När jag först läste Khalads blogginlägg (omkring kl 17) blev jag förstås nyfiken på vad han menade och vad det gällde och loggade in för att se, om samma information fanns i min profil. Men nej, där stod ingenting om att jag inte har gått nämnda akademi.
Nu, när det har gått några timmar har denna ruta dykt upp även på min sida. Och nej – jag har inte gått Fotosidans Akademi-kurser. Vid närmare eftertanke ter det sig tämligen omöjligt att jag så skulle ha gjort, även om jag hade velat göra det, då den ju helt nyligen har startat. Således kan väl ingen annan heller ha hunnit med dessa kurser? Eller är det snabbkurser som man redan kan/bör ha hunnit klara av?
Jag håller med de medlemmar som protesterar mot denna information på de egna sidorna. Jag har inte ens hunnit läsa vad kurserna innehåller och dessförinnan anser jag mig inte kunna fundera över om någon blir aktuell eller ej för min del. Så det vore önskvärt att själv få avgöra vilken information man vill delge på sin sida. För OM man beslutar sig för att gå en kurs och inte klarar av ”examensproven” – kommer det då att stå att man är underkänd?
Nåväl, jag har, som sagt, inte ens hunnit läsa om de olika kurserna och därmed heller inte tagit ställning till om det blir något kursdeltagande för min del.
Men jag har en akademisk examen och en hel del akademiska poäng i andra ämnen än mitt ”huvudämne”. Får fundera på ifall jag skall skriva in det i min profil – även om det inte har det minsta att göra med fotografering. Emellertid ingår i mina akademiska poäng kunskap om de orsaker som ligger bakom beteendet hos den/de som pådyvlar andra människor oönskad eller icke självvald publicerad information, där den inte hör hemma då det inte tillför något positivt för någon.
Förhoppningsvis tas ”akademirutan” bort så kan ju medlemmar, som går kurserna och som därefter önskar, själva lägga till den infon på sina sidor.