Annons

Fotografer och hemsidor

Produkter
(logga in för att koppla)
Detta gillade jag. Mycker snygg sida.

Jag funderar på att använda mig av Imagevue. Kan du berätta lite hur det funkar och så! Vad kostar det per år? Kan jag flytta över min nuvarande adress till den sidan? Ursäkta min okunskap men jag är ny inom detta med hemsidor..


/Danne


En fråga till: Är man väldigt låst till dom teman som dom presenterar eller kan man ändra lite som man själv vill!?

/Danne
 
Jag förstår inte idén med att ha hela sin webbsida gjord i Flash. Det finns så många negativa sidor i det.

  • Det finns ingenting på Flashsidor här som inte kan göras i ren HTML med Javascript.
  • Det går inte att bokmärka enskilda sidor.
  • Materialet blir inte registrerat av Google.
  • Det går inte att spara bilderna.
  • Går inte att öppna sidor i nya tabbar, fönster etc.
  • Framåt/Bakåt-knapparna fungerar inte i webbläsaren.
  • Funkar inte i handhållna enheter eller datorer utan Flash.
  • "Laddar-masken" som alla inte orkar vänta på.

Så, please, överväg att skippa Flash nästa gång ni gör era sidor.
 
Jag är också på g att skaffa mig en enkel hemsida.. inte med en massa flashiga effekter o musik o grejer ;) de stör bara.

Jag är mer inne på nånting som Kenneth gjort i Dreamweaver.

Men jag kommer inte till skott att börja :)
 
Jag är också på g att skaffa mig en enkel hemsida.. inte med en massa flashiga effekter o musik o grejer ;) de stör bara.

Jag är mer inne på nånting som Kenneth gjort i Dreamweaver.

Men jag kommer inte till skott att börja :)

Det är riktigt kul när du fått en början. Om du gör den i Dreamweaver (alltså ren HTML) så har du ju tusen gånger enklare att ändra på sidan än de som använder Flash.

Men nu har väl ingen här gjort sin sida i Adobe Flash utan har använt nån sorts webbtjänst till detta med ett eget s.k. back-end?
 
Det är riktigt kul när du fått en början. Om du gör den i Dreamweaver (alltså ren HTML) så har du ju tusen gånger enklare att ändra på sidan än de som använder Flash.

Men nu har väl ingen här gjort sin sida i Adobe Flash utan har använt nån sorts webbtjänst till detta med ett eget s.k. back-end?

Jo, jag har grejat mycket med hemsidor för ett par år sedan men tappade intresset.

Men nu börjar jag få ett litet behov av en liten hemsida för att visa vem jag är, vad jag gör och kunna kontakta mig på ett enkelt sätt.

Visst blir man aningens låst om man gör som vissa som gör en sida helt i flash. Jag tycker att man ska tänka på att göra en sida som går snabbt att ladda in även för de gamla trotjänare med modemuppkoppling eller via någon typ av mobiluppkoppling.

Men det sitter fast lite i min lathet att få en början på sidan.
Därför kunde det vara kul om det fanns någon här som lite snabbt kunde slänga ihop en layout ungefär som Gunnar har gjort.
http://www.gunnareriksson.se/

En tanke dock är att kanske ha någon typ av logotyp som någon sorts banner med mig själv på bild.

Ja, det finns ju en hel del program och olika webtjänster för att skapa en enkel hemsida. Det finns också även många gratis templates att ladda ner men ingen av alla dom jag sett har passat mig i smaken. Det har alltid vart en massa spacead grafik och blinkande grejer hit och dit.
 
Senast ändrad:
Det är riktigt kul när du fått en början. Om du gör den i Dreamweaver (alltså ren HTML) så har du ju tusen gånger enklare att ändra på sidan än de som använder Flash.

Men nu har väl ingen här gjort sin sida i Adobe Flash utan har använt nån sorts webbtjänst till detta med ett eget s.k. back-end?

Nu har jag suttit och knåpat litegrann!

Kan detta vara nånting att använda?
jag tycker det blev väldigt enkelt men ändå snyggt.

http://umea.mine.nu/~anton/
 
Men det sitter fast lite i min lathet att få en början på sidan.
Därför kunde det vara kul om det fanns någon här som lite snabbt kunde slänga ihop en layout ungefär som Gunnar har gjort.
http://www.gunnareriksson.se/
.

Gunnar, han är nog den smartaste på planeten foto just nu!

Han gör följande (tror jag till 99.99 %)

1: Han fotar järnet, tar 10 000 tals bilder.
2: Laddar in allt i Lightroom och kategoriserar osv.
3: Han editerar dom väl
4: Han klickar på WEB och väljer de bilder inom "natur" och skapar ett album och klickar sen på "skicka allt till FTP-servern.
5: Sen tar han en kopp kaffe och fortsätter fota och fakturera järnet!
Vi andra sölkorvar tar 10 koppar kaffe och får inget gjort på webbplatsen.
(säg inte hemsidor, hemsidor gör 7-åringar om prickiga elefanter:) )

Huvudsidan har han sedan gjort lite småfult (nja snyggheten kan man diskutera :))
Så det enda han gör blir bra, lättnavigerat och lättöverskådligt.

Inget svammel med med dyra FLASH-templates från http://www.myflashxml.com/ etc.

Tack! jag kommer råhärma din idé här :)


Jo, man KAN skapa HTML eller Simpleviewer eller Flash om man vill i LR2

Jag måste bara få tillägga att webbplatser som skall ta tid på sig och som krånglar till det hela klickar jag bort DIREKT.
Då spelar det ingen roll hur bra bilder denne tar!
Enkelhet, snabbt ta reda på info.
 
Senast ändrad:
ANNONS