Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fotografera vid kusten
- Trådstartare Schulz
- Start datum
dumbo
Aktiv medlem
Vad är det för sorts "effektfulla bilder" du vill ta då? Personligen använder jag ND-filter en hel del och ibland polfilter. Utöver det behövs det inget, enl. min mening. En del envisas med att använda avtonade ND-filter. Jag tar hellre två exponeringar och lägger ihop i datorn, eftersom det ger en helt annan flexibilitet och kontroll.
Sen vet jag inte hur "effektfulla" mina bilder är...
Edit:
Saker att tänka på var det åxå ja...
Bra ljus. Var där från 1-2 timmar innan solen går ner till nån timme eller två efter det att solen gått ner eller det omvända om det är på morgonen istället.
Det är bra om det är lite sådär lagom mycket moln på himmeln, gärna lite cirrus eller cirrostratus, eller ett uppsprickande stratustäcke. En helt enfärgad himmel är oftast inte så kul.
Sen vet jag inte hur "effektfulla" mina bilder är...
Edit:
Saker att tänka på var det åxå ja...
Bra ljus. Var där från 1-2 timmar innan solen går ner till nån timme eller två efter det att solen gått ner eller det omvända om det är på morgonen istället.
Det är bra om det är lite sådär lagom mycket moln på himmeln, gärna lite cirrus eller cirrostratus, eller ett uppsprickande stratustäcke. En helt enfärgad himmel är oftast inte så kul.
Senast ändrad: