Annons

Fotoklubb Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag önskar det.
Fick erbjudande om att i mitten av november följa med en heldag till Landsort, men det krockade med aktivitet inbokad sedan ett år, tyvärr.
Än så länge så har jag inte organiserat mig i någon fotoklubb, men Stockholmsbild är lockande.

Tackar för tipset programmet verkar dock inte vara uppdaterat utan fortfarande luktar det 2001. Jag skickade ett email för att se om det blir svar...

Jag hittade följande kurs som jag anmält mig till. Lärare är Terje Hellso som bland annat gjort jobb åt National Geographic Magazine ....

Vi som hur det blir..
/Magnus

Terje är kanon! Mycket inspirerande lärare och en otroligt kreativ fotograf! Gick hans kurs i Grövelsjön förrförra året och sedan dess har världen inte varit sig lik... Mycket nöje!

// npet

Digital kamera kurs

Min lilla fundering på kursen är att jag ramlat in på detta med foto iom att jag köpte en liten Digital kamera Nikon coolpix 885...

Hur tror du det funkar om jag tar med mig PC etc. upp så att jag kan skriva ut mina Digitala bilder eller skall man försöka skaffa en "vanlig" kamera för att ha nöje av kursen...

Hlsn
Magnus

Då jag gick kursen fokuserade den främst på foto med traditionell systemkamera. Så en sådan, plus ett eller två objektiv, är nog ganska bra att ha för att få max nytta av kursen. Bäst är nog att kolla med kursledaren själv angående digital utrustning!

Angående fotoklubbar så är jag med i Lidingö FK. Titta på klubbens hemsida för mer info.

// npet

Vi finns!

Jag tänkte bara påpeka att vi finns, Stockholmsbild alltså, fast hemsidan har inte uppdaterats på länge.

Vi är en fotoklubb med cirka 15 aktiva medlemmar som är organiserad under Studiefrämjandet i Stockholm. Det innebär bla att vi håller till i deras lokaler på Eastmanvägen när vi träffas.

Vi har innetrfäffar en gång i månaden. Då visar alla sina bilder som tagits på ett särskilt tema, snackar lite allmänt om kamera och foto, fikar och bestämmer mål för kommande exkursioner (en ganska informell tillställning alltså). Mellan inneträffarna är vi ute på exkursioner och vi har också studiebesök på ett proffslab och på en bildbyrå på gång.

Låter det spännande? Skicka iväg ett mail så får du en inbjudan till vår nästa träff.

På tal om kurser skulle jag också vilja påpeka att Studiefrämjandet har bra naturfotokurser. Bla en fotokurs/resa till Gotskasandön i maj. Kolla in http://www.sfr.se/extern/avd/0199/0101/naturfoto.stm

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar