Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotostockholm 5 januari 2007
- Trådstartare Shutterm
- Start datum
oskard
Avslutat medlemskap
På det hela taget var det ganska besvärligt att fotografera i Hammarby Sjöstad. Mycket ljus av olika typer, men becksvart på andra ställen. Lägg till detta bilar & spårvagnar samt träbryggor som rör sig när folk går (stativet hoppar).
Nåja, kul att komma ut och fota.
Nåja, kul att komma ut och fota.
Bilagor
mikaelsvensson
Aktiv medlem
Snygga bilder Andreas, gillar framförallt "Öststat eller Sjöstad?" och din bild på de platta stenarna i vattnet.
mikaelsvensson
Aktiv medlem
mikaelsvensson
Aktiv medlem
mikaelsvensson
Aktiv medlem
od_foto
Aktiv medlem
Kul att se lite bilder från det jag missade. Ser ut att vara en intressant fotoplats. Oskar och Andreas, ni har ju i stort sett valt samma motiv med stenarna i vattnet, men fått väldigt olika resultat. Det skulle vara kul att höra hur ni ställt in ISO, vitbalans, och bländare/tid för era respektive bilder.
mikaelsvensson
Aktiv medlem
granden-
Aktiv medlem
od_foto skrev:
Kul att se lite bilder från det jag missade. Ser ut att vara en intressant fotoplats. Oskar och Andreas, ni har ju i stort sett valt samma motiv med stenarna i vattnet, men fått väldigt olika resultat. Det skulle vara kul att höra hur ni ställt in ISO, vitbalans, och bländare/tid för era respektive bilder.
Jo, jag tycker själv det verkar som om det som skiljer är attt han verkar ha kört på längre slutartid alternativt lägre f-nummer.
Själv har jag kört på bländare 11 och slutartid 10
ISO har jag kört 200 och det är på alla bilder rakt igenom faktiskt.
Sedan vitbalansen tycker jag det som skiljer våra bilder mest åt, jag som fotar RAW har ju haft fördelen att jag kunnat lätt fixa det sedan i datorn vilket jag gjorde också, dock med kamera inställningarna på Auto och korrigering på +3 så fick jag samma resultat som Oskar har i färgerna ungefär.
jido
Aktiv medlem
Kul att se allas bilder så här efteråt. Bra bilder av alla och tack för en trevlig kväll!
Efter att ha skärskådat mina bilder från i kväll är jag inte längre så säker på om det var en smart idé att stänga av brusreduceringen i kameran ...
Någon som kan rekommendera ett bra program för antibrus?
/Jimmy
Efter att ha skärskådat mina bilder från i kväll är jag inte längre så säker på om det var en smart idé att stänga av brusreduceringen i kameran ...
Någon som kan rekommendera ett bra program för antibrus?
/Jimmy
granden-
Aktiv medlem
jido skrev:
Andreas i motljus:
Det där var nog Mikael faktiskt Jag kan inte komma ihåg att jag höll handen sådär
Just det, tack för den trevliga kvällen. Kanske syns någon gång igen på en annan fotorunda.