Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotograf sökes för promobilder till band!

Produkter
(logga in för att koppla)

perihelion

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag söker en duktig men ultrabillig fotograf till ett jazz/blues-band som skulle vilja ha lite bilder i promotionsyfte och till hemsidan.

Någon som kan tipsa om någon fotograf som kan passa in?

Kanske inte är rätt forum att ställa frågan jag är helt ny här.

Tack på förhand!
/Mats

Aaah, sorry jag glömde skriva det men det stämmer. Jag är från Stockholm och bandet också.

Bandet hittar ni på www.besharp.se, ett Jazz och Blues-band. Bilderna under bildgalleriet är gjort av mig som är webmaster (inte bandmedlem) och dom är tagna med en sketen Ixus 400 och någon fotograf är jag som synes inte även om jag tycker att det är förbannat kul.
Om någon vill donera mig en dyr digital systemkamera så säger jag inte emot ;)

/Mats

Jepp samma sak med Opera. Verkar rätt jobbigt att fixa så att det blir rätt i alla browsers så jag får nog lägga ut en text med optimized for internet explorer eller något på sidan dessvärre.

Snackar vi naturligt ljus/miljö eller studio? Jag kan fota bandet, men jag har inga studioblixtar, tyvärr.

//Lasse

perihelion skrev:
Jepp samma sak med Opera. Verkar rätt jobbigt att fixa så att det blir rätt i alla browsers så jag får nog lägga ut en text med optimized for internet explorer eller något på sidan dessvärre.

Kör W3C-validering på koden: http://validator.w3.org/

I övrigt så är jag stockholmsbaserad. plåtar i studio med blixutrustning, och kan hjälpa er med promo-bilder. Kontakta mig på [email protected] eller msn: [email protected] för mer info. Jag är inte dyr.

Validering hjälper inte ett piss ;)

Det är inte allt för svårt att få det att funka, och att skriva "gjord för IE 6.0" är värre än att bara låta det vara!

Anddje skrev:

Det är inte allt för svårt att få det att funka, och att skriva "gjord för IE 6.0" är värre än att bara låta det vara!

Varför är det värre? Bättre att veta vad det är testat med än att låta folk strula i onödan med något dom tror ska funka, eller hur?

Anddje skrev:

Varför hjälper inte valideringen? Varför finns den ens, om den inte hjälper? Trodde den var till för att man ska kunna kontrollera så att koden funkar i alla browsers.

Christoffer, nej, valideringen är till för att kolla om koden följer alla standarder, och i nuläget finns det ingen browser som har komplett stöd för dom existerande standardena.

Att menyn hamnat lite fel kan man leva med utan problem, men en
"SIDAN ANPASSAD FÖR INTERNET EXPLORER 3 I UPPLÖSNING 640x480 PÅ WINDOWS 95 MED USB-TANGENTBORD"
drar ner statusen på sidan rejält och gör att den känns mycket mindre proffesionell än att menyn ligger lite fel...

Hej!

Jag vill gärna rekommendera jörgen "leo" josefsson till er, han är väldigt duktig, har fotat promobilder innan, och ni kan nog komma fram till ett schysst pris! Det är min sambo och om inte han skulle ha tid, så ställer gärna jag upp för en billig peng! Kolla in våra sidor och hör av er! =)

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto