jpersson
Aktiv medlem
...eller dåligt.elmfeldt skrev:
Men säljande behöver ju inte alltid betyda smörigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
...eller dåligt.elmfeldt skrev:
Men säljande behöver ju inte alltid betyda smörigt.
Hustomten skrev:
Några har sagt att ni inte bryr er om vad andra tycker om för bilder. Att ni bara fotar utifrån vad ni själva vill och känner.
Jag blir lite nyfiken att höra varför ni då lägger upp bilderna för kritik?
Det är klart att jag tar till mig av vad de säger men i många fall säger de sådant som jag inte är intresserad av. Du kan ta en bild med sned horisont, skriva i bildtexten att den ska vara sned men du kommer ändå att få kommentarer om det.Hustomten skrev:
Några har sagt att ni inte bryr er om vad andra tycker om för bilder.
Hustomten skrev:
Några har sagt att ni inte bryr er om vad andra tycker om för bilder. Att ni bara fotar utifrån vad ni själva vill och känner.
Jag blir lite nyfiken att höra varför ni då lägger upp bilderna för kritik?
Hustomten skrev:
När jag tittar på bilder i t.ex en fototidning så funderar jag ofta på hur bilden i fråga skulle bemötas och bedömas på fotosidan. Den reflextion jag gjort är att det på fotosidan utvecklas en egen bildstil.
JanOlofHärnström skrev:
Mats och Janne. Ut med språket, var lite konkreta och tala om vad ni ogillar. Den "likriktning" ni pratar om beskriver ni inte alls eller luddigt.
Tillspetsat: Man kan nästan få intrycket att ni ogíllar det som inte faller er i smaken och kanske inte accepterar att andra tycker olika.
Nu tog jag i lite väl hårt, no hard feelings.
// J O
Hustomten skrev:
Har jag varit otydlig i det??
Hassan skrev:
[...]
Det kanske är så att många här för första gången får den typen av kritik på sina bilder, suger i sig, utvecklar sitt bildseende och börjar mer medvetet använda den feedbacken i sitt fotograferande och i bedömandet av andras bilder. På så sätt så blir bilderna mer lika men bildstilen blir nog ändå inte unik för Fotosidan.