Annons

Fototävling i Lerum 17:e November

Produkter
(logga in för att koppla)
Jisses va svårt det här kommer att bli. Så mycket fina bilder så man vet ju varken ut eller in.
Får bli att sätta sig under morgondagen och verkligen titta igenom ordentligt.
Många fina ideér och kompositioner som man inte hade en tanke på.

Men som sagt, kommer bli två ruskigt långa veckor framöver.
 
Så då var vi igång...

Det är oerhört mycket bra bilder och det kommer bli svårt för er att välja era fem favoriter i varje kategori.


Ta därför god tid på er & titta på bilderna många gånger i lugn & ro, låt dem sjunka in.
Titta igen, har ni samma favoriter eller finns det bilder som växer med tiden ??

Ser fram emot att ta emot era & andras röster.
 
Vid röstningen skall ni givetvis även beakta att bilden
uppfyller kategorins kriterier & inte bara är en bra bild.

Ja ni förstår vad jag menar, ni är ju fotografer.
 
JAVA skrev:
Vid röstningen skall ni givetvis även beakta att bilden
uppfyller kategorins kriterier & inte bara är en bra bild.

Ja ni förstår vad jag menar, ni är ju fotografer.

Förhoppningsvis är vi det.. fotografer alltså

Hur klara av att selektera ut 5 bilder i varje kategori.. ett litet tips kanske..

Jag har själv lagt upp ett excelark.. där jag gör en grovgallring av bilderna vad gäller poängsättning där varje bild fick + resp -
Sen får det bli ny granskning av +-bilderna.. tills bara 5 återstår.

*puh*.. tur man inte har bokat ngt i helgen
 
JAVA skrev:
Vid röstningen skall ni givetvis även beakta att bilden
uppfyller kategorins kriterier & inte bara är en bra bild.

Ja ni förstår vad jag menar, ni är ju fotografer.

Jag håller med.

Men jag tror att de flesta bilder faktiskt uppfyller respektive tema och kriterier på något sätt, även om bilden vid en första anblick ser ut att ha hamnat i fel kategori.
Fotografen kan ha tolkat temat bokstavligt, humoristiskt, ironiskt, rebelliskt, osv.
Alltså, kom ihåg - titta på bilden igen och försök läsa ut fotografens tolkning av temat och hur detta grepp (eller övergrepp) tilltalar dig som betraktare.
Ja, det blir svårare, men också roligare :>
 
Det står ju varken på förstasidan eller röstningssidan hur länge röstningen är öppen. Det står i inbjudan, men den läser nog inte så många längre... Kanske är bra att sätta ut det nånstans.

Nu ska jag sätta mig och titta på lite bilder! :)
 
Det var grovgallringen...

Kat 1: 7 bilder
Kat 2: 9 bilder
Kat 3: 11 bilder
Kat 4: 7 bilder
Kat 5: 6 bilder
Kat 6: 6 bilder
Kat 7: 7 bilder
Kat 8: 9 bilder

... oj vad det hjälpte mycket :)
 
Didgeridoohan skrev:
Det står ju varken på förstasidan eller röstningssidan hur länge röstningen är öppen. Det står i inbjudan, men den läser nog inte så många längre... Kanske är bra att sätta ut det nånstans.

Nu ska jag sätta mig och titta på lite bilder! :)

Även solen har fläckar, nu är det åtgärdat.
 
Japp nu blöder ögonen men nu har rösterna avgått.

Fantastiskt svårt mycket bra jobbat av oss alla.

Finns en del riktigt bra bilder som jag gillade skarpt.

Sotis på vissas bildsinne.
 
JanV skrev:
Jag fick en kollega att rösta.
Vad fick jag för det?
Inte en enda poäng ;-(

he, he., en kompis till mig har suttit idag och ägnat ca 1 tim åt bilderna.. och röstat.. men som var ännu roligare är att han skickat länken till två goda vänner i Lerum.. bla på Kommunen för att uppmärksamma vår tävling..

om jag fick några poäng..?? det vet jag faktiskt inte
 
Får ta och rösta om någon dag den förbannade Vinter **** sjukan har lyckats fånga in mig så denna dag har inte varit rolig men känns i alla fall som det mesta är över nu första gången på hela dagen som jag klarat att sitta vid datorn.

Så ni skall vara glada att det var så många dagar sen tävligen var så jag inte har smittat ner er *ler*

Anders
 
sunderlux skrev:
Å polarna vill inte rösta :(
Alldeles för många bilder att kolla igenom säger de :)

ha ha, då är de inte speciellt bildintresserade om de inte orkar...

Vet att de igår körde våra bildspel på en fotoutbildning och det var mycket uppskattat av alla eleverna, träffade deras lärare på Ahlséns minimässa igår och ni alla fick beröm.

Träffade även några av er som deltog i tävlingen, alltid lika trevligt.
Stort drag kring Nikons utställare, undrar varför ??
Jörgen har du nån förklaring ?

Visst är röstningsförfarandet lite "old-time",
men jag är fotograf & inte kodknackare ;-)
 
Har också tipsat vänner och bekanta om bilderna och den spontana reaktionen har varit den att;

De som inte har genuint intresse, orkar inte plocka ut 5 bilder från varje kategori och betygsätta dessa. De väljer att rösta på någon/några enstaka bilder.

Kommer även dessa rösterna att räknas?

Sedan är det en annan sak, att min bekantskapskrets inte samma goda smak som jag, så mina bilder får knappt några röster.......
 
JAVA skrev:
Visst är röstningsförfarandet lite "old-time",
men jag är fotograf & inte kodknackare ;-)

Vi har en halvfärdig tävling- och röstningsfunktion på GOFF:s webbsida, där medlemmar laddar upp bilder direkt på sidan och göms till röstningen börjar. Sen ska man kunna rösta på bilderna och resultatet sammanställs och presenteras direkt när man röstningen är klar, och man slipper dessa långa väntetider och arbetsbörda på arrangören. :)

Jag och Ulrika snackade lite om GOFF under tävlingen, så det kommer kanske tillbaka i en annan form inom en inte alltför avlägsen framtid... ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.