Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fotokompis i Örebro

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej och tack för idag, jag hade verkligen superkul!

1075 bilder blev det totalt för min del, ni kan ju tänka er hur lång tid det tog att gå igenom alla. Skulle du Anders behöva ett foto på din ryggsäck så har jag cirka tjugo stycken suddiga - jag måste öva på mitt skjuta från höften-siktande. Några av de mer lyckade bilderna hamnar nog så småningom på www.elinfotografi.blogg.se

Ser fram emot fler foto-äventyr.

Hej! Ja det var riktigt kul på många sätt, komma loss med fotograferingen, träffa likasinnade, möta människor som var så positiva fotade och de som var betydligt mindre positiva. Jag tog nog inte mer än 50 bilder, sen vart jag tokförkyld på kvällen och legat idag smått utslagen, känns lite bättre nu. Har kikat på bilderna men inte fått ut något för beskådning än, återkommer med dem. Tack för det givande mötet!

Hej hej

Tack för fina komentarer, måste säga att ni har tagit fantastiska bilder med! Så kul att se :)

Anders, är det bilderna som du ska skicka till fotokursen?

Kul kul Hörni! :)

Det kommer nya uppgifter från lektion till lektion, nästa grej är att ta bilder där man panorerar kameran med lite längre slutartider för att gå bakgrunden suddig... hmm får vi ser hur det går :)
Tänkte på en av dina bilder under lektion 2, och jag tror du står på slottsbron och tar mot svampen med rejäl tele vilket jag lärt mig komprimerar bilden och gör att den ser mer packad ut, alltså människorna på gatan framför upplevs stå tätare än de egentligen gör.

Hej! Några tips, vet inte vad du är ute efter, men en promenad från Slottet genom slottsparken mot Wadköping, sen mot slussen och ner mot Naturens hus mot Rynningeviken/Oset kan nog uppdaga ett och annat fototillfälle. Efter den promenaden har du svartån hela vägen. En bit utanför stan har du Karlslunds herrgård med ett stort stall i anslutning till det. Inne i stan har jag inte så många tips men ett riktmärke kan vara att följa vatten och leta lite smågator och gränder efter den. Lycka till, vädret är väl tyvärr lite disigt som jag ser det härifrån vilket i och för sig inte behöver vara en nackdel.

Va tycker du om att fota? I rävgången på hjälmaren kan man fota skridskoåkare och gå på isen. Oset och Rynningeviken är är fina naturreservat. Wadköping har fina gamla hus med små mysiga gångar. Slotet, svampen... :)

klassika fina örebro fotoställen tycker jag

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar