avslutat
Aktiv medlem
Ola Rockberg skrev:
Johnnie: Jag har en Sigma 70-200/2,8 också och själva motiven blir mycket bra med den men jag har svårt att få någon bra skärpa med det objektivet och om det beror på fotografen eller objektivet vet jag faktiskt inte.
Jag har letat runt lite på fs men inte hittat någon mer ingående jämförelse mellan Sigmat och Canon-objektivet. Jag hittade däremot ett inlägg om att Sigmat inte skulle vara lika skarpt på f2.8 och f4. Det är ju synd att köpa Sigmat om objektivet blir liggande (särskilt som jag redan har 70-200/4.)
Olsin skrev:
Avbytarbåsen är på samma sida och i mindre hallar så finns det ett utrymme mellan båsen där man kan stå, egentligen i jämnhöjd med mitt linjen. Dock brukar den bakre linjedomaren ha en hopplös förmåga att vara precis mitt i siktet när det är fart framför mål. En fördel är dock att det inte haglar så mycket puckar där.
I större hallar så finns fotobåsen på utsidan av avbytarbåsen, dvs i anfalls/försvarszonen vilket gör att man kommer närmare där det händer.
När man står mellan båsen så hör man alla kommentarer från tränarna och även gliringarna som slängs vid byten, så med lite stora öron så kan man höra vem som kommer att åka på en propp i nästa byte om det är en match med heta känslor.
Kul info! Det låter livsfarligt att fota hockey. Jag får be att få låna en hjälm och inte stå och dagdrömma för mycket.
Det här är en mindre hall så jag tror inte det finns fotobås. Kan man röra sig mellan båda sidorna av båsen utan att störa publiken eller måste man hitta rätt sida direkt om man väljer att inte stå i mellangången?
mvh
//J