Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoresa till Åland

Produkter
(logga in för att koppla)

skarpedjup

Aktiv medlem
Jag funderar lite på att åka till Åland en helg i vinter och fota. Är det någon mer som skulle vara intresserad?

Hej "Jamas"!

Om Du med Vinter, menar när det är vinter Jan - Febr. Då är jag klart intresserad. Mars kan också vara bra.

Sedan instämmer jag med Anna, till någon ö. Mariehamn är inte av intresse..

\\Sten

Hej!
Det blir absolut någonstans längs kusten, Geta är ett förslag. Det blir aboslut inte Mariehamn, inte om vi ska fokusera på naturen iaf.
Jan/Feb är ett väldigt bra alternativ.

Ni kollar väl väderleksrapporten innan :)
Vi var på Åland den 4 januari 2003. Då var det -25 grader vilket kändes otroligt kallt (fuktig kyla eller nåt, se bilden).

Hoppas ni känner till möjligheten att åka med Eckerölinjen från Grisslehamn. Tar bara 2 timmar och då kommer man ju mer direkt till kusttrakterna än om man åker till Mariehamn.

Bilagor

• aland030104.jpg
    aland030104.jpg
    21.2 KB · Visningar: 653
Jag hänger helt klart på om det är rätt helg. Norra fasta Åland är fint men även de sydöstliga öarna typ Kökar.

Om ni skall till Åland och planerar att åka t.ex. till Kökar så kan denna länk vara bra att ha.

http://www.alandstrafiken.aland.fi

Vintrarna här brukar inte vara så kalla men man vet ju aldrig. Kökar är garanterat ett fint ställe att fota på. Vill ni hålla er på fasta Åland så skulle jag söka mig mot norra Åland, t.ex. Geta. Om vädret är bra i år skall jag fota Mariehamn på julaftonskvällen. Stan är helt tom då, det är alltid lika fascinerande att gå igenom en helt tom stad med ett snötäcke som nyss fallit, för några år sedan gick jag genom stan och noterade att det inte fanns ett enda hjulspår i snön.

Som ni säkert listat ut så bor jag på Åland :)
Hör av er om ni har några frågor.

Jag säger som Olle. Är det "rätt" helg är jag med. Skulle vara klart intressant.
/P-O

Hej Tobias!

Jag kan mycket väl tänka mig att ställa upp på det. Har tillgång till bil. Vi skall väl bara hitta en dag för det!

Har Du några förslag till Dagar?

\\Sten

Stefan.. Det är ju extremt dött på vintern... mariehamn är som en spökstad.. ganska kusligt..

Kökar, Geta, Vårdö m.m, där är det ruskigt fint på både vintrarna som sommrarna...

Kul initiativ

Jag är intresserad av att följa med!

Martin - Som skriver ett inlägg för att övervaka tråden.

Jag vill oxå med och hoppas det inte krockar med egen resa till Landsort.

Lägg förslag på datum, boende och det praktiska så kommer folk anmäla sig.

Dra lasset

Hej Alla!

Jag hjälper gärna till och roddar, jag röstar dock helhjärtat för febuari. Det blir något längre dagar.

mvh

Martin

073-500 59 25

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar