Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan - fotoresor utomlands?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotosidan - fotoresor utomlands?

  • Ja

    Röster: 270 61.6%
  • Nej

    Röster: 102 23.3%
  • Vet inte

    Röster: 66 15.1%

  • Totala väljare
    438

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Redaktionen funderar på hur stort intresset är att fotosidan arrangerar fotoresor till olika resmål (främst då utomlands ex Island, Canada, Lofoten mm, men kanske även i Sverige). Syftet med resorna är att på egen hand, men tillsammans med likasinnade, komma iväg till olika resmål och där fotografera för allt vad tygen håller. Naturligtvis är det då naturfotografering som verkar mest lämpligt, men kanske även sport/äventyr. Skulle det vara intressant?
 
Jag är helt klart intresserad. Priset måste dock vara någorlunda vettigt. Flera av de kurser både i studio och naturfot tycker jag har varit på tok för dyra.
 
Ulf, om du tycker att studiokvällskursen varit för "på tok för dyr" så kan jag säga direkt att du kommer tycka detsamma om priset på en utlandsresa. Priset på naturfotokurserna sätter inte fotosidan.se.

Vi har väl två uppslag som vi skulle tycka vara mest intressant just nu. Dels Nationalparkerna i Klippiga bergen norr om Calgary (Canada) och dels de spännande ökenlandskapen i södra Utah, USA. Kanske en höstresa?
 
Om Canada ingår i de tänkta resmålen så slår jag gärna ett slag för Churchill vid Hudson Bay.
Jag jobbade där ett tag för några år sedan och den variation i djurlivet som finns där är otrolig.
Vitval, isbjörn, säl, 100-tals fågelarter, caribou, mm.
Mest fantastiskt var nog myggen, "stora som helikoptrar" är ju i vanliga fall en överdrift :)
Inte utan orsak dom kallas för "Manitoba Airforce"
 
Visst vore det oerhört kul men jag var realist och svarade nej. Har tyvärr för lite semester för att hinna med :-(
 
nicke47 skrev:
Jag röstar för "spännande ökenlandskapen i södra Utah", och gärna i höst.

-- Nicke

Jag med! man kanske kan en tur ned åt Grand Canyon, Canyon de Chelly och Antilope Canyon. Oxå väldigt häftigt landskap, och mycket historia bakom sig.

/David
 
Bra idé! Canada och USA blir lite dyrt för mig kanske men det skulle vara kul med såna resor hursomhelst.
 
elmfeldt skrev:
Ulf, om du tycker att studiokvällskursen varit för "på tok för dyr" så kan jag säga direkt att du kommer tycka detsamma om priset på en utlandsresa. Priset på naturfotokurserna sätter inte fotosidan.se.

Vi har väl två uppslag som vi skulle tycka vara mest intressant just nu. Dels Nationalparkerna i Klippiga bergen norr om Calgary (Canada) och dels de spännande ökenlandskapen i södra Utah, USA. Kanske en höstresa?


Varför åka så långt???

*flygrädd* ;-)
 
elmfeldt skrev:
Ulf, om du tycker att studiokvällskursen varit för "på tok för dyr" så kan jag säga direkt att du kommer tycka detsamma om priset på en utlandsresa. Priset på naturfotokurserna sätter inte fotosidan.se.

Vi har väl två uppslag som vi skulle tycka vara mest intressant just nu. Dels Nationalparkerna i Klippiga bergen norr om Calgary (Canada) och dels de spännande ökenlandskapen i södra Utah, USA. Kanske en höstresa?

Jag kanske utryckte mig dumt. Jag menade inte att 1000kr eller vad det var det kostade var mycket pengar. Jag tyckte det var dyrt för vad man fick dvs tre timmar. Självklart att en resa kommer att kosta mycket pengar. Jag vill bara att det ska vara prisvärt. Det var det jag menade.


Hälsn. Uffe
 
Absolut, det finns ju många spännande platser, med bra fotomotiv, Cornwall skall vara en spännande del av England,hela Norge(som är ett enda stort vykort:), Alperna, Gotska sandön, som några nämnt. Kanada och bergen skall vara alldeles fantastiska. Klart intressant.

/Roland
 
En liten påminnelse bara.. Om vi nu ska göra resor tillsammans i framtiden.. Se då till att gå upp i tid på morgnarna så det inte blir som med dem jag var ute med förra veckan (inga namn nämnda).

Det värsta jag vet är folk som sover till 10.00, går upp, klär sig och äter bara för att vara redo för nya fototurer runt 12-13.00 på dagen!!

Sova kan ni fan göra när ni är lediga, inte på fototurerna eller semestern med mig! Då är det 03.00 på morgonen som gäller - annars blir det inga bilder.. =)

För övrigt håller jag med dem som tycker att den amerikanska kontinenten verkar intressant och spännande..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.