Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotostockholm 5 januari 2007

Produkter
(logga in för att koppla)

Shutterm

Aktiv medlem
Fotoexkursion nr 1 - 2007:

Datum: Fredag 5 januari
Tid: 17:10-20:00

Första turen för året går till Södra Hammarbyhamnen för arkitektur, ljus och kontrast.

Samling Norrmalmstorg 17:10 för avgång med buss till Hammarbyhamnen. Medtag stativ och extern blixt om du har.

Varmt välkomna!

Många hälsn.
Emma

0733-50 60 33
[email protected]
 
Låter intressant. Ska kolla om det är genomförbart. Är det möjligt att i så fall möta upp i Hammarbyhamnen? Tar i så fall tvärbanan från Alvik.
Återkommer.

/P-O
 
Bara att dyka upp eller vill du ha någon form av anmälan så du vet hur många som förväntas dyka upp?

Blir svårt att hinna till 17.10 men kanske kan ansluta i hammarbyhamnen?
 
Detta låter roligt, harr dock ingen extern blixt, men tror ni man klarar sig ändå, fick kameran i julklapp så har inte hunnit inhandla alla tillbehören som kan tänkas behövas för fotografering. Men med lite längre slutartider borde det väl gå? Ni får gärna säga om det är värdelöst att följa med om man inte har en extern blixt, för då stannar jag nog hemma.
 
granden- skrev:
Detta låter roligt, harr dock ingen extern blixt, men tror ni man klarar sig ändå, fick kameran i julklapp så har inte hunnit inhandla alla tillbehören som kan tänkas behövas för fotografering. Men med lite längre slutartider borde det väl gå? Ni får gärna säga om det är värdelöst att följa med om man inte har en extern blixt, för då stannar jag nog hemma.

Hej!
Det fungerar nog bra utan extern blixt så häng med ändå tycker jag.

Det vore bra att veta ungefär hur många som kommer så meddela gärna mig på ovanstående kontaktinfo!

Hälsn.
Emma
 
Jag får säga som i den andra tråden för vecka 1: jag kommer om jag hinner eftersom jag måste packa inför min flytt som går den 13/1. Men fota är ju alltid kul...
 
Låter kul, jag ansluter i Södra Hammarbyhamnen.

Förslag på samling för de som kommer direkt dit:
17:30 vid färjan i södra Hammarbyhamnen? Det tar ju en stund att åka buss från Norrmalmstorg. Och jag gissar att ni kommer med färjan.

Karta
Närmaste tvärbanehållplats heter "Luma".
 
oskard skrev:
Låter kul, jag ansluter i Södra Hammarbyhamnen.

Förslag på samling för de som kommer direkt dit:
17:30 vid färjan i södra Hammarbyhamnen? Det tar ju en stund att åka buss från Norrmalmstorg. Och jag gissar att ni kommer med färjan.

Karta
Närmaste tvärbanehållplats heter "Luma".

Det låter bra, låt oss alla ses vid färjan för de som kommer!

Hälsn.
Emma
 
Nu har jag kollat mitt schema för fredagen. Och det ser bra.

Så jag kommer, jag möter upp er i Södra Hammarbyhamn, vid färjan som Oskar pratade om.
 
Jag är intresserad, men vet inte 100%igt om det funkar än. Har en alldeles ny Pentax som jag vill ut och lufta. Vilken färja kan man åka med och vad går den ifrån?
/Thomas S
 
Kolla kartan jag länkade till. Där går en färja mellan norra och södra hammarbyhamnen (över "kanalen"). Färjeresan kostar inget och tar bara några minuter.

Åker du med SL så kan du antingen ta dig till hållplats "Luma" (södra sidan) eller hållplats "Sofia" (norra sidan, sedan färja)

Kolla på www.sl.se hur de rekommenderar resan från där du är.

Du behöver inte ta färjan, du kan t.ex ta Tvärbanan från Gullmarsplan till Luma.
 
Vet fortfarande inte om jag kan. Håller på att packa, men någon slags helgkväll blir det ju, frågan är bara när. Men jag har ju Emmas telefonnummer, så om jag kan åker jag till Hammarby sjöstad och ringer för att höra var ni är.

PS Du som söker stativ, det var någon på Nikon D70 sverige-forumet som hade ett riktigt bra Manfrotto med kula till salu alldeles nyss: Kolla om det är kvar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.