Det finns en annan tråd där man diskuterar ord som rör sensuell, romantik, erotik och sex samt porr där jag frågade om en högra kunskaps nivå om dessa ord samt en ordlista som gör att man talar på samma nivå.
Nu dök tex en mening upp sol lät så här "tex nakenfotografering, erotiska inslag osv" där det rörde barn. Men man kan ta en reotisk bild av barn utan att detta har med porr eller sex att göra och i detta fall rör det sig om symbolik. VA FAN! Tänker många nu och glömmer bort att cupid (den lilla blöjförklädda unge med pilbåge) faktiskt är en erotisk bild.
Vad mer är erorotik? Fötter! Nått som leder tanken till sex och samlevnad men egentligen inte behöver röra sex. Fotfetechister kan bli tokigt kåta på en fot och om det är en barnfor vet jag inte om detta skulle bli ortopedofili eller om det skulle räknas som porr för att man tar en bild en barnfot utan strumpor och skor?
Jag tror inte vi skall väva in oss i den tanken att allt naket är förbjudet eller sex för att det finns få som tänder på lite udda och sjuka saker eller att det finns idioter som blir upphetsade av att titta på barnunderklädet i Halens kattalogen.
Givetvis skall man fråga om lov om man skall ta modell bilder på barn där de kan tänkas att vara nakna eller posera i underkläder; men ärligt, hur ofta tar ni bilder på nakena 14 åringar i studio eller i er lägenhet utan att fråga färäldrana om lov?
Jobbar du på en större studio har nog en modell agentur hittat en modell och ordnat med det juridiska och rör det sig om din släkt på ett nakenbad i Frankrike så är frågan mer om du tycker bilderna är varda att lägga ut.
Sedan kan man inte förbjuda allt där det förekommer nakenhet i; då skulle Madicken bli censurerad och filmen "Mitt liv som hund" skulle ligga på gränsen och även flera andra mycker bra Svenska barnfilmer som vi under flera årtionden nu lärt oss att älska.
http://www.bo.se/adfinity.aspx?pageid=3178