Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotografera fåglar och sånt...
- Trådstartare johan_w
- Start datum
Joakim A
Aktiv medlem
johan_w skrev:
o man vill lägga 3000-3500 kr, vad ska man satsa på då?
Det har vi ju skrivit hela tiden?
Jag säger iaf Sigma 70-300/4-5.6 APO Macro Super 2
// Jocke
johan_w
Aktiv medlem
Joakim A skrev:
Det har vi ju skrivit hela tiden?
Jag säger iaf Sigma 70-300/4-5.6 APO Macro Super 2
// Jocke
hehe... du ha inga foton som är tagna med detta objektiv?
Joakim A
Aktiv medlem
johan_w skrev:
hehe... du ha inga foton som är tagna med detta objektiv?
Tyvärr inte här på denna dator. Sök i galleriet så finner du massor. Kolla även recensionerna. Du får nog inget bättre för 2000 spänn. Sen kan du köpa en Tokina 19-35/3.5-4.5 oxå för 1000-1500 kr så har du en bra grund.
// Jocke
Pongu
Aktiv medlem
johan_w skrev:
o man vill lägga 3000-3500 kr, vad ska man satsa på då?
Jag skulle lagt pengarna på ett begagnat Sigma APO Macro 400mm f/5,6 och lagt det som blir över i spargrisen för framtida stativinköp. Om du blir seriöst intresserad av att fota fåglar har du bara två val, antingen "sitta i någin buske och lura", dvs gömsle, eller lång brännvidd, och då behöver du ett gediget stativ. Eftersom du inte verkar vara den busksittande typen får du nog lära dig kånka på ett stativ förr eller senare!
/Pontus
johan_w
Aktiv medlem
Joakim A skrev:
Tyvärr inte här på denna dator. Sök i galleriet så finner du massor. Kolla även recensionerna. Du får nog inget bättre för 2000 spänn. Sen kan du köpa en Tokina 19-35/3.5-4.5 oxå för 1000-1500 kr så har du en bra grund.
// Jocke
o vad är det bra för?
johan_w
Aktiv medlem
Pongu skrev:
Jag skulle lagt pengarna på ett begagnat Sigma APO Macro 400mm f/5,6 och lagt det som blir över i spargrisen för framtida stativinköp. Om du blir seriöst intresserad av att fota fåglar har du bara två val, antingen "sitta i någin buske och lura", dvs gömsle, eller lång brännvidd, och då behöver du ett gediget stativ. Eftersom du inte verkar vara den busksittande typen får du nog lära dig kånka på ett stativ förr eller senare!
/Pontus
$713.00 ... lite väl saftigt
edit
hittade dessa bilder tagna med sigman
http://www.pbase.com/wehire/zoo_zrich_im_winte
fina tycker jag
Pongu
Aktiv medlem
johan_w skrev:
Man hittar dem billigare ibland, men det är klart, du kan nog behöva betala några tusen för APO Macro modellen. Att du skulle få pengar över var kanske att ta i!
/Pontus
Joakim A
Aktiv medlem
johan_w skrev:
edit
hittade dessa bilder tagna med sigman
http://www.pbase.com/wehire/zoo_zrich_im_winte
fina tycker jag
Har haft Sigma 400/5.6 och man bör få tag i en uppdaterad version, annars är det ganska lönlöst på D-SLR:modellerna. Kretskort finns inte att få tag på..
// Jocke
Joakim A
Aktiv medlem
johan_w skrev:
o vad är det bra för?
Vadå bra för? Menar du vidvinkeln?
// Jocke