Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotointresserade i Stockholm med närområde

Produkter
(logga in för att koppla)
En lite större fotograf ;)
 

Bilagor

  • _dsc4336-fotograf-in-action.jpg
    _dsc4336-fotograf-in-action.jpg
    41.9 KB · Visningar: 477
Ska passa på att göra lite reklam för MFS. För ungefär två år sedan var vi ett antal som började träffas på ett liknande sett genom FS. Vi träffas en gång i månaden på servering/krog och pratar mest foto, men även mycket annat. Ibland gör vi förstås också fotoutflykter mellan träffarna. På träffen den här tråden handlar om räknade jag till närmare 10st som är mer eller mindre regelbundet på MFS-träffarna. Ni andra är förstår varmt välkomna till MFS med, nästa träff är om ett par veckor enligt rullande schema. (Ni hittar mer i det forumet MFS)

För alla passar förstås inte en träff i veckan på det sättet och för andra är det svårare med träffar på helgdagar. Så välj det ena eller det andra eller både och! Själv lär det bli både och för min del när det funkar.
 
Chayron skrev:
Håller med Hans!!
Varannan eller var tredje vecka åtminstone?
Om man inte kan komma på nån träff så vips är det inget på 2 månader...
Man kan väl ta det som det kommer och räkna med att ibland är det mycket folk och andra gånger kanske bara några få...

Klart tips är att ha någon form av roterande schema. Finns nog ett par stycken som aldrig har möjligheten med tex söndagar, trist om dom då aldrig kan hänga med. Sen kan man, precis som du skriver, aldrig räkna med att alla alltid kan.
 
Trevligt att träffas allihop! Även om de här träffarna bara skulle hållas på månatlig basis blir det ju två tillfällen i månaden för alla de som kan övertalas att även besöka MFS-träffarna :)

Nåja, när alla ni andra åkte och plåtade pråmar stack jag istället och plåtade sport:
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=78127
 
kvälls/nattfota stan ikväll?

Ikväll sticker jag ut och fotar stan. Promenerar från Söder där jag bor ca kl 21. Den som vill hakar på. Ring eller smsa mig på 0733-427830.
Hälsar Björn
 
Häpp!
Nä bara sådana som inte kunde hörde av sig - och det är roligt att i alla fall bli uppmärksammad - tack! Nu bidde det jag och min tjej som tog en kort prommis längs Sveavägen och tog en Falaffel. Nästa gång blir vi fler eller hur!
Några bilder bilder blev det i alla fall - en lad jag i mitt första album här på "Sidan".
Björn
 
Om man får liite längre förvarning än 45 min så är chansen större att man kan hänga med.
Dessutom sitter nog inte folk och stirrar stint på forumet för att se vad som dyker upp.
 
Jaha, var ju dumt att man varit dålig på titta/deltaga i det här forumet...

Verkligen trist att ha missat utflykten till Svindersvik/Rysspråmarna... :-(

Är lite svag för "övergivna miljöer" och fotat en del sådant, trots att det börjar bli ont om sådana miljöer runt Stockholm.

Finns det några tankar på ett nytt besök Svindersvik/Rysspråmarna? (har ingen större lust dra dit helt själv) eller till andra spännande miljöer?

//Bengt
 
Det finns väl inte längre några rysspråmar i svindersvik. dom skulle ge plats åt lyxhusbåtar...
vi var några stycken där i maj (tror jag) och då skulle allt underbart skrot vara borta inom 2 månader...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.