Annons

Fotosidan Magasin

Produkter
(logga in för att koppla)

seitoho

Aktiv medlem
Idag 2008-09-12 så trillade första nummret av Fotosidan Magasin ner (hos mig i alla fall).

Bra eller dåligt?

Själv tycker jag att det är ett bra magasin, grymt snygg layout (rent och ´snyggt med bra typsnitt), väldigt bra kvalitet i papper och tryck.

Sen är det härligt med en inriktning på bilder, inte på 1001 prylar. Att kunna titta på bilder själv och sen se vad någon som jobbar med det (expert?) tycker i enkla termer. Känns lite med objektivt än Bildpoolerna.

Skall bli intressant att se hur det ter sig i kommande nummer.

//Tomas
 
...förresten är det någon mer som har sett att en fotograf i magasinet har lyckats nå 60mm brännvidd på sitt 70-200?

:)

//TH
 
Tack för positiv feedback. Vi har slitit hårt för att det skall bli riktigt bra kvalitet.

Vi har också noterat en del sådan korrfel. Lite surt men tyvärr.
 
FOTOSIDAN Magasin

Fick tidningen i brevlådan idag, vid första anblicken så blir jag imponerad den är snygg. Bra tryck, fint papper den sticker ut en del från andra tidningar. Jag tycker ni har lyckats bra.
 
Jag kom inte med, jävla skittidning! ;)

Närå, skämt åsido, riktigt bra tidning, har precis skummat igenom alla sidor och det första intrycket är att det både ser och känns riktigt proffsigt ut! Lovar gott inför framtiden!

mvh Johan
 
Letade 10 sekunder här men hittade ingen länk för beställning/info.

Magasinet kanske borde lyftas fram lite mer? (eller så kan det vara jag som är blind)

/Birger
 
Den kommer finnas i butik den 25:e september och då kommer vi marknadsföra den tydligt på sajten.

Man kommer bara kunna köpa första numret via Tidsams butiker (ca 2000). Så om du brukar ha fototidningar i din butik så kommer Fotosidan Magasin finnas där med.
 
Snygg tidning och rejält papper.
kul med ett upplägg som inte är så väldigt vanligt.
och vist är det kul att se bilder på tryck som man redan sett på sidan. men å andra sidan är det ju redan bilder man konsumerat så det var sisådär.
Ska bli intressant att se vad ev, kommande nummer fylls med, kanske blir svårt att fortsätta göra enbart tips/trix.

Men ser fram emot nästa och att det är mer NYA bilder i den.

ps, ett litet roligt fel, 21st tog eran första webbfråga den 11juni 2001 men sidan släpptes den 12:e ?? ds.
 
Har också läst tidningen nu och tycker den är bra. Framförallt att ni inte väljer ut "perfekta" bilder utan bilder vars kritik även kan hjälpa andra. Mindre lustigt var som sagt vissa skumma brännvidder för några objektiv.

Ändå är jag osäker på om jag kommer köpa nästa nummer, eftersom tidningen försöker vara så bred som möjligt medan man själv är mer intresserad av natur/djur/sport. Kanske är Practical Photography eller Outdoor Photography lite mer lämpad för mig.
 
Vi vet inte. Den är ute i butik den 25:e och sen dröjer det flera månader innan vi får statistiken. Men något annat än succé kan jag inte tänka mig :)
 
Jag har bara hunnit bläddra lite än så länge men gillar det jag sett hittills. Möjligen skulle bilderna ha fått varit lite större. Men... skulle man inte fått med något inbetalningskort? Eller betalade jag när jag beställde den... Minne som en guldfisk...
 
Förutom en del småfaktafel och tvivelaktiga kritikkommentarer verkar det vara en tidning som har framtiden för sig.
 
Vi har en hel del konkreta idéer om hur vi skall göra produktionsprocessen bättre till nästa gång så att vi slipper de där faktafelen. Vi kommer ha ett redaktionsmöte om ett par veckor då vi kommer blada tidningen och noggrant notera ned vad som skall förbättras. Det skall bli kul att göra den ännu bättre. :)
 
Äntligen har jag får ögna igenom magasinet och kan snabbt konstatera att ni gjort ett bra jobb (förutom de småfel ni redan känner till), men första intrycket var mycket bra.
Kul att få framsidan på första numret av Fotosidan Magasin, ser bra ut ;0).
Nu ska jag sätta mig och läsa lite mer ingående och kolla lite bilder,

Lycka till med framtida nummer.

mvh/Ove
 
Vi hade ca 40 bilder som omslagsförslag och sista veckan stod det mellan två bilder. Sista beslutet togs sent på torsdagkväll och lämningen var fredag kl 17. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.