Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoresa till Höga kusten i höst

Produkter
(logga in för att koppla)
Vart längs Höga Kusten är det ni tänkt åka?
Är inte Nordingrå med bla Rotsida, Bönhamn, Högbonden, etc ett bra resemål?
 
Göran Kvicks bilder kan göra god reklam för en del av denna resa till Höga Kusten. Håll ögonen öppna så kommer info här i tråden inom några dagar.
 
Jag vilja gärna följa med om jag har möjlighet. Finns det något som jag kan hjälpa till med ?

/Johnny
 
Info om resan!

Vi har hittat billigaste boende med de funktioner som krävs.

Vi kommer bo på Storsjö Camping där vi får frukost, lunchpaket att ta med oss ut och middag till bra pris.

Vi kommer göra utflykter till Skuleskogen, Bönhamn och Rotsidan med minibussar som vi ännu ej hunnit fixa till.

Vi återkommer snarast möjligt med exakt kostnad och bokningsmöjlighet.

Resan planeras ske torsdag - söndag 30 sept - 3 aug
 
Senast ändrad:
Johnny76 skrev:
Jag vilja gärna följa med om jag har möjlighet. Finns det något som jag kan hjälpa till med ?

/Johnny

Kul Jonny!
Du får gärna hjälpa mig att hitta ett lämpligt ställe som har två eller tre minibussar för 8-9 pers som vi kan hyra. Jag har lite problem där.
 
Hustomten skrev:
Kul Jonny!
Du får gärna hjälpa mig att hitta ett lämpligt ställe som har två eller tre minibussar för 8-9 pers som vi kan hyra. Jag har lite problem där.

Hej Janne,

ok jag kollar lite på det, de bör väl hyras milfria ? Hur många dagar är det som bilarna/bussarna skall hyras ?

/Johnny
 
En sak som inte får missas när man är i trakten, är konstnären Anders Åbergs "utställning" i Nordingrå. Det kallas "Mannaminne" och får nog vara Höga Kustens svar på Skansen.

Man behöver lite inspiration utanför fotografin för att komma framåt med (enligt mig)!

http://www.mannaminne.se/
 
Hustomten skrev:
3 dygn - 30 September - 3 Oktober. Glöm allt annat!

Hej Janne. Här är ett svar ifrån AVIS

"Hej,

Vi har en förlängd weekend som kostar 2800 sek för den perioden. Då ingår
skatt, självriskreducering vid vagnskada och stöld och 400 km. Kör du mer så
kostar det 10 kr/mil. Vill du istället ha fria mil så kostar det 6060 sek. I
övrigt ingår då samma saker som ovan.

Minibussar ligger alltid på förfrågan så det kan vara bra att vara ute i god
tid så att vi kan kolla upp om de finns tillgängliga.

Hälsningar
Maria Backlund
AVIS Bokning"

Tror att det går in 8 pers + 1 chafför.

/Johnnny
 
Ungefärlig kostnad för resan

Med:

- Boende på Storsjö Camping 3 nätter 30 sept - 3 oktober

- 3 frukostar, 4 lunch och 3 middagar

- 27 resenärer som fördelas på 3 minibussar som går max 40 mil vardera

Så hamnar kostnaden på 1200:-/pers ungefär.

Det förutsätts då att du själv tar dig upp till Höga Kusten

Ta detta som en fingervisning och fundera på om resan kan vara något för dig

Vi återkommer!
 
Till Höga Kusten tar man sej lättast med Y-Buss.

http://www.ybuss.se/

De har en hållplats vid Gallsäter utmed E4. Enkel biljett kostar 280:- för vuxen och 200:- om man har CSN-kort. Resan tar 6-7 timmar beroende på vilken tid man åker. Allt räknat från Cityterminalen, Stockholm.

Tåg till Sundsvall eller Härnösand och fortsatt resa med Norrlandskusten/Kustbussen är ett annat alternativ. Även de stannar i Gallsäter.
http://www.connection.se/e4/NKKB_Tidtabell04_web.pdf

Det är sedan bara en dryg kilometer från hållplatsen i Gallsäter till Storsjö stugby och camping. Kan det organiseras så att i varje fall en minibuss redan finns på plats så kan väl någon köra i skytteltrafik när bussen kommer.
 
Jag kommer gå ut med en länk hit "http://www.fotosidan.se/events när allt är klart för bokning. Betalning skall ske direkt vid bokningen. Jag återkommer.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.