Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotosajt utan avgifter och begränsningar?
- Trådstartare Graal
- Start datum
Paul.r.Lindqvist
Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Det är stor skillnad om den som driver och gör sajten säljer en egen Foto produkt. Eller om han har den till uthyrning så att vem som helst som betalar lägger in sin reklan även om den inte har ett dugg med Foto att göra.
konstigt att du stördes av de på FM men inte av dessa här. Men här är ju fjäsk-faktorn också.......
Nu kanske du skall hålla dig till det jag skrivit
Jag har aldrig skrivit att det störde mig att de hade reklam på FM. Jag bara konstaterade att den finns där.
När det gäller fjäskfaktorn... jag vet inte vad jag skulle tjäna på det? Om jag fjäskar för dig vad erbjuder du ?
När det gäller skillnaden mellan reklam och reklam så är det ju din åsikt...
Jag antar att sysidan sticker dig ögat va ?
MVH
/Paul L.
Senast ändrad:
EwaM
Medlem
Tra la la la la....här går diskussionen hett sedan mitt inlägg i natt...
Men hör ni ni......har ni inte hakat fast lite? Ehh....*rensar tankarna* OM nu vissa tycker att det är för mycket reklam, andra att det är för dyrt osv....varför är ni då här? *förundrad* Och om det är fjäsk att tycka att sidan man är med på är bra, vad ska man då göra?
Ska jag SLUTA tycka att fotosidan är bra, åtminstone sluta säga det? Fy, den här diskussionen börjar bli fånig! Jag gillar fotosidans upplägg, skiter i reklamblinket *dvs bryr mig inte* eftersom det inte poppar upp på min sida och stör mig hela tiden....dessutom så tycker jag fortfarande absolut att fotosidan gänget behöver få lite klirr i kassan för sitt fina jobb....*smörar jag för att jag tycker det så skiter jag verkligen i att någon anser det!*
Visst ska man framföra kritik, absolut, men befogad sådan, beträffande pengafrågan känns nu allt lite löjligt faktiskt......
Men hör ni ni......har ni inte hakat fast lite? Ehh....*rensar tankarna* OM nu vissa tycker att det är för mycket reklam, andra att det är för dyrt osv....varför är ni då här? *förundrad* Och om det är fjäsk att tycka att sidan man är med på är bra, vad ska man då göra?
Ska jag SLUTA tycka att fotosidan är bra, åtminstone sluta säga det? Fy, den här diskussionen börjar bli fånig! Jag gillar fotosidans upplägg, skiter i reklamblinket *dvs bryr mig inte* eftersom det inte poppar upp på min sida och stör mig hela tiden....dessutom så tycker jag fortfarande absolut att fotosidan gänget behöver få lite klirr i kassan för sitt fina jobb....*smörar jag för att jag tycker det så skiter jag verkligen i att någon anser det!*
Visst ska man framföra kritik, absolut, men befogad sådan, beträffande pengafrågan känns nu allt lite löjligt faktiskt......
Graylingman
Aktiv medlem
Å ja håller med Leif!remeife skrev:
Håller med EwaMaria till 100%.
//Leif
//A
stoltz
Aktiv medlem
Varför existerar den här diskussionen överhuvudtaget då?Lars Johnsson skrev:
1. Vem sa att det var märkligt att ta betalt ???
Det gör jag också2. Jag härjar runt där den mesta av tiden.
Jag uppfattar tonen sådan, inte från dig personligen, men från summan av denna tråd och andra trådar om samma ämne.3. Vem sa redaktionen skulle motivera sina kostnader ??
Vanligt internetfenomen - Photosweepstakes är ett exempel. Det är inte helt ovanligt att gratissiter försörjer sig på detta vis - Inte alla men det finns.4. Vilka av de andra gratis foto sajterna säljer sina addresuppgifter till marknadsförings bolag ??
Nej det behöver man inte. Men nu blir ju du trampad på tårna för att jag inte håller med dig. M a o verkar du reagera precis som jag gör - Dvs att jag inte håller med dig. Åsikter är fria och om du inte tycker att fotosidan är det din rätt att tycka så - Lika mycket som det är min rätt att uttrycka en avvikande åsikt.Visst gäller grundläggande marknadsekonomi här. Men även att man får säga vad man tycker. Måsta man fjäska och skriva att allt är perfekt och denna sajt är världens bästa i varje inlägg ?
Sen skriver du att du får upp reklam - Den enda reklamen som jag ser på FS är den som finns i högermarginalen. Några pop-ups har jag aldrig fått fram - Varken som betalande eller gratismedlem.
Är du säker på att den reklam du får upp kommer från FS? En runda adaware eller Spybot search and destroy hade kanske inte skadat isf.
