klart det finns stockholmare
..men det är inte en helt enkel fråga du ställer! Men jag har lite idéer om hur fotografering i stan skulle se ut, så har jag själv önskat mig bilder härifrån som tavlor hemma. Problemet är att de flesta bilder på fina platser lätt blir lite själlösa och kliché eftersom det redan finns bilder i mängd så frågan är snarare att vad ska du ta för bilder som är så annorlunda och mycket bättre än de miljoner vykortsliknande bilder som redan finns på stan!?
Vilka bilder skulle du sätta upp på väggen hemma?
Jag skulle sätta upp bilder på kända motiv, men tagna med annorlunda teknik eller intressanta människor( men du vet väl att du inte kan använda bilder på främmande människor utan deras medgivande!?) Gärna bilder från t ex västerbron, kanske från någon båtutflykt där man ser statshuset eller skansen, vatten gärna med lite rörelseoskärpa och skönt ljus. Eller ett barn som sitter på trappan till slottet, ett kärlekspar på promenad på djurgården, en vacker kvinna på ett café eller en gammal man vid slussen. Jag vill känna igen mig-det ska vara stockholm men personligt. Inga banala vackra vyer, det är tillåtet endast om du har lagt horisonten snett över bilden eller beskurit bilden speciellt. Att lägga människor i bilden är ett sätt att fånga intresset, men fråga dem först!
Lycka till-visa gärna bilderna sen!
MVH Tina