ANNONS
Annons

Fotobutik i Luleå

Produkter
(logga in för att koppla)
Finns väl bara Fotoquick och Kameralådan kvar i centrum? Annrs är Fotohörnan/Swefo i Umeå stället i Norrland med mycket Canon hemma och som har butik som tar emot nyfikna som vill klämma.

Ett inte så tydligt alternativ...

Den bästa digitalfotobutiken är troligen GoOn vid Loet. Bättre sortiment än Kameralådan och nog lika bra sortiment som FotoQuick.

Man tänker inte ofta på GoOn eftersom det är en "datorbutik"

Men det beror ju på vad du är ute efter.

Annars så har Expert ett hyfsat sortiment också, men de ligger inte centralt.

--jalle

Lite fattigt med riktigt bra fotobutiker i Luleå.
Det fanns för en för ca 7 år sedan som hade det mesta i fotoväg och kunning personal (i mitt tycke). I dag verkar de som säljer fotoprylar mest pålästa från broschyrer från kamera tillverkarna.

En kille som ändå har lite koll på läget är Kenneth på "Kameralådan" i shopping, kolla med honom.

Sedan finns det egentligen bara "Expert" på midgårdsvägen (Vid Max Hamburger restaurang) som eventuellt kan ha något, de har dragit ned på sin "lilla" fotoavdelning, så det kan vara lite skralt med prylar.

Själv handlar jag bara på Cyberphoto.se & Scandinaviaphoto.se.

Att handla på Cyberphoto är som att handla i lokal butik. Enda skillnaden är att man inte kan "känna" på prylarna. Men eftersom det ligger i Umeå och man gör en beställning före 15.00, så har man sina prylar dagen efter, förutsatt att det är en vardag och inte en helg mellan. Suveräna vad gäller leveranstid, support & service.

Hoppas det gav lite vägledning i alla fall.

MVH // Richard

På tal om butiker i Luleå, vilka ställen framkallar själv ännu här i stan?

Vid crossprocessing och snabba framkallningar skulle det vara skönt att ha lite kontakt med nåt ställe som soppar själva. Många verkar skicka iväg sina i dessa dagar, och det duger inte.

/Henri

Hej!

Bor inte i Luleå så jag vet tyvärr inte vilka butiker o så som ni har där uppe... Jag vet dock att el-giganten har butik där och jag anv. dom här nere o jag är mkt mkt nöjd med framkallningen som tillhandahåller... dock väntetid på 5-7 dagar men för priset 1,50 / bild så kan jag vänta och framför allt nu när jag sett vilken schysst kvalite bilderna håller... kan varmt rekommendera El-giganten.!

Hej igen Henri!

Kenneth på "Kameralådan" i Shopping framkallar själv. Han är den enda jag kan komma på just nu.

MVH // Richard

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar