Annons

Fotograf/stylist?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dekoratören

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag undrar lite hur Ni arbetar som fotografer.Är det vanligt att man även är stylist, den som "ställer iordning allt"? Jag är dekoratör och skulle gärna vilja arbeta som stylist men hur tar man sig till väga då? Har någon erfarenhet av detta?

Jag skulle oxå tycka att det var intressant att få veta vad för utbildning Ni har. Skulle gärna gå någon fotoutbildning men har absoluuuuuut inte råd med en dyr sådan. MÅSTE man gå en sån för att bli en bra fotograf?

Tack på förhand!

En något trött Alde

TRÄNA

Man blir inte en bra fotograf av att gå på kurs.
Du blir inte en duktig golfare bara av att gå på gröntkortkurs...
Träna finns ingen annan väg tyvärr.!
Slösa många rullar eller för all del slit ut minneskort ;)
Träna är det bästa tips jag kan ge dig iallafall.
Fotokursen ger dig lite grunder att stå på som bländare, slutartider och lite kompositionsläror förmodar jag men träna träna träna träna träna
Först då blir du en duktig fotograf
mvh Marcus
med många rullar kvar att ta men på väg...
:)

ps: Se filmrullarna som en investering i dig själv och din framtid så blir pengarna mindre sura

Det andra

Höllt på att missa hälften av ditt inlägg

Man får vara en hel del rikare/dyrare/bättre fotograf för att ha råd med en stylist på fotoshootsen men jag skulle gärna ha en med som sminkar och sånt som jag inte kan och ibland inte modellerna hellre (men säg det för sjutton inte till dem)
OBS SKÄMT!!!
svårt att skriva och lättare att säga utan att saker och ting blir missuppfattade här!

Dock har det hänt att man hyrt in en sminkös btw

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar