Annons

Foto tävling i Metro

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
I Metro finns det är fototävling. Men vad tycker ni om reglerna/avtalet. Finns det någon risk med denna tävling att andra kommer att använda bilderna utan mitt tillstånd, får inte jag använda bilden själv sedan?

Jag läste om tävlingen i tidningen. Jag såg inte att det stod någonting om att man gav någon rätt att använda bilden. Inte heller att man avsa sig sin rätt till bilden. Såg du nått sånt?

Nej. Jag hade bara svårt att tyda dem och tyckte de var lite vagt skrivna. Jag är bara lite osäker och det var därför jag frågade.

Citat från metros hemsida:"Genom att du skickar in dina bilder till tävlingen ger du Metro rätt att använda dina bilder i samband med Metro Photo Challenge. Bilderna ska vara fritt tillgängliga för utställningar eller andra produktioner som görs i samband med eller arrangeras av Metro Photo Challenge. Metro Photo Challenge har även rätten att publicera prisbilderna på sin webbsida samt därifrån ställa bilderna till förfogande för massmedia och sponsorer vid tillkännagivandet av tävlingsresultatet. De prisbelönade bilderna från Metro Photo Challenge får endast publiceras i samband med text kring Metro Photo Challenge-tävlingen. Prisbelönade bilder får ej användas i annonsering."

Tycker det var ovanligt raka regler, inget som tyder på att tävlingen är ett sätt att skaffa sig en stor bildbank med gratisbilder.

Det jag hängde upp mig på var "Metro Photo Challenge har även rätten att publicera prisbilderna på sin webbsida samt därifrån ställa bilderna till förfogande för massmedia och sponsorer vid tillkännagivandet av tävlingsresultatet."

Förfogande för massmedia och sponsorer betyder väll att tex SonyEriksson kan använda dessa bilder i reklam syfte eller nått. Men jag tror ändå inte jag är en vinnare så :)

Jag skickade in ett par bilder, tydligen, o glömde bort det. Igår fick jag meddelande om att en av mina bilder gått till final, 70 av 4500 bidrag turnerar runt i riket med start i Malmö i helgen, därefter Gbg o sen Hufvudstaden. Vinnarna tillkännages på fotomässan i Sollentuna i november...

www.metro.se

min bild ligger på sidan fem o heter Lejonbacken... ;-)

/kg

PS! Alla som röstar har chans att vinna fina priser...

yepp... tävlingen är över... nu ska röken skingras o pristagarna koras... blir det Tobias eller jag som får åka på Späckhuggarsafari??

HDFS) (KGS skrev:
yepp... tävlingen är över... nu ska röken skingras o pristagarna koras... blir det Tobias eller jag som får åka på Späckhuggarsafari??

ja det får visa sig.

Hans Claesson:

Sök på id annars och kolla under kategorin digitalkamera:

KG har id 775

och jag har id 1363

Men vad kul KG o Tobias...

att ni gick till final. Ska genast in och kolla på era bidrag. Jag gick också till final. Mitt bidrag är på sidan 2 och heter "The winner takes it all".

:)
Matti

Grattis Matti! kommer bli en tuff fight det här... sitter o klurar på hur bra utskrifter de kan ha åstadkommit. Tror inte jag skickade in nåt särskilt utskriftsvänligt "original"...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar