv som hägrar mer nu...;)
 
Så många bilder p övriga deltagare har jag inte.. hade ju fullt upp med uppdragen.. men nån blev det iallafall :)
 

Bilagor

  • _dsc224-fotosidan.jpg
    _dsc224-fotosidan.jpg
    50.3 KB · Visningar: 276
*Puh* nu är det genomfört.. en styck arrangör ler lyckligt efter väl genomförd tävling.. hmm.. men han den där suddige där bakom verkar fundera "blev det några b ra bilder tro"
 

Bilagor

  • _dsc2240-fotosidan.jpg
    _dsc2240-fotosidan.jpg
    32.8 KB · Visningar: 273
Det va mycket trevligt. Jag hade aldrig varit med på något sådant här förut men det va skoj så jag hoppas på fler gånger..

Det blev väl mindre kul nu när man såg hur resultatet blev men det får gå..

Ha det gott och tack för en trevlig dag..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.