Annons

Fotografer Skaraborg träffas 2005

Produkter
(logga in för att koppla)
hakanv skrev:
Ryfors, var det inte där det spökade eller nåt?

Ny leksak? berätta...

/Håkan, nyfiken i en strut...
Inte spöken.
Lite Ljug om vem man egentligen är.
Var det inte ngt dödsfall/självmord oxå.. tja jag kommer inte ihåg så noga.
Har för mig att svärmor har berättat om det.

Låt säga, att den inte är digital och att den kärleken går på batteri :)
Den som lever får se...

Vilken kanon-eftermiddag

vi hade i igår vid Hornborgarsjön. Massor med fåglar, och mycket fint väder dessutom. Det var roligt att träffas igen, och så hoppas jag att fler hänger med nästa gång.

Nån som är sugen på att fika lite? det var ett tag sen sist. Jag kan de flesta dagar, så någon får gärna föreslå dag/tid/plats. Kanske Mariestad står på tur?

Om vi inte hinner fota på dagarna/helgerna, kan man ju tänka sig att fota lite efter jobbet. Som ni kanske har märkt, är det ljust väldigt läääänge ljust nu ;-)

/Håkan, fikasugen som vanligt...

Jag är fotosugen till max, finns det någon som vill och kan hänga med ut någon dag i början av nästa vecka?

...jag vill hänga med.

Mån-tis har jag ingen bil (som jag måste lämna på måndag, och hämta på tisdag), men sedan går det nog bra både onsdag och torsdag efter kl 13 ca (som inte är i början på veckan tyvärr) för min del.

Föreslå gärna ett par dagar, så får vi se vilka som nappar...

Nåt förslag på fotoställe?

:) Håkan

Senast ändrad:
Jag tänkte vara egoist och föreslå Mariestad, det finns ju både Gamla stan, koloniområdet Västeräng och längs Tidan. Och så kan vi avsluta det hela med en fika inne i stan när vi tröttnat på att plåta. Jag har semester nästa vecka så för mig fungerar alla dagar, att jag föreslog början av veckan var för att jag är så fotosugen att jag ville ut snabbt :).

...Mariestad låter finfint det. I så fall kanske jag kan vara där ca 13.45-14.00, men om ni vill börja fota tidigare, så kan jag ju i så fall dyka upp på plats när jag kan (om det blir ons eller tors)

/Håkan

Jag skulle gärna hänga på, men eftersom det är sista veckan innan semestern känns det som om det ligger en månads arbete som måste klaras av denna vecka :-(
Så ni får klara er utan mig idag.

...onsdag kl 14 i Mariestad går bra för mig, så det har jag bokat in nu.

Var är det enklast att träffas med tanke på fota/fika/parkera o fram för allt hitta?

/Håkan

Absolut lättas är om jag möter upp alla bilburna ute vid McDonalds (vid E20 på väg in i Mariestad). Om vi sedan plockar in oss i färre bilar eller inte kan vi väl se då.

Edit: Titta efter en röd Saab 9-3.

AnnaKarin skrev:
Absolut lättas är om jag möter upp alla bilburna ute vid McDonalds (vid E20 på väg in i Mariestad). Om vi sedan plockar in oss i färre bilar eller inte kan vi väl se då.

Edit: Titta efter en röd Saab 9-3.

...Japp, då ses vi vid McDonalds kl 14. Vädret verkar bli hyfsat enligt Skaraborgsradion.

Vill nån mer åka med från Skövde, så går det bra, bara att höra av sig till mig...

/Håkan

En liten justering av platsen, jag parkerar inte på McDonalds utan mitt emot på ICA's parkering (10 meter därifrån).

Marabou skrev:
Hoppas ni får en Canonfin fotodag!

Ja, en Canonfin dag blev det. Ja, Nikonfin dag blev det också, med tanke på Anna-Karins nya fina D70s.

Mariestad har en hel del att bjuda på, och lite bilder kan ni bl.a. titta på på min hemsida: www.fotos.se

Hoppas att det blir fler fina fotodagar i sommar. Om ni har några förslag på fototurer eller bara vill fika lite efter jobbet, så hänger jag gärna med.

:) Håkan

Tack för igår, det var en trevlig tur :). Jag tror jag ser på "min" stad med lite nya ögon nu.

Så du hann före mig med lite bilder, inte undra på iofs eftersom jag har installerat om allt här idag. Jag har precis kollat igenom mina bilder lite snabbt, ett par användbara blev det nog. Men jag behöver mer vidvinkel... och det där telet också...

Hur som helst, hoppas det blir fler turer i sommar, och som tidigare sagts, en fika ibland är också trevligt.

Grattis AnnaKarin till den nya kameran. Tyvärr kunde jag ju inte följa med, men jag hänger gärna på en Mariestadstur till någon gång.

Tack, det är ett riktigt lyft med den nya kameran!

Stan står väl förhoppningsvis kvar även efter midsommar, så om ni vill kan vi ju ta en tur till här ikring. Kanske när det är lite mer fart i hamnen, det kan finnas en och annan häftig båt där ibland.

Bilagor

• båt.jpg
    båt.jpg
    54.2 KB · Visningar: 132
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar