Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotostockholm 5 januari 2007
- Trådstartare Shutterm
- Start datum
oskard
Avslutat medlemskap
granden- skrev:
Jo, jag tycker själv det verkar som om det som skiljer är attt han verkar ha kört på längre slutartid alternativt lägre f-nummer.
Själv har jag kört på bländare 11 och slutartid 10
ISO har jag kört 200 och det är på alla bilder rakt igenom faktiskt.
Sedan vitbalansen tycker jag det som skiljer våra bilder mest åt, jag som fotar RAW har ju haft fördelen att jag kunnat lätt fixa det sedan i datorn vilket jag gjorde också, dock med kamera inställningarna på Auto och korrigering på +3 så fick jag samma resultat som Oskar har i färgerna ungefär.
F4, 4 sek, ISO 400. Automatisk vitbalans. Jag kör jpg, RAW blir väl nån gång i framtiden.
oskard
Avslutat medlemskap
od_foto
Aktiv medlem
Tack för svaren Oskar och Andreas. Alltid kul att höra lite detaljer kring varför man får olika bilder. Jag vet inte vilken jag föredrar, båda är snygga och det beror ju på vilken färgton man var ute efter om man själv är nöjd eller inte.
Jag tycker själv att Nikon D70 har en förträfflig automatisk vitbalans för mörker, det enda den gått bet på är gatljus och snö, där snön blev grön... (rättas lätt med att köra den på lysrör). Men nu hade ni ju inte Nikon båda två, så jag blev nyfiken om det var kamerorna som gjort olika, men så var det alltså inte.
Jag tycker själv att Nikon D70 har en förträfflig automatisk vitbalans för mörker, det enda den gått bet på är gatljus och snö, där snön blev grön... (rättas lätt med att köra den på lysrör). Men nu hade ni ju inte Nikon båda två, så jag blev nyfiken om det var kamerorna som gjort olika, men så var det alltså inte.
oskard
Avslutat medlemskap
granden-
Aktiv medlem
oskard skrev:
Noise Ninja
Jäkla skit, synd att Noise Ninja bara finns för Windows och Mac,, när ska folk börja bry sig om oss som kör Linux? Troligen aldrig verkar det som.
Eh när mar kollar köp-sidan så ser det ut som Linux stöds, måste dra iväg ett mail och fråga. Verkar klart intressant.
jido
Aktiv medlem
od_foto skrev:
Jimmy, den där abstrakten med träd är riktigt sjysst.
Tackar, tackar Även om inte syftet med gårdagens tur var att fota vattenlevande träd var det nog denna bild som gladde mig mest när jag gick igenom skörden. En större version kan skådas här:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/885603.htm?set=lp
/Jimmy
oskard
Avslutat medlemskap
granden- skrev:
Jäkla skit, synd att Noise Ninja bara finns för Windows och Mac,, när ska folk börja bry sig om oss som kör Linux? Troligen aldrig verkar det som.
Eh när mar kollar köp-sidan så ser det ut som Linux stöds, måste dra iväg ett mail och fråga. Verkar klart intressant.
Länk till Linux-fil (8 MB)
Det går att köra i demo-läge, man får ett rutnät över bilder man sparar.
oskard
Avslutat medlemskap
Troligen jämförbara. Dock finns Neat Image bara som plugin, Noise Ninja finns både som plugin och som fristående applikation. Och till Linux. Ladda ned demo och prova vilket som passar dig bäst, och passa på att köp när dollarn är låg.
Nu har jag skapat noise profiles för min kamera (inte så svårt) och laddat upp bilderna till Picturecodes site så de kan skapa noise profiles för K10D och lägga ut dem.
Nu har jag skapat noise profiles för min kamera (inte så svårt) och laddat upp bilderna till Picturecodes site så de kan skapa noise profiles för K10D och lägga ut dem.
granden-
Aktiv medlem
oskard skrev:
Länk till Linux-fil (8 MB)
Det går att köra i demo-läge, man får ett rutnät över bilder man sparar.
Tackar, kan ju vara värt att testa, och se om man vill köpa det. Kan mycket väl tänka mig om det presterar bra. Då man oftast är ganska låst till vissa program och inte har så stort utbud alltid när man kör Linux, och ibland har man för stort utbud så det inte går att välja
granden-
Aktiv medlem
Oskar WOW säger jag bara, Noise Ninja är ju gött som bara den.
Jag besluta mig för att lägga upp en jämföring
http://gcrl.info/brus/strong/bildcompare.html
Sedan så kan man klona bort strecken i GIMP så slipper man även betala för programmet
Jag besluta mig för att lägga upp en jämföring
http://gcrl.info/brus/strong/bildcompare.html
Sedan så kan man klona bort strecken i GIMP så slipper man även betala för programmet