marooned skrev:
Bäste Anders
Du och Christian Fasth skriver i princip att "det man inte ser, det mår man inte dåligt av". Resonerar ni alltid så eller? Att man kan håna andra så länge de inte får reda på det? Du skriver om respekt, men vill inte ge det själv, mycket motsägelsefullt.
Kyrkogårdar i dagens sekulariserade Sverige har ingenting med kristendom att göra, det handlar om att man sörjer sina anhöriga. Jag kan lova dig att det finns en hel del ateister/agnostiker som skulle köra upp objektivet (med motljusskydd!) i rumpan på dig, om du muppade runt på en kyrkogård med en goth-brud i släptåg.
Man behöver inte gå över lik för att få sina bilder, nånting som många på fotosidan hävdar att man alltid ska göra bara man har lagen på sin sida. Ska man kanske dra det till sin spets och föreslå att vi kör på alla i trafiken när de råkar glömma lämna företräde, bara för att vi har lagen på vår sida?
muppa = bete sig som en "mupp" i muppets show...typ...
Slutligen måste jag be dig att sluta spekulera om min tro och hur jag bemöter folk som tror på annat än jag (oavsett ämnesområde).