Mattsen
Aktiv medlem
Jag är alldeles övertygad om att fotosidan är en lönsam historia för dess ägare, med dryga halvmiljonen i medlemsavgifter och ovan på detta säkert en hel del reklamintäkter.
Men så vad??? Det är fult att tjäna pengar i (s)(v) sverige, jag vet. De som nu tycker att fs inte är tillräckligt generösa - vad i hela friden gör ni då här??
Mitt medlemsskap (först gratis nåt år och nu ett betalmedlemsskap för 25 öre per dag) har gett mig värdefull info om allt som rör foto och mer därtill i fritt forum. Ovanpå detta ca 300 kommentarer på mina bilder varav ca 20% som har gjord mig till en bättre amatörfotograf.
Jag postar inte längre bilder eftersom vissa inte kan låta bli att skriva kränkande kommentarer om modellerna och det inte finns möjligheter för mig att direkt ta bort dessa. Men resten av fs - forumen och kritik på andras bilder är mkt värt för en amatör som jag.
Faktiskt värt 25 öre per dag... Men alla kanske inte har samma ekonomi som jag...
//Mattsen
Men så vad??? Det är fult att tjäna pengar i (s)(v) sverige, jag vet. De som nu tycker att fs inte är tillräckligt generösa - vad i hela friden gör ni då här??
Mitt medlemsskap (först gratis nåt år och nu ett betalmedlemsskap för 25 öre per dag) har gett mig värdefull info om allt som rör foto och mer därtill i fritt forum. Ovanpå detta ca 300 kommentarer på mina bilder varav ca 20% som har gjord mig till en bättre amatörfotograf.
Jag postar inte längre bilder eftersom vissa inte kan låta bli att skriva kränkande kommentarer om modellerna och det inte finns möjligheter för mig att direkt ta bort dessa. Men resten av fs - forumen och kritik på andras bilder är mkt värt för en amatör som jag.
Faktiskt värt 25 öre per dag... Men alla kanske inte har samma ekonomi som jag...
//Mattsen
Senast ändrad:
alf109
Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Jag är alldeles övertygad om att fotosidan är en lönsam historia för dess ägare, med dryga halvmiljonen i medlemsavgifter och ovan på detta säkert en hel del reklamintäkter.
//Mattsen
Tycker att var och en som är intreserad kan sätta sig ned och räkna lite. Speciellt då det finns en hel del yrkesfotografer här. Vad tar ni ut i arvode per timma? Om man tar denna kostnad som jämförelse och och drar av nätavgiften från 500 000, hur många timmar blir då kvar?
När man räknat fram den kostnaden så kan man ju roa sig med att kolla hur stora reklamintäckter som krävs för att man skall kunna lägga ned en halv, hel eller flera tjänster.
stoltz
Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Sen skall var och en ha lön, skatt skall betalas, sociala avgifter likaså, hårdvara & mjukvara skall uppgraderas - Bandbredd skall betalas (vilket INTE är billigt för företag - Vi pratar inte om 250 kr per månad).
M a o - Simpel företagsekonomi säger att miljonen IN i firman inte räcker långt när man sitter med en hel del omkostnader. Alla pengar in är ju inte på något sätt ren vinst.
Börja med att dra av löpande kostnader, dra sedan av sociala avgifter och företagsskatt på resterande (ca 40%) - Ta till sist och dra ca 30% för den återstående summa, dela på antalet ägare: fundera nu på hur mycket var och en får i rena pengar i näven.
Fråga sedan redaktionen om dom tycker att det är en "lönsam affär" i förhållande till denna ekvation.
Jag tror knappast att ens 2 miljoner in i den "lönsamma affären" är en bäraktig summa om var och en skall plocka ut en rimlig lön.
EwaM
Medlem
Stoltz: Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! :-D Jag känner definitivt att jag får ut ngt för mina hundralappar som medlemskapet kostar mig per år!
Vet själv hur slitsamt det är att vara företagare i Sverige :-(( Det krävs mycket pengar i ett företag innan man blir rik på det, å ingen är gladare än jag att se någon lyckas tjäna pengar på ett brinnande intresse!
Själv har jag mina drömmar och hoppas kunna leva, iallafall drägligt, på mitt egna intresse en dag.....och att ingen den dagen missunnar mig den inkomsten....:-/ fast å andra sidan skulle jag nog SKI*A i det ändå..... /ewamaria
Vet själv hur slitsamt det är att vara företagare i Sverige :-(( Det krävs mycket pengar i ett företag innan man blir rik på det, å ingen är gladare än jag att se någon lyckas tjäna pengar på ett brinnande intresse!
Själv har jag mina drömmar och hoppas kunna leva, iallafall drägligt, på mitt egna intresse en dag.....och att ingen den dagen missunnar mig den inkomsten....:-/ fast å andra sidan skulle jag nog SKI*A i det ändå..... /ewamaria