Annons

fotografera på kyrkogård

Produkter
(logga in för att koppla)
Min spontana tanke som kommer upp i mitt huvud är:
Varför? Vem konsumerar dessa bilder och varför?
Känns som ett pubertalt försök att tänja gränser . . provocerande m.a.o.
När lite mer av livet kan överblickas så faller även kyrkogården på plats s.a.s.
Alla kulturer har sina heliga platser, kyrkogården är en sådan. Själv är jag inte särskilt religiös utan känner bara respekt för . . . livet . . .
Mvh/Göran

Re: Re: fotografera på kyrkogård

ZoMbiE skrev:
...[klipp]..Det du kanske bör tänka på är att hålla dig undan om det pågår en begravning.
..[klipp]..

Kanske? Att hänga en kamera på magen innebär inte att man står över de krav på hänsyn som gäller utan. Snarare tvärt om.... (Då utgår jag givetvis från normen att det inte är OK att "kliva runt" utan kamera på en kyrkogård i närheten av en pågående begravning).

Göran?
Har jag brutit nån sorts regel med detta?
Pubertalt?
-Finns det regler för hur människor får klä sig?
Intressant påpekande där, låter lite inskränkt tycker jag.

Joakim,
du får ursäkta, mitt inlägg är känslosamt, ja. Men det står jag för, det var min spontana känsla. I andra kulturer än vår tar man detta på större allvar. Förstår inte vad syftet är, känns som att ta bilder som dessa är att snylta på miljön. Eftersom detta är en känsloyttring har jag inga bättre argument. Inskränkt? OK, då är jag det . . .
Mvh/Göran

Aaah då förstår ajg vad du menar. Dessa bilder tog jag i början när jag fotade porträtt, för ca ett år sedan.
Tjejen på bild ville ha dem i denna miljö och jag tyckte det lät som en bra idé och tycker det fortfarande.
Goth var temat och det är en ganska stor subkultur, så visst finns det de som konsumerar denna typ av bilder.
Jaa jag tyckte det var lite inskränkt att kalla det pubertalt.
Men visst: jag kan vara pubertal om du kan vara inskränkt ;)

Beemel skrev:
Där kan jag inte hålla med dig.. Sådant som jag ogillar skulle jag gärna föreviga på bild.. särskilt i någon form av "propaganda" syfte... Eller du kanske är av uppfattningen att man inte ska ha kvar bilderna från koncentrationslägren under nazi tiden och dylikt kvar heller... Man förevigar vissa saker för att kunna visa i avskräckande syfte... Visst det är kanske inte direkt applicerbart på just denna disskusion, men till 100% på just ditt uttalande.

Eftersom mitt uttalande är en del av diskussionen, bör du ge fan i att rycka den ur sitt sammanhang och applicera rena misstolkningar. Hade vi haft en diskussion om krigsförbrytelser och etniska utrensningar, då hade jag knappast skrivit sådär.

Det är så typiskt att folk ska hålla på sådär, allt går att misstolka bara man klipper och klistrar tillräckligt mycket. Men sånt där för ju knappast tråden framåt, eller hur?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar