Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografera osynliga människor?

Produkter
(logga in för att koppla)

Christo

Medlem
Ska ta några bilder på höstrockar, och hade en idé om att fotografera dessa med "osynliga modeller" dvs, först ta bilder med modeller, för att sedan maska bort ansikten, händer, osv. Och inser att jag måste ta vissa delar av plaggets foder osv, för att maska fram i slutkompositionen.

Någon som gjort detta tidigare och har några bra tips?
 

Bilagor

  • Copyrighted_Image_Reuse_Prohibited_138743.jpg
    Copyrighted_Image_Reuse_Prohibited_138743.jpg
    8.2 KB · Visningar: 857
Ska ta några bilder på höstrockar, och hade en idé om att fotografera dessa med "osynliga modeller" dvs, först ta bilder med modeller, för att sedan maska bort ansikten, händer, osv. Och inser att jag måste ta vissa delar av plaggets foder osv, för att maska fram i slutkompositionen.

Någon som gjort detta tidigare och har några bra tips?


Inte gjort tidigare, men tror att om du skall göra det med så lite jobb som möjligt sätter du upp grejerna på en docka,utan huvud och hals (o utan händer osv), där du har mycket stärkelse (eller petar in ståltråd etc) i krage osv!

Ang glasögonen på bilden, ser jag direkt två alternativ, tunn fiskelina som klonas bort (alltså hänger från taket) eller fotas separat och klipps in!


/Jocce
 
Jag tror mer på fiskelinelösningen, iom att man då kan få med skuggan av glasögonen på väggen. (beroende på belysningen såklart) Cool idé för övrigt! :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.