Annons

Fotoresa till Åland

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vill bara visa mitt stora intresse för en resa. Om det behövs bilar så kan jag nog fixa en (får helt enkelt låna ut min lilla cooper till farsan och låna hans saab istället så folk får plats i baksätet också :) )

mvh Christian

Härligt Martin, Du får gärna vara med. Jag hade tänkt mig att rodda detta denna gång. Vi får se om Vi får med oss Tobias på ett hörn. (Du väljer Tobias.)

Jag hade också tänkt mig i februari och då antingen helgen 19-20/2 alt 26-27/2.
Helgerna innan så är jag i Sälen, med familjen.

Sedan är frågan om vi skall planera för:

Torsdag till lördag alt söndag
eller
Fredag till söndag.

För egen del skulle jag föredra fredag förmiddag till Söndag eftermiddag eller kväll.

Ni som är intresserade av utflykt med vinter foto på Åland.
Vilken helg skulle vara av intresse?

Vilka dagar?

Självklart kommer ert val av helg att väga över. Men vi får även se hur det går att lösa med logi och mat.

Från Grisslehamn går det en båt klockan 10.00. Tar 2 timmar till Eckerö. Det går även båtar ifrån Kapellskär, dock har jag aldrig åkt med dessa.

Min målsättning är att vi skulle kunna bli runt 12 till 16 personer. Av tidigare erfarenhet, så är det inte positivt om vi blir för många. Det blir trångt om utrymme när vi skall fotografera

Sedan hade jag tänkt mig att vi skulle kunna åka med privata bilar om vi kan få ihop det (samåkning) och delar kostanden inom bilen. Totalt sätt är det inte så många mil vi pratar om.

Ytterliggare tankar och idéer...

Kom igen.

Ytterliggare information kommer..

Lyckan står den tappre bi.

Sten

Bra Sten!

Jag ställer upp med bil och kan ta tre pers från Sthlm förutom mig själv.

Grisslehamn tror jag är billigast.

Jag har ingen av helgerna inplanerad ännu. Fre - Sönd funkar bra :)

Dom helgerna ska nog fungera bra för mig med! Lite svårt att veta än när jag inte fått schema för nästa termin.

Sten, något kan jag ju hjälpa till med iaf. Kan leta reda på lite stugbyar som kan vara intressanta.

Är det Geta som gäller då?

Kull Janne.

Just nu är vi 3 bilar.

Jag avvaktar in till i nästa vecka innan helgen sätts.

Jag håller med Dig om Grisslehamn. Jag tror också att den är billigast.

Hälsningar

Sten

Christian och Tobias.

Jag tror att vi utgår ifrån att vi börjar med Getå. Sedan tar det inte så lång tid att ta sig till andra platser på ön.

Jag var inne för ett tag sedan på nätet och sökte lite om boende. Då hittade jag något uppåt Getå som var året runt öppet. Det kan vara Dånö.

Skall titta vad din länk för mig....

SMo

Kul om detta blir av. Jag följer gärna med och jag har ingen av helgerna inplanerad ännu. Fre - Sönd passar bra för mig, men jag är flexibel.

chralm skrev:
Om det är Geta som gäller så har jag för många år sedan bott i en stugby där. Den heter Dånö stugby ( http://www.goaland.net/intro.asp?lang=se&companyID=18442 ) och är ganska bra. 10-bädds stugor vill jag minnas.

Detta ser bra ut tycker jag. Kan vara skönt att slippa ta med sig lakan. Blir vi tillräckligt många så är ju priset för en helg inte så farligt och då skulle väl detta kunna vara ett alternativ.

Ja, fyller man en villa, så blir ju priset inte alls så himla farligt. Sen tillkommer ju mat och resa då.
Men jag antar man kan ordna maten själv den här gången.

Personligen bor jag helst så billgit som möjligt, bara det finns värme. :)

Hej alla!

Kul, nu börjar vi bli några intresserade. Tyvärr, så har jag inte kunnat ligga i något under helg. Min "Router" har kastat in handuken, så det blev att beställa en ny.

Stjäl just nu lite arbetstid för det här.
Jag skall under veckan titta på dom förslag till boende som ni har hittat.
Visst kan det vara kul att hyra en stuga och laga maten på egen hand. Jag har inget emot det. Dock bör vi ju ha klart för oss alla att det är när vi kommer hemn efter en heldag ute som vi måste ta kraft till oss och ställa oss vid spisen.
Sedan kan ju vi alla lösa maten på egen hand, men där är det ju risk att vi springer om varandra. Annars är det väl roligast om vi tillsammans lagar och äter maten.

Det går ju att få till bra mat utan att det tar en evig tid att laga.

Sten

Tror nog vi orkar laga egen mat!
Blir gott och socialt det. Hjälper gärna till där med.

Jag var då inte trött nån dag efter Höga Kusten resan. :)

Jag skulle kunna fotat hela natten då med. :)

Verkar som intresset dött för resan. Någon som är sugen att åka ut över en dag då bara?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar