ANNONS
Annons

Fotokompis i Gävle?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är väl typiskt att den enda veckan i år jag är borta är just då allt roligt händer häromkring :-( Jag hoppas arrangemanget återkommer för det vore ju hur skoj som helst att vara med på!

Terapi-syfte :-D Den var bra! ;-)

Ett hett tips är ordna något själv. Det är inte så väldigt ansträngande, dock finns risken att uppslutningen bli lite dålig, men så är det.

Jo, terapi-syfte ja.. Det är skönt att komma hemmifrån ibland och få gå ut i naturen, framförallt när man stirrat in i en skärm i allt för många timmar. Kanske skulle ta och lägga upp någon av mina terapibilder.
 
hej slas

Hej Sara.

Självklart får du skriva i den här tråden. Tråden har varit tyst ganska länge nu och jag gissar att det inte är så många som hittar hit. Men ju mer/oftare vi skriver desto mer syns den på förstasidan och fler interesserade Gävlebor hittar hit.

Jag bor hyffsat centralt i Gävle ja, men det är nog olika. Själv så fotar rätt sällan i naturen nu, de gånger det blir av är mest i terapisyfte (trött på att vara hemma).

Det är en liten foto/modell träff på gång i Gävle den 24/8, info om träffen finns på http://www.modellbilder.se/ Brukar vara bra tillfällen att knyta kontakter på.

klart att man kommer dit är ju bara 43 mil men har många stopp på vägen syns träffen
 
Hur har det gått?

Hejsan, hoppar in lite sent i tråden här och undrar hur det har gått med era fototräffar.

Har ganska nyligen tagit upp fotointresset efter många års uppehåll och skulle gärna hitta några fler i Gävle att umgås med, framför allt ge sig ut och fotografera men lika gärna ta en fika och snacka lite foto.

Har tidigare bara fotograferat analogt men har nu gått över till digitalt.

Någon som har lust att hänga på sig kameran och ge sig ut?

//marcus
 
Hejsan, hoppar in lite sent i tråden här och undrar hur det har gått med era fototräffar.

Har ganska nyligen tagit upp fotointresset efter många års uppehåll och skulle gärna hitta några fler i Gävle att umgås med, framför allt ge sig ut och fotografera men lika gärna ta en fika och snacka lite foto.

Har tidigare bara fotograferat analogt men har nu gått över till digitalt.

Någon som har lust att hänga på sig kameran och ge sig ut?

//marcus

Jag är PÅ! Åh så skoj... När var hur? Är otroligt fotosugen, men så seg på att ta mig ut. ;-) Inte dirkt inspirerande väder, men jag vet att om jag väl kommer ut så är det ju så roligt!
 
Jag är PÅ! Åh så skoj... När var hur? Är otroligt fotosugen, men så seg på att ta mig ut. ;-) Inte dirkt inspirerande väder, men jag vet att om jag väl kommer ut så är det ju så roligt!

När som helst i princip, jobbar ganska mycket men har hela dagar lediga lite då och då, tog mig ut och tog några bilder idag men då det börjar skymma blir det nog en film nu och sedan lite digital bildbehandling resten av kvällen. Vet du några bra ställen i runt Gävle?
 
När som helst i princip, jobbar ganska mycket men har hela dagar lediga lite då och då, tog mig ut och tog några bilder idag men då det börjar skymma blir det nog en film nu och sedan lite digital bildbehandling resten av kvällen. Vet du några bra ställen i runt Gävle?

Det beror lite på vad man är ute efter att fotografera... :) Bor själv i Älvkarleby, och blir det rejäl blåst åker jag nog ner till Billudden. Annars är det kanon med Gysinge (en bit att åka, men värt det!) med alla forsar och vattenliv.


Jag vill också gärna ha fototips, om det är fler personer härinne i tråden :) Vore jätteskoj att träffas, om inte annat för en fika!
 
Hej..

Får jag föreslå en fika på Länsmuseet en onsdag kväll, har dom öppet till 21 (tror jag) och det är fritt inträde.

Då kan man samtidigt beskåda mina och andras bilder från Gävle Fotomaraton och diskutera lite runt dessa.

Nästa onsdag kanske? Det lär bli svårt att hinna få ihop folk om det blir i morgon. Iofs är det alltid svårt att få ihop folk på träffarna, men skam den som ger sig.. :)
 
Hej..

Får jag föreslå en fika på Länsmuseet en onsdag kväll, har dom öppet till 21 (tror jag) och det är fritt inträde.

Då kan man samtidigt beskåda mina och andras bilder från Gävle Fotomaraton och diskutera lite runt dessa.

Nästa onsdag kanske? Det lär bli svårt att hinna få ihop folk om det blir i morgon. Iofs är det alltid svårt att få ihop folk på träffarna, men skam den som ger sig.. :)

Det vore ju kanonskoj! Än vet jag inte hur jag jobbar nästa vecka, risk för eftermiddagsvecka - men jag hoppas att få veta det imorgon. Skulle vara jätteroligt att se bilderna från Maran. Själv var jag borta den helgen och kunde inte vara med. Men nästa år?!
 
Hej..

Får jag föreslå en fika på Länsmuseet en onsdag kväll, har dom öppet till 21 (tror jag) och det är fritt inträde.

Då kan man samtidigt beskåda mina och andras bilder från Gävle Fotomaraton och diskutera lite runt dessa.

Nästa onsdag kanske? Det lär bli svårt att hinna få ihop folk om det blir i morgon. Iofs är det alltid svårt att få ihop folk på träffarna, men skam den som ger sig.. :)

Det låter som en trevlig idé, dessvärre jobbar jag till 20.00 då men jag kan ju alltid kolla om jag kan komma iväg tidigare.

//marcus
 
jag är absolut på någon dag, tyvärr är jag mycket i stockholm i veckorna just nu.
men jag får hålla koll på denna tråd.
 
Halloj!

Jag jobbar tyvärr nästa vecka, men veckan efter fungerar finfint för mig. Vad har vi kommit till för datum då? 26e november va?

Är utställningen fortfarande aktuell då?
Vore kanonskoj att träffas!
 
Ilford fotopapper i Gävle

Lite fel tråd kanske men jag tänkte höra om det är någon som vet om/var man kan köpa Ilford fotopapper i Gävle?
 
Tänkte komma med ett litet tips.

Foto - Porträttfotografering

För dig som kan hantera en kamera och vill lära dig lite mer för att få bra porträtt på barnen, hunden och svärmor... Vi jobbar med kamerainställning, bildkomposition, ljussättning, filter och andra effekter i fotoateljen.

http://www2.sv.se/templates/AvdSear...6c-afdf-54cffc20a075&avdelningid=1&arrid=8408

Jag har inte en aning om kvalitén på kursen eller läraren. Jag har anmält mig till den i alla fall. Alltid lär man sig något skoj.
 
Dags att få fart på denna grupp igen kanske? :D
Kom igen nu Gävlebor, jag har ingen att leka med... :(
:p

Hojt!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.