sagan
Avslutat medlemskap
Vilka missnöjda?Hustomten skrev:
För dom missnöjda har du inte kvar
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilka missnöjda?Hustomten skrev:
För dom missnöjda har du inte kvar
Okej..det låter jobbigt.lotelo skrev:
Bra. Själv har jag ingen inkomst utan kunder.
Jag talar tydligt och klart om förutsättningarna innan jag tar ett jobb, så det finns ingen anledning till att de skulle bli missnöjda.lotelo skrev:
Just därför måste man ju måna om dem..
Så lever väl alla företagare? Det har sina fördelar också och även jag har nöjda kunder..sagan skrev:
Okej..det låter jobbigt.
Japp..och det låter jobbigt att vara företagarelotelo skrev:
Så lever väl alla företagare?
Som vad?lotelo skrev:
Det har sina fördelar också.
Det kan vi ta i en annan diskussion för det är rätt mycketsagan skrev:
Som vad?
gitte edelman skrev:
Men kunskapen om våra kulturella/historiska/personliga/ begränsningar kan kanske göra oss mer toleranta inför BÅDE det slentrianmässiga OCH det nyskapande.
Maverick skrev:
FS Crew kanske har bättre statistik?
Mvh
Maverick
sagan skrev:
Då är du inte så långt ifrån det jag menar heller...och absolut inte tvärtom.
Du gör väl på det sättet bilderna som du vill ha dem och inte på det sättet kunden vill (tror sig vilja) ha dem?
sagan skrev:
Okej..till ämnet då
Här är ett exempel på en macrobild som inte har jämn bakgrund och som har fått extremt mycket uppskattning på FS:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=172041
Vilket bevisar att om en bild är bra så får den uppskattning oavsätt stil på FS.
Hur man ska kunna undvika att få oskarp bakgrund på en macrobild förstår jag inte dock
Visst är det så. Jag skulle tro att det till viss del beror på mediat och på att vi gör urvalet med hjälp av tumnaglar. Vidare tycker jag att många är dåliga på att se bilden från fotografens situation men det är på gott och ont.Hustomten skrev:
Den reflextion jag gjort är att det på fotosidan utvecklas en egen bildstil.
gerhardp skrev:
Själv kommer jag förmodligen aldrig skicka en enda (seriös) bild till något forum eller någon tävling.
En sak är dock säker. Skönhet kan inte beskrivas i geometriska termer och matematiska formler. Man kan bara luta sig däremot för att få lite stöd i en annars kaotisk verklighet.
/G [/B]
Angående mediat och tumnaglarna? Det är väl inte så konstigt att bilden bedöms efter den omgivning som den visas upp i. Det är enkelt att prata teknik så det pratas mycket teknik i våra forum. Då är steget inte långt att bedömma bilderna från ett tekniskt perspektiv. Om bilderna inte fungerar som tumnaglar så kommer ingen att titta på dem. Det är svårt att göra ädelprocesser rättvisa på webben, tror du då att de får en rättvis bedömning? En del bilder fungerar som miniatyrer, andra som projicerade diabilder och så vidare. Jag kan tycka att den allmänna stilen här på fotosidan lutar åt det smörigt säljande hållet (reklam och vykort).elmfeldt skrev:
Hmm. Intressant om så skulle vara fallet! Hur kan den bildstilen ungefär beskrivas.