ANNONS
Annons

Fotostockholm 5 januari 2007

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm 250kr möjligtvis home versionen då, men då kommer jag känna att jag säkert missar något, så tänker slå till på Pro direkt :)
Iofs bara ca. 550kr det kan jag nog faktiskt köpa.

Men sedan tänkte jag fråga hur du gjorde en sådan där profile, finns en för Nikon D70 men är det samma må tro för D70s? Jag har då inte så stor koll på skillnaderna av D70 och D70s så jag vet inte om en ny profil behövs.

Du kan köpa Home och sen - om du behöver det - uppgradera till Pro. Totalkostnaden blir densamma som att köpa Pro från början.

Profilen skapas genom att fotografera av en testbild på skärmen (något oskarp för att inte få med skärmens "mönster") och sen låta programmet analysera den och skapa brusprofil. Ett foto och profil för varje ISO, sen hittar programmet rätt profil genom att läsa EXIF-data från filen.

oskard skrev:
Du kan köpa Home och sen - om du behöver det - uppgradera till Pro. Totalkostnaden blir densamma som att köpa Pro från början.

Profilen skapas genom att fotografera av en testbild på skärmen (något oskarp för att inte få med skärmens "mönster") och sen låta programmet analysera den och skapa brusprofil. Ett foto och profil för varje ISO, sen hittar programmet rätt profil genom att läsa EXIF-data från filen.

Okej, det lät enkelt, men jag testade med D70 profilen, och det vart ju väldigt stor skillnad.
Nytt jämförelse test är upp. http://gcrl.info/brus/strong/bildcompare2.html

Tack så mycket för tipset om programmet, det ska bli roligt att kunna använda det när det verkligen behövs.

Fotostockholm fredag 12 januari!

Hej!
De som har lust får alltså hänga med på fotoexkursion i eftermiddag till Södra Hammarbyhamnen, samling kl.17:30, Kölnagatan 26.

Enligt källor jag har talat med går inte färjan varför jag kommer med tvärbanan och hoppar av vid Luma.

Välkomna!

Många hälsn.
Emma
0733-50 60 33

Hejsan!
Är jättesugen men tyvärr idag funkar det inte för mig heller. Hoppas det kommer fler tillfällen.
Thomas S

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar