John L
Aktiv medlem
Hej
Har laddat hem en demoversion av Fotostation.
Programmet verkar hekt OK men jag ett problem.
När jag försöker utföra någon from av batchkomando, typ lägga in textinfo (IPTC) så krachar programmet. Men bara vid vissa filer. Ex, kommandot kan gå bra 10-15 filer för att sedan kracha vid en specifik fil. Tar jag sedan upp filen i ett redigeringsprogram typ PS och sparar om den fungerar det sedan helt utmärkt.
Jag har kommit så långt att jag förstår att det har med vissa specifika .jpg filer att göra.
Jag har kontaktat Fotostations support men inte lyckats få några bra svar.
Jag har en Konica kd-400 digitalkamera.
Är det någon som råkat ut för något liknande? Med Konica KD-400 eller andra kameror/scannrar?
Är det min Konica som skapar mindre bra filer eller beror det på Fotostation?
Finns det någon lösning på detta fenomen?
John
Har laddat hem en demoversion av Fotostation.
Programmet verkar hekt OK men jag ett problem.
När jag försöker utföra någon from av batchkomando, typ lägga in textinfo (IPTC) så krachar programmet. Men bara vid vissa filer. Ex, kommandot kan gå bra 10-15 filer för att sedan kracha vid en specifik fil. Tar jag sedan upp filen i ett redigeringsprogram typ PS och sparar om den fungerar det sedan helt utmärkt.
Jag har kommit så långt att jag förstår att det har med vissa specifika .jpg filer att göra.
Jag har kontaktat Fotostations support men inte lyckats få några bra svar.
Jag har en Konica kd-400 digitalkamera.
Är det någon som råkat ut för något liknande? Med Konica KD-400 eller andra kameror/scannrar?
Är det min Konica som skapar mindre bra filer eller beror det på Fotostation?
Finns det någon lösning på detta fenomen?
John